Hienoa kommentointia Dennis. Kuten arvata saattaa, olen itsekkin Leppäsen upean uran suuri fani ja olen sen tuonut esille usein. Ja yksi syy on juuri se, mistä Denniskin mainitsi, että tuon aikakauden piirtäjiä ei Suomessa juuri enää ole varsinkaan realistisen tyylin taitajia isolla T-kirjaimella. Maailmani olisi aivan toisenlainen ilman Kari Leppäsen sarjakuvia. Hän on inspiroinut minua aina siitä saakka, kun nuorempana kundina 1980-luvulla metsästelin Leppästä divareista, joita silloin oli hiukka enemmän kuin tänään. Imin niistä vaikutteita ja ihailin hienoja ruutuja.
Pahalta näyttää Dennis tuo toiveesi ja minunkin ja muidenkin, että saataisiin Leppäsen Mustikset yksiin kansiin tai että niitä yleensä olisi julkaistu aikanaan....eli ennen suomentamattomia sarjoja ja varsinkin niitä jotka innostavat mua eli historialliset tarinat olipa aikakausi sitten mikä tahansa.
Ainoa toivo on, että KTL suomentaisi sarjojaan itse ja laittaisi nettisarjakuviensa jatkoksi web-sivuilleen.
Kehuskelit myös Portti lehden painoasua. Siinä on käytetty tosi laadukasta paperia, joka toistaa hyvin musta-valkoiset ruudut. Niissä musta on todella mustaa.
Minä suurensin viime vuonna miltei kaikki Leppäsen piirtämät Portti sarjakuvat Aralis-kirjaston kopiokoneella paksummalle paperille kokoon A3. Ei kaikkia, mutta Xellanat ja Wiggenit. Mars-sarjakuvia en suurentanut, sillä olisi tullut hieman kalliimmaksi. Näyttää tosi hienolle. Sitten kävin Multiprintissä teettämässä niihin kierteet.
Täytyy laittaa pieni pyyntö Leppäsen sivuilla olevaan guestbookiin ja pyytää, jos hän suomentaisi noita vanhoja sarjojaan sivuilleen tai piirtäisi uutta sci-fi tarinaa. Mutta luulen, että kukaan ei maksaisi tarpeeksi tänä päivänä tollasista. En usko, että 25-30 sivuisen uuden sci-fi tarinan piirtäminen kannattaa pelkästään Portti-lehden lukijoille. Mutta aion kuitenkin kirjoittaa asiasta. Ehkä hän lukee vieraskirjaansa säännöllisesti!

Joo. Murtosaari ei käytä tietsikkaa. Se on tosi. En tiedä mikä on juju tänä päivänä. Toivottavasti mies tajuaa, siis Murtosaari, että kyllä tietokone on tuiki tarpeellinen viestintä väline tänä aikana. Sitten Murtosaari valittaa Kuvittaja lehden haastatteussa parin vuoden takaa, kuinka vaikeaa on saada kuvitus töitä ulkomailla ja sitä, että niistä ei haluttaisi maksaa kunnolla missä hän yrittää saada itselleen projekteja. Ehkä olisi Jukallekkin helpompaa tietokoneen kanssa saada kontakteja.
Minulla on tuo artikkeli itselläni tallessa.
ps. Onhan Murtsi pärjännyt ilman tietokonetta tähänkin päivään saakka....ehkä se sittenkään ei ole pakko hankinta tässä ajassa jota elämme. Mitäs me ihmiset söimme ennen kuin meillä oli tota flooraa leivänpäälle....