Kirjoittaja Aihe: Kemi XXIX sarjakuvafestari/kilpailu  (Luettu 14973 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Kemi XXIX sarjakuvafestari/kilpailu
« Vastaus #60 : 10.06.2010 klo 16:07:04 »
Yrittänyt mennä keskustelemaan sarjakuva-alan ihmisten kanssa- jotenkin heillä on jokin juttu omassa karismassaan.. tulee fiilis, että sori, mulla on nyt hieman parempaa juttu-seuraa tai jotain. Ovathan he kait tavallisia immeisiä?
Voipi olla myös jotain sen kanssa tekemistä että jos näet wanhoja tuttujasi kerran vuodessa tuolla festareilla niin kovin mieluusti vaihdat kuulumisia ja juttelet heidän kanssaan sen sijaan että lämpeäisit jutustelemaan aktiivisemmin siihen väliinne punkeavan tuntemattoman henkilön kanssa. Sanoisin että paljon on kiinni siitä miten ja milloin lähestyy ihmisiä. Henkilökohtainen hygienia, hyvät tavat ja karisma auttavat myös.

Nina_Mutik

• Jäsen
  • http://ninamutik.sarjakuvablogit.com/
« Vastaus #61 : 10.06.2010 klo 17:38:30 »
Juu, ei oo pakko juosta meidän kakkakisoissa:) Huonothan ne Kemin kilpailussa on aiemminkin pärjänneet, esimerkiksi Sarjakuva-Finlandian vastikään pokannut sarjakuvataiteilija voitti kaksikin kertaa peräkkäin tuossa yheksäkytluvun loppupuolella, mutta mitäpä näitä..Tikulla silmään.

Haluaisin tähän huomauttaa, että minä kritiikissäni puutuin nimenomaan siihen, että mielestäni Kemin sarjakuvakilpailun voittajat ovat aiemmin olleet todella laadukkaita, mutta tänä vuonna voittajassa ei ollut mitään järkeä ja voittajan tasoero verrattuna aiempien vuosien voittajiin on mielestäni huikea. Kilpailu siis on mielestäni ihan oikeasti aiemmin ollut todella hyvä ja voittajat hyviä, ehkä sitten sattuman takia, mutta nyt yhteismitaton arvostelukäytäntö aiheutti täysin absurdin lopputuloksen. Eli siis Kemin sarjakuvakilpailu todellakin on mielestäni ennen ollut hyvä, mutta nyt tempaissut maton altaan huonolla voittajalla. Ikävä kyllä.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #62 : 12.06.2010 klo 11:37:31 »
Hei kaikki mussut!

Haluaisin pahoitella Kemin kisan sarjakuvasani aiheuttamaa mielipahaa kaikilta joille sitä tämä kisan voittamiseni on tuonnut. Etenkin Nina_Mutikilta. Ymmärrän oikein hyvin että sarjakuvani jakaa mielipiteitä, sillä en edusta sitä tasokasta monikerronnallista hyvin piirrettyä sarjakuvaa, mitä Pohjoismaissa on paljon tarjolla. Uskon että jatkossa Kemin kisan voittajat tulevat olemaan erillaisia ja tasokkaita tuotoksia, ja tuskin voittoni on vienyt Kemin kisalta mtään pois. Sarjakuvani edustavat lähinnä kainalopieruhuumoria ja olen ollut hyvin onnekas että Kemin kisan raadissa oli kolme ihmistä joihin sarjakuvani yksikertaisuus iski. Makuasioitahan nämä ovat, ja jostain joillekkin käsittämättömästä syistä jotkut vain tykkäävät hiukan helpommista sarjakuvista!

Minua ei sarjakuvapiirtäjänä tunneta kovinkaan hyvin muualla kuin Lahdessa ja siellä sarjakuvistani tykätään. Lahtelaisistakin täällä varmasti löytyy hyvinkin kärkeviä mielipiteitä, joten vetäkää johtopäätökset siitä. ;) Myöskään osa (sarjakuva)ystäväni eivät pidä sarjakuviani oikein minään, sillä sarjakuvanlukutaito on joillakin vain kehittyneempi (kuin esim. lahtelaisilla..hehhee :D Vitsin väänsin.) ja he vaativat sarjakuvilta paljon enemmän.

Kiitos ja niiaus Kemin kisan järjestäjille ja raadille! Kemissä on aina mahtava meininki. Samanlaista tunnelmaa ei saa mihinkään muualle. Kiitosket siitä Ilpolle, Katille, Jusille ja kaikille muille ihanille.
Kiitos Kivi kommentistasi. Se oli oikein kauniisti sanottu. Sniif...

Lukekaa Jukka Tiluksen tekemähaastattelu minusta, niin ehkä saatte hiukan otetta tähän mitä ajan takaa: http://www.epuuk.com/epuuk?id=fi.19.3

Eiköhän tämä aihe ole sitten jo käsitelty.

Nöyrimmin teidän,
Solja
« Viimeksi muokattu: 12.06.2010 klo 11:48:36 kirjoittanut Solja »

Nina_Mutik

• Jäsen
  • http://ninamutik.sarjakuvablogit.com/
« Vastaus #63 : 17.06.2010 klo 22:11:48 »
Solja,

Eihän se nyt sun vika ole, että sä voitit, eikä sun ole syytä olla mistään pahoillasi, etenkään mulle.

Mutta joo, kyllä tää alkaa jo riittää kaikin puolin.

WOOM

• Uusi jäsen
« Vastaus #64 : 20.06.2010 klo 10:55:33 »
Onhan se tietenkin ikävä kun tälläisissä kannanotossa tulee lytättyä toisen työtä samalla, eikä se ole itse tarkoitus. Se tulee sivutuotteena kun ottaa kantaa tälläiseen asiaan ja ainahan arvostelulajit aiheuttavat arvostelua tuomarilinjasta, eikä tuomareiden päätöksiä tarvitse purematta niellä. Piirosjälkesi on minun mielestä persoonallista ja pirteää luonnosmaisuudellaan sekä värityksellään :angel:

A. Heikkinen

• Uusi jäsen
« Vastaus #65 : 27.08.2010 klo 17:22:10 »
Säilyttääkö sarjakuvan tekijä oikeudet työhönsä, niin että sinne lähetetyn työn voi myöhemmin julkaista itse parhaaksi katsomallaan tavalla? Voitti tai ei.

En löytänyt tästä tietoa kilpailun virallisilta sivuilta tai tästä threadistakaan. Voi olla että käytin vain puusilmää.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #66 : 28.08.2010 klo 18:52:57 »
Säilyttääkö sarjakuvan tekijä oikeudet työhönsä, niin että sinne lähetetyn työn voi myöhemmin julkaista itse parhaaksi katsomallaan tavalla? Voitti tai ei.

Säilyttää. Sanomattakin selvää.

Timo

A. Heikkinen

• Uusi jäsen
« Vastaus #67 : 28.08.2010 klo 20:34:23 »

Timo

Kiitän kuitenkin sanomisesta.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #68 : 28.08.2010 klo 22:37:33 »

...suuressa maailmassa ei suinkaan itsestään selvää, kilpailuissa saattaa hyvinkin tulla vastaan pienellä printillä että ai niin, kaikki oikeudet töihin siirtyvät muuten järjestäjille.
Eli hyvä kun huomataan kysyä.