Finnconista on jo muuallakin hieman rapostoitu mutta ajattelin kerrata asioita täällä. Finncon taisi jäädä Animecon III:n jalkoihin. Animea, mangaa ja niihin liittyviä juttuja myytiin ennäksellisiä määriä. Cosplay ilmiönä näyttää myös levinneen Suomeen räjähdysmäisesti parin viime vuoden aikana.
Olen aika monta Conia käynyt läpi. Enemmän roolipelipuolella ja silti voisin sanoa että Animecon III:ssa animen ja mangan myynti oli jotain aivan ennennäkemätöntä. Jossain roolipeliconista on lievemmässä muodossa näkynyt samaa GW:n figujen kohdalla. On ollut selvää että anime ja manga ovat olleet viimeisen vuoden todella suosittua Suomessa mutta väittäisin että suosi yllätti kaikki myyjät Animeconissa.
Kvaakkilaisiin en pahemmin törmännyt tapahtuman aikana. En edes niihin jotka entuudesta tunnen ja jotka väittivät olevansa tulossa coniin. No lauantaina en olisi edes ehtinyt keskustella kenenkään kanssa.
Tosin oikeastaan eniten minua harmittaa se että en tullut myyneeksi Yoshitoshi Abelle (tai lahjoittanut) yhtään sarjakuvaa kun hän oli ihmettelemässä myyntikojuamme (Itse en häntä tunnistanut). Olisi tullut edistettyä suomalaisen sarjakuvan vientiä Japaniin