EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!
... ja Aku Ankalla ei ole housuja! Kauheaa.
Luulin, että nämä ajat olisivat jo taakse jäänyttä elämää. Mutta näköjään ei.
ei se kaikilta ole näemmä.
Itse olen tietty pyrkinyt sarjakuvalahjoihin vuosi vuoden perään ja muutamia on tullut vuosien saatossa saaneeksikin jos kohta
......koska "saa ostaa tissisarjakuvansa itse". ...
ei aina päde.
Eittämättä roiseimmat sarjakuvalahjat on tulleet niin ex-vaimolta kuin sittemmin valitulta daamiltakin.
Joskin molempien kunniaksi: ei Manaraa vaan Serpieriä.
Ah.
Poika piirtää tuossa selän takana päivän 4ttä sivua ulkoavaruuden aivomöllisköjen invaasiotarina sarjakuvasta joten nostampa yhden asianketjussa esiin:
Sarjakuvaoppaat.
Pojalle on hankittu noita vähän...lapsekkaampiakin oppaita mutta jos joku tuntee sarjakuvasta intoutuneen tahon joka haluaa opetella tekemään itse asiaa(joo, nyt siis puhun sarjakuvasta) niin suositteleisin ennen muuta
Ilpo Koskelan Sarjakuvantekijän oppikirjaalöytynee hyvin varustelluista kirjakaupoista.
jos on kiinnostunut vain piirto/värityspuolesta niin ihan kaikkeen sarjakuvaan käypiä ohjeita on
Mangan harmaasävyt ja Mangan värit-kirjoissamutta selkeänä, eikä ihan heti vanhenevana, oppaana tuo Sarjakuvantekijän oppikirja on selkeästi nasevampi.(mangan värit/harmaasävyt ei ole Wanhaa matskua mutta ovat vain graafiseen keskittyvää puolta)
Noitten avulla voi toki sitten vaikka viihdyttää lähipiiriä tasan varmasti yksilöllisten sarjakuvien myötäkin.