Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva, hyvä joululahja  (Luettu 20277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Sarjakuva, hyvä joululahja
« Vastaus #30 : 09.12.2010 klo 15:52:00 »
Mummo ja pappa tuskin tajuaisivat, vaikka sankarillisesti yrittivät vähän jo lukea lapsenlapsensa omin pienin käsin vääntämää sarjakuvaa.
Oma vanha äitimuorini ei lue sarjakuvaa. Naperona ennen kuin opin lukemaan muistelisin kyllä tämän lukeneen kirjastosta lainattua Tinttiä minulle, mutta eipä muita tilanteita tule mieleen.

Viime vuonna luetutin tällä Metin ja äiti tykkäsi kovasti. Joululahjaksi annetusta Kikistä ei ole tullut palauutetta. Pitäisi varmaan kysyä.

Suosittelen Metiä vanhemmalle väelle erinomaisena lahjana.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #31 : 22.11.2011 klo 15:46:56 »
Joululahja, joululahja, paniikki, paniikki, mitä ostan, mitä ostan, joulu lähenee!?!?

Ollos huoletta, osta sarjakuva joululahjaksi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #32 : 22.11.2011 klo 20:50:15 »
Ilmeisen kehno sarjakuvavuosi näemmä kun mukaan piti ottaa viimevuotistakin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #33 : 22.11.2011 klo 21:06:07 »

piikkinne osuu mutta itse olen aina tyytyväinen vanhemmistakin mutta itselle uusista sarjakuvistakin itse ilahstuisin.
Itse en itse asiassa ole vuosiin sarjakuvalahjoja saanut kun ongelma on se että minulla ne ko.lahjat on jo itsehankittuina.
On tullut kirjakauppalahjakorttien /riihikuivan muodossa.

Itsellä tarkoitus lahjoa sarjakuvin muutamaa ystävää ja siskoa ainakin joskaan eivät löydy tuolta listalta(eivät mahdu stereotyyppeihin)
Muutama lienee ihan ulkomaista kääntämätöntä tarjontaa, pitkälti niistä syistä kuin miksen itse saa sarjakuvalahjoja, ja oletettavasti pukinkonyttiin kopsahtaa Cocco Billiä ja kotimaisiä ritarikätyreitä yms outoa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #34 : 23.11.2011 klo 11:49:58 »

Sarjakuvat on otettu mukaan Kvaakin tämän vuoden arvosteluista.

Mielestäni ihan monipuolinen paketti, öh, siis lahjapaketti.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #35 : 23.11.2011 klo 12:24:24 »
Hyviä tärppejä, mutta itse vaihtaisin listalle jämerämpiä opuksia. Varsinkin Lucie Durbianon Aarre saa isän peittelemään haukotustaan, joten se annetaan siskon pakettiin, joka puolestaan menee veljelle kun Professori Itikainen annetaan isoisälle.

Tässä vaihtoehtoina kaksi vuoden parhaimmistoon kuuluvaa opusta, joiden ääressä vierähtää joulupäivä antoisasti:

* Historiasta ja politiikasta kiinnostuneelle perheen päälle joulun ykköslahja on Li Kunwun omaelämäkerrallinen opus nimeltään Isän aika (Minun Kiinani 1).

* Pohdiskeluun taipuvaiset lukija huvittuvat todennäköisesti Marc-Antoine Mathieun ajatusleikkiä Jumala itse lukiessaan, ja tästä riittää keskusteltavaa kinkkua mutustellessa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #36 : 23.11.2011 klo 12:40:31 »
...Lucie Durbianon Aarre saa isän peittelemään haukotustaan, ...

Saako? Isähän voi vaikka innostua... Rooliajattelun ei saa antaa sitoa liikaa.

Erinomaisia nuo ehdottamasi sarjakuvat, vuoden kärkikastia.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011 klo 12:42:02 kirjoittanut Lurker »

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #37 : 23.11.2011 klo 12:44:44 »
Ami Hauhion Maan mies Marsissa saattaisi hyvinkin aiheuttaa nostalgiavärinöitä isoisässä. Kuten myös kotimaisen sarjakuvan historiasta tai scifistä kiinnostuneissa nuoremmissakin.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #38 : 23.11.2011 klo 12:50:50 »
Como-lehti teki oman joululahjasarjislistansa. Ja se on ylivoimainen, koska siinä mainitaan Fasilitaattori!

pitkis

• Jäsen
« Vastaus #39 : 23.11.2011 klo 13:16:34 »
Como-lehti teki oman joululahjasarjislistansa. Ja se on ylivoimainen, koska siinä mainitaan Fasilitaattori!

Niin!

Tämä sama Kari Heikosen kirjoitama juttu oli myöskin mukana Rumba lehdessä (kuuluu samaan Popmediaan ryhmään). Tuleeko se liite myös niiden muiden lehtien mukaan (Epidodi, Inferno, Soundi, Rytmi)? Olisi hieno

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #40 : 23.11.2011 klo 13:40:48 »
Tarkkaan ottaen se ei ollut Como-lehti vaan lehden välissä oleva puolikaupallinen joululahjaliite. Comosta puuttuu siis yhä vakinainen sarjakuva-arviokolumni.

Timo

pitkis

• Jäsen
« Vastaus #41 : 23.11.2011 klo 13:53:56 »
Comosta puuttuu siis yhä vakinainen sarjakuva-arviokolumni.

Missä lehdessä on sellainen kolumni? Ei tule nyt heti mieleen. Voima-lehdessä ainakin on joka kerta jotain sarjakuva-arvosteluja.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #42 : 23.11.2011 klo 13:58:57 »
Voima-lehdessä on toisinaan, mutta ei sillä omaa osastoa ole. Yleisemmissä lehdissä ei taida olla erikseen missään omaa sarjakuva-arvioiden osastoa. NYTissäkin on elokuvat, pelit, musiikki... sarjakuvaa ei.

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #43 : 23.11.2011 klo 14:28:34 »
ei niitä ole kotimaisissa lehdissä poislukien scifilehdet: Tähtivaeltaja, Portti, Spin(kyllä lasken kauppalehden satunnaiset arviot lähinnä Tähtivaeltajan jatkoksi)

Ja omien huomioiden mukaan muutamia Heikki Jokisen ja Jussi Alhrothin täsmäiskuja huolimatta eipä niitä luettavia noiden mainittujen lisäksi olekaan.

Joulun lisäksi sarjakuva soveltuu hyvin myös äitienpäivä, isänpäivä, syntymäpäivä, nimipäivä ja tuparilahjaksi.(unohtamatta itsenäisyyspäivää, vappua ja pääsiäistä)

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #44 : 23.11.2011 klo 14:52:09 »
Ostin faijalle viimeksi jouluksi RIP KIRBY-kirjan. Riihimäen Suomalaisessa on nyt RK VOL 2, harkitsen hinnasta riippuen että pystynkö faijalle tuon 'jatko-osan' ostamaan.

Kuntantajaa en muista, vol 1:seen littyen on ollut keskustelua täällä. Näin muistelisin.
Kello- viiden- tee.