Supersankarielokuvia vastaan minulla ei ole mitään, eli Batmanit, Hämis, X-men, Rautamies, tuoreempi Hulk jne. ovat olleet varsin mainioita.
Off-topicina, mutta kun kukaan ei ole tähän vielä vastannut, eikä varmaan vastaa nytkään, ja kysyn tätä varmaan vielä harmaana ukkonakin...mutta mitä vikaa oli ekassa Hulkissa? Ei sillä että tuoreessa olisi hirveästi mitään vikaa...mutta mitä vikaa siinä Ang Leen tulkinnassa oli? Minusta se oli upea! Mitä minä en huomannut? Kesto oli kieltämättä järjetön...mutta siis mitä?
Narnia-elokuvat ovat olleet toinen toistaan huonompia. Jos C.S. Lewisin vanhoillisista fantasioista olisi ammennettavissa jotain modernia yleisöä kiinnostavaa, niin Christopher Markus ja Stephen McFeely ovat epäonnistuneet siinä täydellisesti.
Nyt sinä olet kyllä epäreilu. Narnia elokuvat ovat
yhtä huonoja, eivät toinen toistaan huonompia. Enkä ole nähnyt edes tätä kolmatta. Mutta tiedän että minun ei tarvitse. kaikki se mitä olen kuullut, riittää. Christopher Markus ja Stephen McFeely eivät ole epäonnistuneet, vaan koko ajatus että C.S. Lewis ottaisi kynän käteen ja rupeaisi kirjoittamaan, oli epäonnistunut. Epäonnistuminen seuraa toista samanlaista, ja siihen ei auta vaikka olisi kuinka hyvät kirjoittajat. Ei sillä etteikö kirjoittajat silti olisi huonoja. "You Kill Me" ja "The Life and Death of Peter Sellers" ovat huonoja ilman Narnia statustakin.
Koettakaa nyt muistella niitä ikuisuuden rautahanskoja ja muita hirvityksiä, mitä Suomeenkin tarjoiltiin pitkin 1990-lukua.
Ota nyt huomioon, että Kapteeni Amerikka lehdistä tuttu kuutio on aika pirun paljonkin eri asia kuin rautahanskat ja muut avaruuden kahtia pistävät härdelit. Ja Ikuisuus trilogia on parasta mitä 90-luvulla tuotettiin. Mutta näitä kuvioita ei tule sekoittaa keskenään.