Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva, hyvä joululahja  (Luettu 20325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Sarjakuva, hyvä joululahja
« Vastaus #75 : 09.12.2011 klo 22:15:35 »
EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!
... ja Aku Ankalla ei ole housuja! Kauheaa.

Luulin, että nämä ajat olisivat jo taakse jäänyttä elämää. Mutta näköjään ei.

ei se kaikilta ole näemmä.

Itse olen tietty pyrkinyt sarjakuvalahjoihin vuosi vuoden perään ja muutamia on tullut vuosien saatossa saaneeksikin jos kohta
......koska "saa ostaa tissisarjakuvansa itse". ...
ei aina päde.
Eittämättä roiseimmat sarjakuvalahjat on tulleet niin ex-vaimolta kuin sittemmin valitulta  daamiltakin.
Joskin molempien kunniaksi: ei Manaraa vaan Serpieriä.
Ah.

Poika piirtää tuossa selän takana päivän 4ttä sivua ulkoavaruuden aivomöllisköjen invaasiotarina sarjakuvasta joten nostampa yhden asianketjussa esiin:
Sarjakuvaoppaat.

Pojalle on hankittu noita vähän...lapsekkaampiakin oppaita mutta jos joku tuntee sarjakuvasta intoutuneen tahon joka haluaa opetella tekemään itse asiaa(joo, nyt siis puhun sarjakuvasta) niin suositteleisin ennen muuta Ilpo Koskelan Sarjakuvantekijän oppikirjaa
löytynee hyvin varustelluista kirjakaupoista.

jos on kiinnostunut vain piirto/värityspuolesta niin ihan kaikkeen sarjakuvaan käypiä ohjeita on Mangan harmaasävyt ja Mangan värit-kirjoissa

mutta selkeänä, eikä ihan heti vanhenevana, oppaana tuo Sarjakuvantekijän oppikirja on selkeästi nasevampi.(mangan värit/harmaasävyt ei ole Wanhaa matskua mutta ovat vain graafiseen keskittyvää puolta)

Noitten avulla voi toki  sitten vaikka viihdyttää lähipiiriä tasan varmasti yksilöllisten sarjakuvien myötäkin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #76 : 29.12.2011 klo 20:28:02 »
niin muuten...tuliko niitä sarjakuvallisia lahjoja pukilta?
Omaan joulun viettoon niitä hassua kyllä eksyi, armas naiseni uskoo taivaan pudonneen niskaamme koska sai minulta Manaraa (kyllä, minä aika pitkälti vihaan Milo-setämiehen tuotantoa nykyisellään) ja sitten vähemmän yllättäen Lone wolf 2100n.
Oma Marvel noir-sarja kasvoi yhdellä ja sain kulttiklassikon kotimaista avopilta kirjastopoistetun MASSIIVISET SARJAKUVAT albumin muodossa.

Jälkikasvu sai vinon pinon kyniä ja paperia, mangaa ja muutaman laadukkaan kotimaisen

janne luokkanen

• Jäsen
« Vastaus #77 : 29.12.2011 klo 23:11:27 »
Ei tullu sarjiksia, mutta laitoin isosiskolleni Emmi Jormalaisen Kirjoita pian albumin. Viimeeksi luetutin hänellä Darwyn Cooken Parkeria ja kun kerta siitä kummatkin tykättiin ja toi Jormalaisen sarjis kolahti minuun, niin pistin postiin. Tämän kerron siksi, että en pelkästään ajatellu laittaa tyttöjen sarjista menemään vaan hyvää sarjista.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #78 : 29.12.2011 klo 23:34:49 »
Kuten uhosin, ostin stadilaiselle siskonpojalle Hiltusen Anabasiksen Åbon kuvasarjakaupasta. Luulenpa, että lahja saattaa olla siinä perheessä muidenkin miehenpuolten mieleen...

« Viimeksi muokattu: 29.12.2011 klo 23:37:47 kirjoittanut CryingBlueRain »
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #79 : 29.12.2011 klo 23:50:49 »
Esa Holopaisen tuotoksia minulta saaneet pitivät joululahjoistaan kovasti. Itse sain ensimmäisen Shokkikokoelman, Santalan ja Näkymättömät kädet. Vaimolta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #80 : 30.12.2011 klo 11:36:26 »
En saanut yhtään sarjakuvaa lahjaksi hyvästä syystä, mutta lahjoitin niitä aika monelle muulle, mm.:

- Hitlerin poika
- Cocco Bill
- Bravo: Kultakutri ja seitsemän kääpiökarhua
- Jupu: Baarien nainen
- Katja Tukiainen: Rusina
- Reino Mäkelä: Kynä
- Ville Ranta: Paratiisisarja
- M.A. Jeskanen: Santala
- Jeffrey Brown: Cats are Weird

haplo

• Jäsen
« Vastaus #81 : 30.12.2011 klo 11:52:16 »
Tuli kaksi, molemmat vaimolta. Oli muistanut että pidän Jiro Taniguchista, joten tekijän Ice Wanderer and Other Stories-kokoelman oli hankkinut. Mietti kuulemma pitkään tuon ja tekijän toisen teoksen väliltä, mutta päätyi tuohon kun tietää että pidän erämaaluonnosta. Olin kovin imarreltu, muisti kaksikin itselle mieluisaa asiaa ja osasi ne noin yhdistää.

Toinen oli välistä puuttunut One Piecen osa, jonka kohdalla vastikään manailin Oulun liikkeitä, joista jokaisesta juuri se tietty osa puuttui.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #82 : 31.12.2011 klo 10:39:33 »
Tyttöystävä, joka on enemmän kiinnostunut mangasta, osti minulle jotain. En edes jaksanut vilkaista tarkemmin mitä. Eikä ole nyt käden ulottuvilla. Englanniksi siis oli. Itselle tuntematon.

Vanhemmat yllättivät niin että olin pudota sohvalta kun ostivat minulle Animen aika teoksen. Kaveri osti minulle jo pidempään kaipaamani Jumala itse teoksen. Siitä olen puhunut suurin piirtein niin kauan hänelle, kun kuulin siitä ekaa kertaa. Sitten sain tietysti Hämiksen tilaukseen. Vakiintunut lahja äidiltä uusia minulle tilaamani lehden tilaus.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

judea

• Vieras
« Vastaus #83 : 31.12.2011 klo 22:22:04 »
Tuli kaksi, molemmat vaimolta.

Luin että tuli kaksi, molemmilta vaimoilta.

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #84 : 31.12.2011 klo 23:36:17 »
Vaimolta tuli kaksikin sarjakuviin liittyvää lahjaa. Eli Jokeri, jonka yhteydessä muuten kovasti kehuttiin Turun sarjakuvakaupan nopeutta, sekä the Walking deadin ensimmäinen tuotantokausi, joka totta kai perustuu samannimiseen sarjakuvaan.

Hyvä hyvä. Lisäksi Hollelta tuli Zombie-antologia. Requiem piti tosiaan antaa lahjaksi, mutta en malttanut odottaa ja annoin sen jo lokakuussa. Isälle meni Tuntematon Rokka, ja appiukolle Paluu rajan takaa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #85 : 01.01.2012 klo 04:13:16 »
... ja appiukolle Paluu rajan takaa.
viittaathan appiukon kohdalla nyt Niskanen-Rauhala kombon henkientuotteeseen eikä johonkin uuteen opaskirjaan zombeille?
kyllä, on ihan pakko tarkistaa.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #86 : 01.01.2012 klo 11:11:17 »
Luin että tuli kaksi, molemmilta vaimoilta.

;D

Siinäpä kiusallinen tilanne, kun selittää kuka sen toisen lahjoista on antanut...