Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-anekdootteja  (Luettu 22532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vs: Sarjakuva-anekdootteja
« Vastaus #45 : 15.01.2014 klo 04:22:33 »
Eiköhän tuota meuhkaamista ja trollaamista maailmasta löydy ihan riittävästi ilman että siihen tarvitsee vielä erikseen kehottaa ihmisiä.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #46 : 09.02.2014 klo 20:08:56 »
Viikonlopun uusi saavutus sarjakuva-anekdooteista.
Mennessäni saunan lauteille kuulen takaani kommentin:

"Tuli Curtti sun perseestäsi vaan mieleen että mun kaveri olisi väkisin halunnut ottaa tatuoinnin luomastani sarjakuvahahmosta. Sain onneksi puhuttua sen ympäri"

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #47 : 31.03.2014 klo 11:20:15 »
Tampere Kuplii 2014: Selailin myyntitiskillä Manaran WWW-albumia, kun naispuolinen kaverini tuli paikalle kurkkimaan olkani yli. Tämä luki albumin jostain puhekuplasta ääneen: Håpsan! Äimistyneenä tokaisin: Oho, tää onkin ruotsinkielinen! Sitä naurua jonka sain osakseni, olinhan selaillut alpparia jo hyvän tovin huomaamatta edes sitä millä kielellä se oli julkaistu. Tiedä sitten miksi tuo oli jäänyt huomaamatta...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #48 : 11.10.2014 klo 22:01:52 »
Wanha tapaus: Turussa kirjaston sarjakuvapuoli oli yhdessä vaiheessa liiankin keskittynyt lasten- ja nuortenkirjastoon, bongasin heidän hyllystään egmontin sarjiskisan ensimmäisen albumin, joten kysyin toista albumia tiskiltä sen enempiä ajattelematta:

"Onkohan teillä Masennuslääkettä?"

lyhyt hiljaisuus, vaivaantunut sellainen. Molemmat synapsini löivät kipinää ja jatkoin:
"Siis se on sarjakuva-albumin nimi, tiedän kyllä missä olen"

Olen myös hiljan muokannut käyttämääni fraasia "ei ole sillä kaikki Muumit laaksossa" muotoon " ei ole kaikki Aku Ankat kirjoissa" kiitos jälkikasvuni.

Tänä iltana tuli myös pelattua Suomi-aiheista tietokilpailua jossa också på svenska kysymyksiä.
Kaveria ärsyttää ruotsin kieli joten esitin piruuttani kysymyksen toisella kotimaisella:
"vilket siffra sitter längst ner på mobilens knappsats? " (= Mikä numero on kännykän näppäimistössä alimpana?)

Vastaus tuli välittömästi ja jämerästi, kuin apteekin hyllyltä:

"Batman!"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #49 : 13.10.2014 klo 16:38:08 »
 ;D Batmobilephone:

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #50 : 06.11.2014 klo 00:29:35 »
niin kauan kuin karvainen emmental ,jota toisinaan kutsun pääkseni, pitää informaatiota cachessa tjs välimuistissa:

on uutta työtä johon tulee mentyä välillä laiskottaessa paikallisella. Aamubussi on ahdettu sardiinitölkkiä muistuttaen ja vieressäni istuva parikymppinen on selvästi kärsivä, joskin poikkeuksellisesti syy ei ole kylkeen istuneessa pygmissä afgaanitaljassa, vaan  takanamme.

Heti seuraavassa penkissä on nuori hieman väsynyt äiti ja noin vuoden ikäeron omaavat ~3-5 vuotiaat veljekset puettuna michelinunivormuihin.
Molemmat ovat äidistään poiketen vetäneet aamupuuronsa duracellien kera jotta kirkkaat lapsenäänet täyttävät bussin kuin marshallit tai oranget konsaan.

Ketjun aiheeseen päästään helposti:
"Isona minä rupean bätmäniksi"
Äiti " ai jaa, entäs sinä?"
"minä rupean spaidermäniksi" (en valitettavasti osaa mallintaa s-kirjainten määräää ja suhuäänteisyyttä enkä ylpeyttä äänessä)
"Mutta bätmänillä on mopo ja auto"
repeilen mahdollisimman hiljaa työhanskoihin sen paljon puhuvan hiljaisuuden ajan kunnes toinen jatkaa käsin kosketeltavan pettyneenä
"späidermänilla taitaa olla vaan auto"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #51 : 03.06.2015 klo 19:43:22 »
Ex-vaimon kanssa käytiin neuvonpitoa juniorin kesälomasta. Paitsi että kiitteli jälkikasvulle biljardin, pokerin texas hold 'emin ja oikean suoran opettamisesta exällä oli kysyä olenko ikinä syöttänyt ristimänimeäni google mapsiin hakuun.
No tietenkään en.

Kuuleman mukaan tuloksena on Cosmic Comic Cafe(jos joku ei tiedä maamme eturivin sarjakuvaravintolaa, nurkkaan siitä häpeämään)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #52 : 04.06.2015 klo 00:21:29 »
Mä kokeilin kanssa Mapsia nimihaulla. Toinen osuma oli jossain Espoon skutsissa ja toinen Turun sarjakuvakaupassa. Kummasakaan karttapaikassa en ole kuunaan käynny.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #53 : 05.11.2015 klo 23:28:28 »
Juttelemme työpaikan kahvihuoneessa usein sarjakuvista erään työkaverini kanssa. On hupaisaa, kun toinen voi aloittaa jollakin Tintti-sitaatilla, ja toinen jatkaa siitä sujuvasti. Lapsuusvuosien kertaamiset ovat iskostaneet sarjikset lähtemättömästi synapseihin. Viime viikolla kuitenkin mokasin oudosti kun referoin jotain albumista Asterix ja syvä joki. Juuri kun olin vasta ehtinyt tajuamaan mitä olin sanonut väärin, kuittasi työkaveri jo kuin apteekin hyllyltä: Vingu kuin villisika!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #54 : 05.11.2015 klo 23:33:42 »
. Viime viikolla kuitenkin mokasin oudosti kun referoin jotain albumista Asterix ja syvä joki. Juuri kun olin vasta ehtinyt tajuamaan mitä olin sanonut väärin, kuittasi työkaveri jo kuin apteekin hyllyltä: Vingu kuin villisika!

Erinomaista toimintaa.
Lukisin tuon Asterix ja syvä joki-albumin koska tahansa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #55 : 25.03.2019 klo 19:16:47 »
Ketjun levättyä jo muutaman vuoden on pakko näin tampere kuplii 2019n jälkimainingeissa mainita sarjisanekdootti.
Mitä ihanko sarjakuva-anekdootti joka tapahtuu sarjakuvatapahtumassa? Tuota en olisi uskonut.

Joka tapauksessa poikkeustapaukseen: lauantaina onnistuin oman aneemisen osallistumiseni jälkeen päätymäänshoppailemaan, syömään ja eksyilemään monttuun yms ennen Telakan iltabileitä.
Saavuin paikalle ennen suurinta osaa ystäviäni ja etsin siksi toviksi riittävän epätoivoisia yksilöitä jotka eivät kehtaa/uskalla häätää pöydästään.
Päättelin Petri Hiltusen, yhtenä maamme mukavimpina ihmisinä, olevan juuri tällainen taho.

Ollessani istumassa alas joku koputti olkapäätäni.
Takanani seisoi ventovieras hyvännäköinen ruskeaverikko " Anteeksi mahdatko olla Curt Vile?" (käyttäen nom de guerren sijaan varsinaista virallista nimeäni)
"kyllä"
"Se sama Curt Vile joka semmoinen noin 35 vuotta sitten oli kahden viikon reissulla halki Puolan ja Unkarin muun muassa minun ja siskojeni kanssa eikä pitkien ajomatkojen aikana ollut muuta tekemistä kuin lukea niitä sarjakuvia mitä sulla oli mukanasi?"'
"Kyllä"

Oli  muutaman finnconin ja sarjistapahtumien ohjelmista bongannut nimeni joka ei ole se ihan tavallisin virtanen ja siskojensa kanssa päätellyt kyseessä olevan sama tapaus.

Seurasi pitkällinen keskustelu ja välissä olleen ajan kertaaminen.
Sapenkyllästyttämää sydäntäni lämmitti kuulla "Sinun Star Warseista alkoi oma nörttiharrastus, joka on johtanut kirjallisuudentutkintoon, scifismiin ja muutaman Finnconin ja yhden Worldconin järjestämiseen."
Voi kumpa voisinkin  narsistina ottaa kunnian moisesta, mutta minulla vain oli Non-Stoppeja ja Star Warsia ja ne olivat se mikä sytytti kipinän joka oli jo valmiiksi siellä.
Kulttuurisesti fiksut hakeutuvat niin liki vääjäämättä, jos en se olisi ollut minä niin joku muu joskus.

Tavallistakin mukavampi ilta.
En hennonnut mainita nuoren minun olleen aivan lumoutunut koko sisartriosta tuolloin.
Ehkä se jätettäköön vain meidän keskiseksi salaisuudeksi hyvä internet.