Kirjoittaja Aihe: Uuden Sarjakuvakeskuksen avajaiset Helsingin Arabiassa 28.8.10 + Sarjislauantai  (Luettu 5293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vaikka onkin vihreä niin silti tosi söötti, se Vesa Saarinen.

:D Hyvin sanottu, etten sanoisi... Onhan se.

Olin siellä klo12.15-13.30 ja sit oli pakko jo lähteä syömään.

Voih, taisin olla paikalla vasta vähän tuon jälkeen. Jossain klo 14 paikkeilla. About vai mitä lie.
Olis toki ollut hienoa tavata. Seuraavalla kerralla käsipäivää. ?  :)

Timo

OM

• Jäsen
No voihan nenä....siellä oli yksi ihan sinun näköisesi..... :-[ ettet satu olemaan klooni?? :laugh:....no ei kait nyt sentään. Mutta joka tapauksessa kiva kun myös kävit tutkailemassa hienoja uusia tiloja- Toivottavasti sitä gluteenitonta kääretorttua ja soija-maidolla voideltuja pullia jäi vielä käyntini jälkeen..... muillekkin :-[ :-[.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Sitten tapasin sarjainfon uuden pirteän päätoimittaja typykän
Juu, Sarjakuvaseuralla on nyt miellyttävän hymyilevä ja feminiininen imago pt Mari Ahokoivun ja pj Solja Järvenpään ansiosta. Ei sillä etteikö toiminnassa olisi mukana myös kivoja poikia.  :)

Onnea uudelle keskukselle ja toivottavasti voimia on riittävästi kanssanne, jotta jaksatte tiloja pyörittää!
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vaikka onkin vihreä niin silti tosi söötti, se Vesa Saarinen.

Olisiko hänen salainen henkilöllisyytensä Tommi Typykkä?

Vielä kertaalleen pitää kehua Pitkämiehen tarjontaa, erityisesti käytettyjen opusten hyllyä. Hyvää settiä  ja erinomaisen edullisia tarjouksia oli myös muilla myyjillä. Siitä oli vaan keskustelua että pitäisikö sarjakuvamarkkinoita eli kirpputoria järjestää joskus arkipäivänäkin, jolloin lähettyvillä olisi enemmän porukkaa (esim. Taikin opiskelijat)?
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

KalleH

• Sekatyömies
  • Jäsen
Siitä oli vaan keskustelua että pitäisikö sarjakuvamarkkinoita eli kirpputoria järjestää joskus arkipäivänäkin, jolloin lähettyvillä olisi enemmän porukkaa (esim. Taikin opiskelijat)?

Pistetään mietintämyssyyn. Sen verran hyvä idea, että eiköhän tuo toteuteta heti syksyllä.

Kiitos vielä kaikille osallistuneille. Päivä oli järjestäjien kannalta juuri sopiva ja huomenna on mukava aloittaa arki. Ensimmäiset näyttelyt pystytetään festivaaliviikoksi. Niistä sitten lisää myöhemmin.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
Siitä oli vaan keskustelua että pitäisikö sarjakuvamarkkinoita eli kirpputoria järjestää joskus arkipäivänäkin, jolloin lähettyvillä olisi enemmän porukkaa (esim. Taikin opiskelijat)?

Keskustelua = minä narisin vastaantulijoille asiasta. Mulle vastattiin mm., että arkipäivät ovat jo niin täynnä ohjelmaa, että on vaikeeta.

Muuten kilsan säteellä on muitakin kouluja kuin TaiK. Mulle ei vaan mene jakeluun, että ei haluttais arkisin seudulla liikkuvien opiskelijoiden piipahtavan kirpparilla.

http://www.arabianranta.fi/kampus/ :
Arabianrannan kampusalueella toimii 6 koulua ja yli 6.000 opiskelijaa sekä iso joukko osaamisen ammttilaisia. Kouluista kolme on korkeakouluja, Taideteollinen korkeakoulu, ammattikorkeakoulu Arcada ja ammattikorkeakoulu Metropolia. Lisäksi toisen asteen oppilaitoksia on ruotsinkielisellä puolella Practikum ja suomenkielisellä Heltech. Pop & Jazz konservatoriossa toimii sekä musiikin harrastajia että ammattilaisia. Arabianrannan peruskoulu tarjoaa koulutusta ala-ja yläasteella noin 500 koululaiselle.

Arabianrannan kouluissa korostuvat luovat aineet, musiikki, esittävät taiteet, muotoilu ja arkkitehtuuri sekä mediaosaaminen. Lisäksi hoiva-alaan, turismiin ja palvelualoihin liittyvät taitojen oppiminen on hyvin edustettuina Arabiassa. Arabianrantaan liittyvän Kumpulan kampusalueella on lisäksi Helsingin Yliopiston luonnontieteiden laitokset, joissa opiskelee myös noin 6000 opiskelijaa.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
Jesh, siellä Kumpulanmäellä minäkin arkisin majailen, joten viikonloppuna ei välttämättä niin inspiroi lähteä seikkailemaan eksoottiseen Arabianrantaan.

Mutta käväisin kyllä pyörähtämässä Sarjakuvakeskuksessa lauantaina, kivannäköiset tilat oli.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
Olisiko hänen salainen henkilöllisyytensä Tommi Typykkä?

Mulle helppoa joten mukana. Mitä olen törmännyt esim. pop/jazz-opiskelijoihin niin ne on mukavaa ja ennakkoluulotonta väkeä, ihan oikeasti sellaisia potentiaalisia kävijöitä.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen

Sitten tapasin sarjainfon uuden pirteän päätoimittaja typykän, joka valloitti ihanalla hymyllään ja iloisella asenteellaan.

Mä toivon että toi tulee Sarja-Infon apinalaatikkoon:Vesa Saarinen, päätoimittajatypykkä joka valloittaa ihanalla hymyllään ja iloisella asenteellaan.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

OM

• Jäsen

Nyt en oikein ymmärrä tätä piikittelyä......eikö sarjainfon päätoimittaja olekkaan tuo nuori neitokainen, joka minulle esiteltiin Sarjainfon-päätoimittajana. Kyselin siellä, että onko täällä sarjainfon porukkaa...toimittajaa tai jotain, ja eräs nuori nainen sanoi, että hän oli tässä juuri...taisi mennä ulos. No menimme etsimään ja hän oli ulkona  ja minä luulin, että hän on tosiaan päätoimittaja.  :-[

Olen pahoillani sitten erehdyksestäni vilpittömästi. Kuka se nuori neitokainen sitten oli, jolle kerroin siitä, että voisiko Jyrki Vainio tehdä jutun Sarjainfoon Sy Barryn tapaamisesta ja joka minulle esiteltiin päätoimittajana? Vaadin selitystä...??? Olen aika pyörällä nyt päästäni!

Aino Sutinen

• Sarjainfo-lehden päätoimittaja, Suomen sarjakuvaseura. Sarjakuvapiirtäjä ja kuvittaja
  • Ylläpitäjä
  • I know
No niin, niitä on kaksi. Niitä päätoimittajia.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Kävin, ostin kaksi kirjaa (luin jo toisen, ehkä skrivaan siitä tonne romsku-alueelle, ehkä en). Tapasin pari ihmistä (en varsinaisesti hakeutunut seuraan, sorge, tämmönen mä oon ja mulla on nyt paljon fundeerattavaa elämässäni joten en jaksa ihmisiä tajuttomasti rasittaa jutuillani). Tiloista en osaa sanoa, musta ne vaikutti pieniltä (soriiii...minä mistään mitään tiedä aiemmasta esimerkiksi).

Voi olla että ensi lauantaina käyn uudestaan koska yksi homma jäi puolitiehen siinä lähistöllä so. toisella puolella katua. Let's see. Eihän sinne niin vaikea ollutkaan tulla.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
Keskustelua = minä narisin vastaantulijoille asiasta. Mulle vastattiin mm., että arkipäivät ovat jo niin täynnä ohjelmaa, että on vaikeeta.

Ja hyvä että narisit :) Ja vaikeeta joo, muttei mahdotonta. Mutta mikäs olisi kellonajallisesti paras hetki arkimarkkinoille?

Hurjan kaunis paikka tuosta vielä tulee, toki se sitä on jo.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

KalleH

• Sekatyömies
  • Jäsen
Arkimarkkinat on jo päätetty. Ne ovat perjantaina syyskuun 24. päivä kello 10-18 ja seuraava Sarjisbuffet on seuraavana päivänä klo 12-16. Tästä eteenpäin sarjismarkkinat ovat siis kaksipäiväiset. Mallia siis vielä hiotaan ja kaikki tällainen palaute otetaan huomioon.

tertsi

• Vieras
Onkos nuo tilat siinä Herkku Haarukan talossa? TaiKkia vastapäätä?
Toisessa päässä oli kai joku kauppa,
onkos se nyt uusi Sarjakuvakeskus?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2010 klo 19:35:23 kirjoittanut Tertsi »