Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-anekdootteja  (Luettu 22529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
Vs: Sarjakuva-anekdootteja
« Vastaus #15 : 31.08.2010 klo 13:55:43 »
Naapuriin muutti tutuntuttu pariskunta, johon meidänkin perheemme sitten yhteisten kavereiden kautta tutustui. Pariskunnan mies on saksalainen, mutta osaa jonkin verran suomea, minä vain auttavasti saksaa. Kävi ilmi, että sekä naapurin sakemannilla että minulla on kohtuullinen pino Ralf Königin sarjakuvia, minulla tietysti suomeksi, naapurilla taasen saksaksi. Kieltä oppiaksemme vaihdoimme joksikin aikaa päikseen König-kokoelmamme.

Voin vakuuttaa, että sarjakuvien lukeminen on oiva tapa oppia kieltä. Königin tapauksessa tietty oppii myös vaihtoehtomerkityksiä rahkapusseille ja hännille...

tertsi

• Vieras
« Vastaus #16 : 19.12.2010 klo 22:06:16 »
Kävellessäni helmikuisena aamupäivänä melko jyrkkää alamäkeä kohti Angoulemen vanhaa sarjakuvamuseota, ihailin erään talon kivisiä kattokoristeita. Aikaisemmin mäkeä ylöspäin kävellessäni olin huomannut TODELLA ison koiranpaskan jalkakäytävällä ja ajattelin että tuota pitää varoa sitten takaisin tullessa. No, totta kai mä astuin siihen läjään katse kohti taivaita kulkiessani. Paskaa oli paikoitellen melkein nilkkaan asti.

Sarjakuvamuseon editse kulkee Charente-joki. Menin siinä olevalle pienelle saarelle, koska olin huomannut että siellä oli penkereessä vanhat ja kapeat portaat veden partaalle. Siellä sitten roikuin jostain ketjusta ja huljuttelin kenkää vedessä. Välillä rapsuttelin paskaa pois tikulla.

Loppujen lopuksi pääsin sitten museoon katsomaan Asterix-näyttelyä.

Oiskohan tästä tapauksesta jotain kymmenen vuotta aikaa.

« Viimeksi muokattu: 19.12.2010 klo 22:18:41 kirjoittanut Tertsi »

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #17 : 15.05.2011 klo 20:02:19 »
Liedosta, joka on kunta Turun kupeessa, löytyy Ankkalinnantie! Siinäpä vasta olisikin nimensä puolesta mukava katuosoite jossa asua.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

judea

• Vieras
« Vastaus #18 : 14.12.2011 klo 17:32:33 »
Plääh... Ostin antikvariaatista kasan sarjakuvia ja tajusin että niistä vain 30% oli suomeksi, loput ranskaksi.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #19 : 16.11.2012 klo 11:34:45 »
Batman-kokoomassa Knightfall (vol.1) antoi psykiatri analyysin Arkhamin potilaiden tilanteesta. Psykiatrin nimi oli hauskasti Simpson Flanders.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #20 : 02.12.2012 klo 13:52:02 »
Carl Barks kävi Suomessa kesällä 1994. Kävin jonottamassa nimmarin johonkin silloiseen Gladstone-julkaisuun, mutta en muista enää mihin. En kuitenkaan ollut katsomassa tuota avoautoparaatia, mutta sisareni oli (vilahtaa tuossa uutiskoosteessa kahdesti) ja hän otti samalla rullallisen valokuvia CB:ista, jotka ovat yhä albumissani.

Semmoinen anekdootti. On kiva olla osa historiaa.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #21 : 02.12.2012 klo 15:51:04 »
Olettehan tietoisia Bryan Talbotin muisteluteoksesta The Naked Artist? Halpa opus on satakertaisesti hintansa väärti.

Sieltä löytyy mm. Kaunis tarina eräästä Matthewista jolle isä hankki nimmarit Judgement in Gothamiin... Ja Simon Bisley antoi vähän enemmänkin.

Suomi-anekdootit ovat luku sinänsä. Paras lienee se, kun Talbot oli ensi kertaa Kemissä ja saunassa, vähän hämmentyneenä alastomien äijien keskellä.
Silloin yksi "elämää nähnyt" hahmo poukkaa pystyyn kaljapullo kädessään ja julistaa: "THIS IS WHAT COMICS IS ALL ABOUT... BEER... SAUNA... NAKED MEN!"

Jope on parasta Suomibrändiä.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #22 : 02.12.2012 klo 16:10:42 »
Olettehan tietoisia Bryan Talbotin muisteluteoksesta The Naked Artist? Halpa opus on satakertaisesti hintansa väärti.

Sieltä löytyy mm. Kaunis tarina eräästä Matthewista jolle isä hankki nimmarit Judgement in Gothamiin... Ja Simon Bisley antoi vähän enemmänkin.
Ahhah, lienen kuullut tuon Bisley-jutun, mutten enää muistanut missä se tapahtui jne. Kiits vinkistä!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #23 : 03.12.2012 klo 12:28:52 »
Carl Barks kävi Suomessa kesällä 1994. Kävin jonottamassa

Minä olin jonossa toisena, sain nimmarin Carl Barks Libraryn eka boksin eka osaan, mutta unohdin kätellä! Äärgh. Kyllä siinä oli ihan änkkänä et tossa se BARKS on. Kummallista kummallista. Lisäksi sillä ei ollu sillon kuulolaitetta, niin se ei kuullu sanaakaan mitä hälle höpisin. Harmi.

Timo

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #24 : 04.12.2012 klo 17:31:06 »
Onko kellään muulla minkäänlaista muistikuvaa barksin tapaamisesta? kiinnostas tietää millasen vaikutelman normi kansalainen sai siitä sillon vuonna 94. ihte en tuohon aikaan osannu paljua antaa arvua millekään, nii olis kiva kuulla jottain...

haplo

• Jäsen
« Vastaus #25 : 04.12.2012 klo 19:57:40 »
Minä olin jonossa toisena

Kuinka aikaisin piti tulla paikalle Barksin tapauksessa että toiseksi ehti? Ja kukahan lie ensimmäisenä ollut jonossa, kuka tunnustaa?

Tuohon aikaan jo kovaa vauhtia selasin akkareita sun muita, mutta se varsinainen lukeminen antoi vielä odottaa muutaman vuoden. Eipä paljon Barkseista tiedetty...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #26 : 04.12.2012 klo 21:32:47 »
Kuinka aikaisin piti tulla paikalle Barksin tapauksessa että toiseksi ehti?

Hengalilin hotellin aulassa jo muistaakseni aamukuudelta, olisko ollu...  :D
Koskaan aiemmin enkä sen jälkeen mihinkään tälleen jonottanu.

Timo

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #27 : 06.12.2012 klo 13:17:47 »
Onko kellään muulla minkäänlaista muistikuvaa barksin tapaamisesta?
Ei ole, mutta tapaamisen missaamisesta on.  :)
Olin lähtenyt noin viikkoa ennen Barksin tuloa (8.kesäkuuta 1994) ekalle vähän pidemmälle Kiinan matkalleni. Palattuani, syöksyin suoraan Orivedelle, pitämään heinäkuun toisella viikolla sarjiskurssia. Piirsin Orivedellä matkakirjaani ihan lonkalta ja itseäni huvittaakseni tämän kuvan. Koin tietenkin ulkomailla kaikkea kivaa ja jännää mutta Barksin missaaminen harmitti kyllä silloin ja harmittaa vähän edelleen.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 25.12.2012 klo 14:57:35 »
Ei ihan sarjakuva-aiheinen, mutta vuodenaikaan sopiva.

Kesällä 2002 Herkko Eskelinen selitti mulle animaatio-ideaansa: Pieni lumiukko laitetaan mikroaaltouuniin. Sitten kun se on sulanut, mikro piipittää "Walking in the air"-sävelmää. Minä: - Mikä Walking in the air? Herkko: - Siis se Lumiukon musiikki. I'm woolking in thi eer.. da di di di dii. Minä: - ??? Herkko: - No, Lumiukko, se animaatio. Raymond Briggs.
Minä: En oo tainnu nähdä. Herkko: MITEN NIIN ET OO NÄHNY?? SEHÄN ON TULLU JOKA IKINEN JOULU TELKASTA IÄT JA AJAT!!?!

Noloa. Toki sittemmin on tullut nähtyä monet kerrat, ja nyttemmin ne on laittaneet siihen koirankin.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2012 klo 14:59:15 kirjoittanut J Lehto »

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #29 : 06.02.2013 klo 23:07:37 »
En keksinyt parempaakaan topicia tälle netissä törmäämälleni kuvalle, joten laitettakoon tähän potretti sulhaspojista: