Kirjoittaja Aihe: Finncon  (Luettu 8505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.M:salo

• Jäsen
Finncon
« : 06.07.2004 klo 19:48:54 »
Ketkä kaikki ovat paikalle tulossa? Minä olen, entä muita? Ja jos muitakin tulee, niin haluammeko kokoontua jossain?

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Re:Finncon
« Vastaus #1 : 06.07.2004 klo 19:59:59 »
Minä olen tulossa. Minuun voi törmätä jossain myyntipöytien luona myymässä painotuoretta Alainia #2:sta ja hieman vanhempaa #1:sta sekä mangaa josta tahdon päästä eroon (jotenkin ne matkankulut  täytyy saada kasaan).

Ja Finnconista puheen ollen jos jollekulle turkulaiselle tulee yllättäen tarve lähteä Finconiin niin autossa olisi yksi paikka vapaana. Lähtee Turusta lauantaina kello 5:00 ja takaisin Turkuun joskus sunnuntai iltapäivällä.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #2 : 06.07.2004 klo 23:54:34 »
Minut löytää paikalta. Valitettavasti. Luuhaan tiiviisti Animeconin puolella tekemässä ties mitä.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #3 : 07.07.2004 klo 09:47:50 »
Minua ei löydä. Olen perjantaina Tampereella Suomen Länkkäriseuran pukkujouluissa, joissa mm. katsotaan Petri Hiltusen lännenelokuva "Kalliovuorten prinssi". Onnitelkaapa herra Hiltusta ja ostakaa häneltä DVD huippuedulliseen hintaan. Samalla tuette hänen seuraavaa elokuvaprojektiaan, suomalaista scifielokuvaa!!!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #4 : 07.07.2004 klo 09:57:59 »
Muutkin ketkä eivät tule, voisi ilmoittaa.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #5 : 07.07.2004 klo 11:26:53 »
Minä se bongaudun paikalle takuuvarmasti. Ja tietojeni mukaan ainakin #kvaak.fi -irkkikanavalta aika moni myös tulee - eiköhän siellä jonkinmoista tapaamista voitaisi tosiaan järjestää, spontaanisti tai vähemmän spontaanisti - katsotaan sitten.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #6 : 07.07.2004 klo 12:32:06 »
En tule.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #7 : 07.07.2004 klo 13:10:04 »
Minä en oo missään, kun ei oo varaa menä minnekään. Kökötän pölyisessä nurkassa ja mutustan nauriita.

Timo

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 07.07.2004 klo 13:46:48 »
Minäkään en tule. Perheeni ja työkaverinikaan eivät varmaan tule, mutta kysynkö vielä varmuuden vuoksi?
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 12.07.2004 klo 11:01:11 »
Finnconista on jo muuallakin hieman rapostoitu mutta ajattelin kerrata asioita täällä. Finncon taisi jäädä Animecon III:n jalkoihin. Animea, mangaa ja niihin liittyviä juttuja myytiin ennäksellisiä määriä. Cosplay ilmiönä näyttää myös levinneen Suomeen räjähdysmäisesti parin viime vuoden aikana.

Olen aika monta Conia käynyt läpi. Enemmän roolipelipuolella ja silti voisin sanoa että Animecon III:ssa animen ja mangan myynti oli jotain aivan ennennäkemätöntä. Jossain roolipeliconista on lievemmässä muodossa näkynyt samaa GW:n figujen kohdalla. On ollut selvää että anime ja manga ovat olleet viimeisen vuoden todella suosittua Suomessa mutta väittäisin että suosi yllätti kaikki myyjät Animeconissa.

Kvaakkilaisiin en pahemmin törmännyt tapahtuman aikana. En edes niihin jotka entuudesta tunnen ja jotka väittivät olevansa tulossa coniin. No lauantaina en olisi edes ehtinyt keskustella kenenkään kanssa.

Tosin oikeastaan eniten minua harmittaa se että en tullut myyneeksi Yoshitoshi Abelle (tai lahjoittanut) yhtään sarjakuvaa kun hän oli ihmettelemässä myyntikojuamme (Itse en häntä tunnistanut). Olisi tullut edistettyä suomalaisen sarjakuvan vientiä Japaniin :)

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #10 : 14.07.2004 klo 22:38:07 »
Mmjoo, kaikki oli niin kawaii. Tunsin itseni vanhaksi.

Kvaakkilaisia piti periaatteessa nähdä mutta kauhea ryysis vaikeutti tilannetta. Justenin näin kerran pankkiautomaatin jonossa ja Vesalle taisin kerran pari valittaa krapulaa. Että se siitä verkostoitumisesta.

Sedät jaksaa heilua, eli seuraavaksi tosiaan RopeConiin. Pitää Tero sinulta käydä ruinaamassa vaikka arvostelukappale sitten.

No niin, netti kiinni - loma jatkuu.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #11 : 15.07.2004 klo 20:25:18 »

Mikä ihmeen Finikoni?

8)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #12 : 18.07.2004 klo 00:21:51 »
Minä puolestani juttelin sekä Oton että Teron kanssa muutamaan otteeseen. Vai oliko se vain fantasia kun herrat eivät moista näytä muistavan?! Moikkasin myös Jaria ja Vesaa  ;D.
Animecon tosiaan teki vaikutuksen, se valtaisa söpöenergian määrä. Moisesta liikehdinnästä tulee ihan mieleen -70 ja -80 -lukujen vaihde...
Abe oli asiallinen äijä, Japanin Priit Pärn.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2004 klo 00:29:21 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 18.07.2004 klo 13:47:30 »
Reiman kanssa kyllä tosiaan tuli vaihdettua jokunen sana. Muita ei näkynyt mutta enimmän aikaa Finncon näyttikin minusta tältä:

http://onni.cygnnet.jkl.fi/~lottimus/Animecon/Animecon%20001.jpg

ja tältä.

http://www.saunalahti.fi/~pehaik/animecon/kuvat/tungos001.jpg

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #14 : 18.07.2004 klo 14:15:26 »
Sulla näytti olevan hyvä paikka heti ulko-ovien vieressä. Sait napattua asiakkaat heti sisääntullessa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva