Kirjoittaja Aihe: Sarjakuva-anekdootteja  (Luettu 22530 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Sarjakuva-anekdootteja
« Vastaus #30 : 05.03.2013 klo 23:08:51 »
Muistuuko mieleen mitään hauskoja tahi traagisia sattumuksia oikeasta elämästä liittyen sarjakuviin? Pistäkää tarinoita tähän säikeeseen.

oma elämä aika pitkälti pyörii sarjakuvan ympärillä, mutta tänään saavutin jo uuden tason.

Oikaisin tänään duunin jälkeen Fantasiapelien ja Akateemisen  Kirjakaupan kautta kotiin, kun simpsakka silmälasipäinen blondi (naissukupuolen edustaja) akateemisen sarjisosastolla  lähestyi yhdellä herkimmistä avausrepliikeistä ikinä:
"Hei, kuule olen miettinyt asiaa, kumpaa Imagen nimikettä pitäisi tilata: Walking Deadin tekijän Thief of Thiefsiä vai Fatalea?"

Suosittelin molempia mutta jos noista valita pitää, Fatale.

Ja ei:  ei ollut oma daami.
Mutta siltä varalta jos tätä kauniimman sukupuolen edustajat lukevat: tällä mentäisiin sinne iskurepliikkien kärkikolmikkoon jotta soi.

Männäviikolla oltiin samassa lafkassa pojan kanssa isäpoika-iltana  ja  hiukan alle parikymppinen tyttönen kuuli meidän keskustelun siveltimistä tussien ja markkerien ominaisuuksista ja alkoi tiedustella minulta mitä eroa niillä on.
Hänkin piirtää mangaa.
(Minä en, asia josta moni kiittää valitsemaansa jumaluutta Minä suosin Cromia ja Cthulhua.)

Poikaa oli kauempana imitoiden esiteini-ikäisten oscarehdokassarjan "Oh Please miksi minä? Miksi minulla on tuollainen isä?" ja ajoittain esittäen luonneroolia "en tunne tuota outoa kovaäänistä karvaista lyhyttä miestä..."

Olisi kiva ajatella että vihdoinkin sarjakuvanörtteydestä on tullut uusi seksikkyyden määre ja viileyden perikuva.
Totuus lienee että olen äänessä, liikaa julkisillakin paikoilla ja riittävän turvallisen oloinen setä jota lähestyä asiassa jota besserwisseröin haluttiin tai ei.

Mutta toisaalta voisin liikkua myös nimimerkillä "iske nainen sarjakuvatapaamisesta"
Se on erittäin suositeltavaa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #31 : 06.03.2013 klo 00:50:54 »
Turvallisen oloinen setä? Sinä?

No, ehkä näinä söpöjen vampyyripoikien aikoina ihmissusikin tuntuu jo tyttölapsista turvalliselta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #32 : 06.03.2013 klo 02:04:33 »
Olen huono kertomaan itsestäni uusille ihmisille. En osaa vain kertoa henkilökohtaisista asioistani, ajatusmaailmastani tai edes lempiruuastani. Tai edes poliittisesta kannastani. Tai ylipäätään mistään. No, sitten päätin yllättäen alkaa vastaamaan ihmisille, jotka haluavat tutustua minuun, että lukekaa sarjakuva-aiheista blogiani. Siitä hetkestä lähtien suhteeni ystäviini on muuttunut. Sillä blogissani olen kertonut paljon asioita itsestäni jopa huomaamattani. Olen kertonut esim. miten Batman sai minut kannattamaan tasa-arvoa, kuinka Spider-Man sai minut ymmärtämään kuinka elämässä ei pitäisi ikinä luovuttaa ja kuinka paljon ja mitä God gave rock'n'roll to you 2 merkitsee minun kaltaiselleni rock-heebolle. Pikku hiljaa olen kertonut pieniä asioita kerrallaan itsestäni, ja kokonaiskuva minusta on alkanut muodostua. Olen huomannut, että ne jotka ovat lukeneet blogiani, tuntevat minut parhaiten.

Harmi vain, että työhaastattelussa ei voi sanoa tulevalle johtajalle, että lue blogiani....
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #33 : 05.04.2013 klo 08:49:15 »
Naureskelin hiljattain pilkallisesti itsekseni, kun radiossa kerrottiin jonkun myyneen Huuto.netissä jotain ehtaa Disnep-tavaraa. Hymy hyytyi, kun muistin saman tien luulleeni lapsena pitkään, että Asterixia piirtää joku Ciderzo-niminen heppu. Kun oikea nimi aikanaan selvisi, tuntui Uderzo jotenkin käsittämättömän tyhmältä nimeltä.

« Viimeksi muokattu: 05.04.2013 klo 18:33:53 kirjoittanut Divine »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 05.04.2013 klo 15:06:05 »
Minä taas kuvittelin lapsena, että suklaalevyissä lukee Rail Fazer. Missä ei kyllä nykyään ajateltuna ole mitään järkeä, ihan selvä fonttihan siinä on.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #35 : 05.04.2013 klo 20:18:34 »
Joo ja Sisu-pastilliaskin kyljessä luki pitkään Gifu.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

äyni

• Jäsen
« Vastaus #36 : 07.04.2013 klo 15:07:18 »
Minä taas kuvittelin lapsena, että suklaalevyissä lukee Rail Fazer. Missä ei kyllä nykyään ajateltuna ole mitään järkeä, ihan selvä fonttihan siinä on.

On,  koska se tuossa taannoin vaihdettiin modernimpaan ja selkeämpään.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #37 : 07.04.2013 klo 17:24:23 »
Oho, kiitos!

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #38 : 26.04.2013 klo 13:04:43 »
Terminator esittää vaateen... Batmanin säikähtänyt ilme on merkillepantava.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 29.04.2013 klo 03:31:23 »
Taikin (nykyään Aalto yliopisto) graafisen puolen opettaja:"Kyllähän mäkin olen aina pitänyt sarjakuvista mutta se että nää oppilaat, skidit, suunnilleen kaikki niistä rakasti niitä aidosti. Se oli outoa, siis sarjakuvia"
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #40 : 29.04.2013 klo 03:36:10 »
Mä olin Ruotsissa kun Eisner oli täällä, mitään kertomista siitä?
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #41 : 14.01.2014 klo 09:28:39 »
Eilen oli Mansen Akateemisessa pakko käydä huomauttamassa kohteliaasti henkilökunnalle, että olivat sijoittaneet ale-lastenkirjojen joukkoon äärimmäisen ahdistavan ja julman ydintuhosta kertovan sarjakuvan.

Joo, joo, asiaan perehtymättömän on hyvin helppoa ja luontevaa assosioida manga lasten jutuksi. Mutta kun kannessa lukee Hiroshiman poika, niin eikö siitä pitäisi osata päätellä jotain?

Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #42 : 14.01.2014 klo 20:43:47 »

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #43 : 14.01.2014 klo 22:24:43 »
Tuollaista reaktiota odotinkin, eikä esittäjäkään ollut yllätys.
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #44 : 15.01.2014 klo 03:12:39 »
Olen CryingBlueRainin kanssa samaa mieltä.

Mutta toivoisin hänen kuitenkin keskittyvän amerikkalaisen sarjakuvan raakuuksien noteeraamiseen. Ainoa keino saada ihmiset vakuuttumaan, että jotakin lukee aikuiset, on synnyttää kohu sen ikärajattomuutta vastaamattomasta luonteesta.

Meuhkatkaa, trollatkaa...tehkää kaikkenne että jokainen planeetalla tietää, että sarjakuvat eivät ole hyväksi lapsille ja perhearvoille. Tehkää se vielä niin, että se tulee yllätyksenä. Lopulta he jakavat koko sarjakuvan karkeasti isokokoisiin Obelixeihin ja brutaalia väkivaltaa sisältävään Ennis tuotantoon.

Siitä eteenpäin asiat sujuvat itsekseen.
Kun mangasta lakattiin kohisemasta, se ei enää myynyt.
Mutta ainakin sitä lukee nyt muutkin kuin lapset.

Olkaa hyvä, lava on teidän.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.