Näinhän se on. Jos pitää tehdä valintoja, niin niitä pitää tehdä, ja perusteet voi olla erilaisia. Itse pidän kronikoita - vaikka tähän mennessä nekin kaikki olen ostanut - selkeästi b- tai ö-sarjan edustajina; kopiot Suomen sikin-sokin normisarjasta vuosina se ja se, joissa paino(tai: kuvan)laatu on heikko. Pointtina näiden keräämiseen on se, ettei ole niitä alkuperäisiä. No se lämmittää varmaan tietyllä tapaa, kun saa edes nämä kronikat. Minulla kronikat on lukukappaleita, siis käyttöä varten, alkuperäisiä kun ei paljon viitsi availla.
Sinänsä en pidä minään arvona sitä, että kronikoidaan suomen vuodesta 1971 alkanutta sarjaa; yhtä lailla kronikoissa olisi voitu aloittaa (italian malliin) koko homma alusta, niinkuin värikirjastossa tehdään.
Ja on minulla vielä kaikki ne 1953-65 liuskatkin tallessa, enkä ole niitä ainakaan toistaiseksi pois heittämässä, vaikka niistä suuri osa varsin monessa formaatissa, niin mustavalkoisena kuin väreissä. itse asiassa, aina joskus on oikein mukavaa lukea just noita liuskoja.