Jos nyt oletetaan, että olit tosissasi niin olis kyllä hauska tietää mistä nämä käsitykset kumpuaa ja ketkä eturivin tekijöitä on sun mielestä paskoja piirtämään ja kertomaan? Tarkoititko esim. Jarlaa, Hiltusta, Nykästä, Jeskasta, Tietäväistä, Takaloa, Rantaa, Rauhalaa, Turusta, Ahosta, Mäkelää, Rapia...
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Kirjoitellessani ei ollut tarkoitus yleistää, vaikka saattoi se yön hurmoksessa kirjoitellessa yleistämiseksi mennä. On suomessa minun mielestäni myös hyviä tekijöitä. Ikäni kun olen lukenut willereitä, asterixia, lucky lukea, korkkareita sun muita ulkomaan sarjakuvia, olen sarjakuvaa lukiessani tottunut tutkimaan piirrosjäljen todella tarkkaan. Ei varmaan ole ihmekään kun myöhemmin kotimaiseen tuotantoon tutustuneena, mitä täällä nyt etupäässä mainostetaan en osasta sarjakuvista ollut niinkään innostunut. Juban Viivi ja Wagner- sarjaan en lämmennyt, koska piirrosjälki ei ollut mielestäni juurikaan kiinnostava. Yritin kyllä pitää siitä, muttei onnistunut. Siis lyhyesti sanottuna pidän sarjakuvassa hyvän näköistä kuvitusta tärkeänä. Pidän jarlan Fingerpori-sarjasta paljon. Kalevasta tulee vilkaistua joka aamu kalkkarokin, onhan sen piirros siistin näköistä. Näitä on muitakin. En ole JOKA kotimaisen tekijän jälkeä nähnyt, mutta luettelen nyt niitä joiden sarjakuvista en ole erikoisemmin pitänyt.
Ensiksi Ville Ranta. Sarjakuvaa on rasittavaa lukea mielestäni tympeän piirrosjäljen, kuin myös epäselvän tekstauksen takia. Juban Viivistä ja Wagnerista kirjoitin jo, mutta varmaan siinä on sitä jotain mitä minä en ymmärrä sen nauttiman suosion johdosta. Katja Tukijaisen sarjakuvissa puhekuplat ovat välillä sitä muotoa ettei tiedä mitä pitäisi ensiksi lukea.

Aiju Salminen... mitähän siitäkin sanoisi.
Sanompa vain tähän loppuun, että nämä ovat vain minun omia mielipiteitäni muiden joukossa, ja ehkä edellinen kirjoitus meni pikkuisen yli. Onhan suomessa yksilöitä jotka tekevät ihan hienoa sarjakuvaa, mutta välttävämpää jälkeä tekevien suosiota en juuri ymmärrä, sillä minulla on oma käsitykseni hyvästä sarjakuvasta. Tarkoitukseni ei ole loukata ketään, jos joku tykkää sarjakuvasta mistä minä en, on se minulle yks hailee. Sehän on mielipidekysymys.