Vielä Gronkista ja tapahtumasta.
Minusta on kyllä hyvä, että nuorilla on puhasteltavaa, MUTTA johonkin se raja on vedettävä! Nykyäänhän pinnalla tuntuu olevan sellainen ilmapiiri, että kaikki pitää hyväksyä ja että kaikenlaiset askartelu-kerhot pitäisi ottaa tosissaan. Onko se nyt oikeanlaista tasa-arvoa sitten?
Minä olen taiteeseen, tässä tapauksessa sarjakuvaan, intohimoisesti suhtautuva ihminen, enkä voi sietää, että tämän upean taiteenlajin mahdollisuuksia tuhlataan halpamaiseen kainalopieru-meininkiin, teoksiin, joista näkee läpi, ettei niiden suunnitteluun ole tuhlattu puoltasekunttia enempää aikaa. Nyt kun olen järjestämässä tapahtumaa herra Nissenin kanssa allekirjoitan täysin hänen päätöksensä.
En ole elitisti siinä mielessä, että minun mielestäni taiteen tekeminen ja julkaiseminen EIVÄT kuuluu vain "kovan luokan ammattilaisille", myös amatöörit voivat tehdä raikasta ja inspiroivaa matskua. Tärkeintä että omistautuminen, intohimo ja luovuus välittyvät. Gronkin teoksissa ei välity. Sori.
Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä, me Nostalgia-klubin järjestäjät olemme päättäneet tässä tapauksessa näin ja sen takana pysymme!
Kevättä kuitenkin kaikille,
Tuukka Vartiainen