Kirjoittaja Aihe: Kapteeni Amerikka - Ensimmäinen Kostaja  (Luettu 108347 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Vs: Kapteeni Amerikka - Ensimmäinen Kostaja
« Vastaus #150 : 26.08.2011 klo 09:16:52 »
Pärkeles! Olisin eilen käynyt katsomassa mutta 2D-näytökset idioottimaisiin aikoihin työssäkäyvälle ja lisäksi vain 2 näytöstä. 3D-scheissea en suostu kammottavan Avatar-"kokemuksen" jälkeen enää katsomaan (paitsi jos Coraline näytetään uudestaan), halvattu niitä laseja...mulla ON JO 3D-lasit koko ajan päässäni!

Huomenna uusi yritys (käytännössä ainoa mahis ilmeisesti ajan takia) klo 19.30.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #151 : 26.08.2011 klo 15:30:46 »
Hyvä oli, vähän yllättävänkin hyvä, juuri mikään ei ollut ihan pöljää. Mikä on aika paljon Kapteeni Amerikalta, josta ei koko uransa aikana ole tehty kovinkaan montaa ei pöljää tarinaa.

Elokuvan alkupuoli oli se toimivampi. Ajankuva hauskaa, showbisnes yliampuvaa ja kaikki kohdallaan. Loppupuoli, oikeat vetimet yllä muksis muksis natseja turpiin, ei ylittänyt odotuksia mutta ei pettänytkään.

Nick Furyn "minä olen siistin kuuli nickfury ja minulla on ASIAA" alkaa jo vähän kyllästyttää.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #152 : 26.08.2011 klo 15:42:44 »
Nick Furyn "minä olen siistin kuuli nickfury ja minulla on ASIAA" alkaa jo vähän kyllästyttää.

Minua ärsytti vähän sama juttu myös Ultimate versiossa. Minusta on häiritsevää kuinka Nick Furyn Ultimate versio on kuin omistaisi maailman ja on kokoajan että "Jos et tee niin kuin minä haluan, saat selkääsi.". Elokuvissa taas Nick Fury alkaa olla ärsyttävä koska hänen vitsinsä ovat kehnoja ja alkaa jo vähän risoa että hänet kutsutaan joka paikkaan.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #153 : 28.08.2011 klo 15:02:12 »
Käytiin eilen katsomassa ja hyvinhän tuo pelitti.

Sopivissa kohdissa liki 100% uskollinen alkuperäisille jutuille ja muualla tehty sopivia päätöksiä sovittamisesta jotta ollaan uskollisia alkuperäisteosten hengelle.

Hugo "Elrond" Weaving oli sangen hyvä punakallona.

OP

• Vieras
« Vastaus #154 : 28.08.2011 klo 16:28:08 »
Jes! Hyvä oli! Antoi mukavat fiilikset odotella Kostajia teattereihin!

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #155 : 29.08.2011 klo 12:14:01 »
Ja pashat. En minä joutanut lauantaina lehvaan. Näyttää siltä että joka puolella pyörii se typerä 3dee. Jääköön katsomatta siis teatterissa.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #156 : 29.08.2011 klo 13:09:33 »
Ja pashat. En minä joutanut lauantaina lehvaan. Näyttää siltä että joka puolella pyörii se typerä 3dee. Jääköön katsomatta siis teatterissa.
Tampereella on myös 3D vallannut pääteatteri Plevnan, mutta onneksi on Cine Atlas, jossa saa vielä nauttia 2D:stä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #157 : 29.08.2011 klo 16:47:18 »
Pilkunviilaamista:
Kävi leffassa silmään se että 107. divisioonassa oli useammassa kohtauksessa sekä tummia että valkoisia sotilaita. Ymmärtääkseni rotuerottelu oli vielä tuolloin vahvana USAn armeijassa ja mustat eivät juurikaan päässeet pyssyn varteen vaan toimivat laivanlastaajina yms toissijaisissa tehtävissä. Poikkeuksiakin toki oli kuten kokonaan mustista koostuva lentoyksikkö (yksikään pommari joita nuo hävittäjät suojelivat ei käsittääkseni pudonnut).

Kirbyhän toi Sgt. Fury & Howling Commandosissa heti alkuun mukaan mustan sotilaan, Gabe Jonesin. Erikoisyksikkö ja silleen, mutta epäilen etttä de-segregoituneita yksikköjä tuolloin ei vain yksinkertaisesti ollut USAn armeijassa.

Wikipedia kertoo:
During WWII, most officers were white and most black troops still served only as truck drivers and as stevedores.[3] The Red Ball Express was made up almost exclusively of African-American truck drivers and the Red Ball Express was famous for being the only supply forces that could keep up with the rapid advances of General George S. Patton's troops as they raced across France. In the midst of the Battle of the Bulge in late 1944, General Dwight D. Eisenhower was severely short of replacement troops for existing military units—all of which were totally white in composition. Consequently, he made the decision to allow African-American soldiers to pick up a gun and join the white military units to fight in combat for the first time.[4] This was the first step toward a desegregated United States military. Eisenhower's decision in this case was strongly opposed by his own army chief of staff, Lieutenant General Walter Bedell Smith. Indeed, it was stated that Bedell Smith was outraged by the decision and had said that the American public take offense at the integration of the military units.[5]

In 1948, President Harry S Truman's Executive Order 9981 ordered the integration of the armed forces shortly after World War II, a major advance in civil rights.

http://en.wikipedia.org/wiki/Desegregation#Segregation_after_the_Civil_War

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #158 : 29.08.2011 klo 19:11:45 »
Tuskageen lentäjien lisäksihän oli käsittääkseni muutamakin tankkiosasto joka muodostui mustista sotilaista ja nyt siis puhutaan taisteluosastoista.
Ihmeellistä tämä ei ollut sillä esimerkiksi kun Pariisi vapautettiin miehitysvallasta 25.8.1944 ei vapauttajissa ollut lainkaan mustia vaikka Vapaan Ranskan armeijasta 2/3 oli mustia.
De Gaullella oli puutteensa mutta tuo vaatimus tulikin Ison-britannian ja USAn  johto joista tyystin valkoiset joukot olisivat Ranskan moraalillle ja propagandalle hyväksi.
Niinpä.

De-segregointi ei ollut reaalimaailmassa sen enempää totta kuin nainen aseellisissa kenttätehtävissä kuten  Hayley Atwellin elokuvassa esittämä upea Peggy Carter.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #159 : 29.08.2011 klo 20:11:38 »

Finn(Swe)kinon sivujen mukaan tortaihin saakka on 2D Kapu Cine Atlaksessa mutta huonohkoon aikaan (varttia vaille kahdeksan).

Olen samaa mieltä että 3D on kaikkialla ja 2D vain jossakin (esim. Thor taisi olla ainoastaan stadissa 2Dnä).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #160 : 29.08.2011 klo 21:26:13 »
Olen samaa mieltä että 3D on kaikkialla ja 2D vain jossakin (esim. Thor taisi olla ainoastaan stadissa 2Dnä).
Njet, Tampereen Cine Atlas tarjoaa 2D:tä, myös Thorin kohdalla oli sama.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #161 : 30.08.2011 klo 20:43:40 »
Njet, Tampereen Cine Atlas tarjoaa 2D:tä, myös Thorin kohdalla oli sama.

Turussa ei ollut kuin 3Dtä tarjolla ja kun kattelin kesäkuussa Thor 2D tarjontaa niin Tamperetta ei näkynyt.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #162 : 30.08.2011 klo 20:51:57 »
Turussa ei ollut kuin 3Dtä tarjolla ja kun kattelin kesäkuussa Thor 2D tarjontaa niin Tamperetta ei näkynyt.

olipas. Minäkin kävin katsomassaKapteeni Amerikasta päivän ainoan 2D näytöksen  ensi-iltana perjantaina klo 22.30.
Pienempi sali kinopalatsissa( nro 4) mutta toimi.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #163 : 30.08.2011 klo 20:54:32 »
olipas. Minäkin kävin katsomassaKapteeni Amerikasta päivän ainoan 2D näytöksen  ensi-iltana perjantaina klo 22.30.
Pienempi sali kinopalatsissa( nro 4) mutta toimi.

Sepä hyvä että oli edes yksi 2D-näytös.

OM

• Jäsen
« Vastaus #164 : 13.01.2012 klo 14:11:01 »

Televisiossa tuli hiljan Kapteeni Amerikka leffa, jota suitsutettiin kovasti. Jotkin ulkomaiset lehdet leffa-palstoillaan antoivat elokuvalle runsaasti positiivista ylistystä. Samoin joukko leffa-kriitikkoja.
Jotenkin minusta elokuvasta jäi sellainen väljä, mitäänsanomaton fiilis. Elokuva oli minusta hieman pitkäveteinen varsinkin alku osa siitä. Oikeastaan mikään näytteliojöistä ei jäänyt sillein elävästi mieleeni yrittäessäni analysoida elokuvan perusteemoja ja näyttelijä-suorituksia.  Pääosan esittäjän vetämä kapteeni amerikka oli hieman nössö ja persoonaton. Olisin kaivannut enemmän sisäistä paloa ja raivoa oikeuden ja totuuden johdosta. Minulle ainoana elementtinä jäi mieleeni pahan punainen maski sekä yhtymäkohdat Indiana Jones seikkailuun. Aivan samoja elementtejä tässä elokuvassa.