Se sisältää sanoman, että tämä jota MINÄ diggaan/teen on jotenkin parempaa/laadukkaampaa kuin kaikki muu.
Ottaen huomioon, että olemme sinun ja puron kanssa kaikki Kvaakin sisällöntuottajia, meidän välillämme on ehkä jotain näkemyseroja sen suhteen, etten lähtökohtaisesti pidä luokittelua tai arvottamista pahana asiana.
Toki niitä voidaan käyttää lyömäaseina, mutta on niille hyvääkin käyttöä. Itse asiassa jostain on mieleen jäänyt sellainen lausahdus, että kritiikki on teoksen arvottamista.
Hakutoimintoa käyttäen piti oikein tarkistaa, mutta en ole laatusarjakuvaksi nimittänyt arvosteluissani mitään teosta, yleismerkitystä sen sijaan olen muussa yhteydessä käyttänytkin, foorumiviesteistä en vaivautunut hakua tekemään.
Olen kuitenkin valmis käyttämään sanaa myös kuvaamaan opuksia, koska sana itsessään herättää välittömiä mielleyhtymiä.
Ehkä kuitenkin käyttäisin sanaa ensisijaisesti julkaisun ulkoasun, paperin, taiton, ja painojäljen kuvaamiseen, mutta aivan yhtä hyvin myös käännös- ja toimitustyön arvioimiseen.
Harkintaa käyttäen voisin silti yhtä hyvin käyttää sanaa myös yksittäisen teoksen arvottamiseen, mielestäni kaikki sarjakuva ei ole laatusarjakuvaa. Sen sijaan en ole varma, mikä olisi laatusarjakuvan vastakohta.