Kirjoittaja Aihe: Adele Blanc-Sec  (Luettu 16238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JJalonen

• Jäsen
Vs: Adele Blanc-Sec
« Vastaus #60 : 11.03.2013 klo 10:06:13 »
Minä diggailin ihan tosissaan Adelen seikkailuista. Lävähti sarjakuvaleffojen kärkikymmenikköön lentoliskon syöksähdyksellä.

Louise Bourgoin oli absoluuttisen valloittava pääroolissa. Siksi minua ei haitannut ollenkaan, vaikka toimintaseikkailualoituksen jälkeen elokuvan tyylilaji tuntui pakenevan määrityksiä.

Adelen valepukusekoilutkin olivat suorastaan hilpeätä seurattavaa. Luultavasti jonkinlainen hatunnosto komisario Clouseaulle.

Elokuvan "tyrmäävä" cliffhangerkin sai kaikki raajat ristiin toivomaan jatko-osaa. Eipä taida siltikään toive toteutua. Sen verran heikko oli esitys Ranskan box-officessa.

Pohjoismainen blu-ray päätyi hyllyyn, mutta valitettavasti kyseinen julkaisu on totaalisesti ilman ekstroja. UK blu-rayssä on pari tuntia dokumenttia ja haastatteluja, joskin siitäkin uupuu ranska/saksa -levyjen poistetut kohtaukset, joissa valotetaan sisarten keskinäisiä välejä. Kerpele!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #61 : 11.03.2013 klo 10:47:05 »
Elokuvan "tyrmäävä" cliffhangerkin sai kaikki raajat ristiin toivomaan jatko-osaa. Eipä taida siltikään toive toteutua. Sen verran heikko oli esitys Ranskan box-officessa.

Jatko-osasta haaveilen itsekin. Tosiasiat pitää toki tunnustaa, eli jatko-osaa ei tule. Merde.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #62 : 11.03.2013 klo 10:53:46 »
Minä diggailin ihan tosissaan Adelen seikkailuista.
Jos alkuperäiset albumit ei ole tuttuja, kannattaa ehdottomasti tutustua. Ruotsiksihan noita on tullut. Parhautta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #63 : 11.03.2013 klo 11:59:00 »
Albumit joihin elokuva perustuu on tullut ainakin englanniksi. Muusta en tiedä. Ne olivat kyllä hyviä. Pidin kovasti.

Mutta minä vain yksinkertaisesti rakastan tätä elokuvaa. Siinä on kaikki mitä elokuvalta haluan. Voisin katsoa sen miljoona kertaa päivässä, enkä ikinä kyllästy. Tämä on ehdottomasti juuri se tapa jolla eurooppalaista sarjakuvaa pitää käsitellä, samoin kuin Tintti elokuva. En vain ymmärrä miten joku voi sanoa tälle elokuvalle ei. Tämmöisiä elokuvia haluan lisää. Osaako joku kertoa mistä löydän tämänkaltaisia elokuvia lisää?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #64 : 11.03.2013 klo 12:06:38 »
Albumit joihin elokuva perustuu on tullut ainakin englanniksi. Muusta en tiedä. Ne olivat kyllä hyviä. Pidin kovasti.

Eikös ne ole pienennetty pokkarikokoon? Parempi sekin kuin että ei olisi julkaistu ollenkaan, totta kai.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #65 : 11.03.2013 klo 12:19:03 »
Fantagraphicsin kovakantiset ovat ihan albumikoossa; kaksi seikkailua per kirja.

Jos alkuperäiset albumit ei ole tuttuja, kannattaa ehdottomasti tutustua. Ruotsiksihan noita on tullut. Parhautta.

Kaksi ekaa osaa on englanniksi luettu. Mainiota settiä. Tosi poikkeuksellisesti tykästyin elokuvaan jotenkin jopa enemmän kuin sarjakuviin. ???

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #66 : 11.03.2013 klo 12:56:13 »
Veikkkaan että kyse on nostalgiasta. Tämmöisiä elokuvia ei hirveästi tehdä enää.
Sarjakuvissa tämä on hyvin yleistä. Elokuvissa taas ei oikein ymmärretä tämän päälle enää, kun yleisö haluaa toimintaa, räjähdyksiä, vampyyreitä jne. Mutta eivät ne hirveästi pidä elokuvista, joissa viitataan johonkin vanhaan. Ja jolla on esteettisiä arvoja, joita nuoriso ei ymmärrä koska kaikki tarjotaan paketissa, jossa on kaikki heitä miellyttävä ilman mitään sense-of-wonderia.

Minä rakastan Adelea, koska se tuo mieleen niin Indiana Jonesin, Vaaleanpunaisen Pantterin, 50-luvun elokuvat...kaikki ne elokuvat joista lapsena pidin ja pidän yhä. Tämmöisiä elokuvia me katsoimme isän kanssa joskus muinoin. Isä yleensä selitti minulle että mitä elokuvat merkitsivät ja mikä vaikutus niissä oli häneen. Opin tuntemaan isäni paremmin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.