Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi  (Luettu 212620 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Sarjakuvantekijä: Kerro ilonaiheesi
« Vastaus #285 : 15.09.2012 klo 18:40:20 »
kaksi erinomaista naisgraafikkoa/kuvittajaa haluaisivat tehdä sarjakuvaa ja kysyivät kiinnostaisiko minua kässätä juonta ja dialogia jota piirtää.

Ainoana ehtona että pitää olla paljon kauniita miehiä, lähinnä alasti.

nyt ei voi mennä vikaan, eihän?

Miha

• Vieras
« Vastaus #286 : 08.10.2012 klo 16:12:35 »
Käsityöläis-wanna-be-sarjakuva-artisti-fanipojan jorinaa:

Inhoan jokaista tekemääni sivua heti kun sen teosta on kulunut enemmän kuin yksi viikko. Kaikki yritykseni pysyä aikataulussani on tuomittu epäonnistumaan, koska olen huomannut rakastavani nysväämistä, vaikka hyvin tiedän että olisi parempi puskea eteenpäin eikä jäädä tekemään samaa sivua taas uudestaan.

Tämä on kaikki ilonaihetta, koska uskon sen todistavan etten vielä ole täysin fakkiintunut apina, ehkä siis minunkin on vielä mahdollista tässä iässä kehittyä, edes johonkin suuntaan. Tai voi asia olla päinvastoinkin, näkemyksestä riippuen, mutta entäs sitten.

Hain tänään itselleni A2-kokoiset paperiarkit ja odotan innolla että pääsen kokeilemaan isoon kokoon piirtämistä. Uusi kokemus estää rutinoitumisen ja kyllästymisen. Sivellin antaa mahdollisuuksia vaikka mihin. Keksin uuden tavan tehdä varjostusta, ja heitän toimimattomat harmaasävyt hiiteen.

Syntyy sitten mitä syntyy, ja koska maali on oman tyhmyyteni takia karannut taivaanrantaan, elän mieluummin hetkessä.

Kuukausi ulkomailla puhdisti pään kuonasta ja lopetti turhien murehtimisen. Voi keskittää energian omaan pikku puuhasteluun.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012 klo 16:14:33 kirjoittanut Miha »

Secos-Bill

• Jäsen
« Vastaus #287 : 19.10.2012 klo 21:28:05 »
Tapahtui täysin idioottimainen juttu. Olen jo pitkään yrittänyt opetella piirtämään realistisia vartaloita Andrew Loomisin ja muiden oppaiden mukaan. Olen rakennellut hahmoja soikioista, ympyröistä ja kaikesta muusta, mutta mittasuhteet ovat aina menneet päin mäntyä. En vain saa luontevaa hahmoa, jolla pää on 1/8 vartalosta, tulos on aina kolho hujoppi. Pystyakselin jakaminen seitsemään ( tai 7,5 ) pään mittaan taas on liian hankalaa...
Ja nyt huomasin, että aiemmin lennokkaasti ja nopeasti piirtämilläni karrikoiduilla, suurisilmäisillä ja jättinenäisillä luiskaotsilla itse asiassa on melko realistiset mittasuhteet omaava vartalo. Pää on luontevasi 1/7 kokonaisuudesta ilman mittailua ja tikku-ukkoja. Pitää vain muuttaa kasvoja sekä lisätä varjostuksia yms ja se on siinä. Ehkä nyt alkaa sujua...

Mara

• Jäsen
« Vastaus #288 : 25.10.2012 klo 10:25:27 »
Avainsana on tuo lennokkuus. Olen törmännyt samaan. Homma sujuu, kun piirrosta ei yritä ohjata koko ajan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #289 : 30.10.2012 klo 10:54:51 »
Sähköpostiaan ja piirtäjien blogeja pitäisi lukea näemmä useammin.
Sehr gut, sanoisi saksalainen.
Ensimmäinen osa on taiteen puolesta oikein upeaa jälkeä näin äkkivilkaisulta. Seuraavat pari osaa täytyykin siirtää biologiselta kovolta paperille tahi biteiksi pikapuolin.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #290 : 12.11.2012 klo 19:06:46 »
Mangan harmaasävyt kirjani on myyty loppuun. :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miha

• Vieras
« Vastaus #291 : 14.11.2012 klo 15:40:30 »
Sain julkaisijan D'Moleykille, tosin en voi vielä sen enempää sanoa kuin että jatkosarjana, paperilla ja suomessa.

tuipal

• Vieras
« Vastaus #292 : 14.11.2012 klo 18:16:59 »
Sain julkaisijan D'Moleykille,
Onnittelen.

OM

• Jäsen
« Vastaus #293 : 14.11.2012 klo 19:13:33 »

Hieno homma että kirja Mangan harmaansävyt myi noin hyvin. Se varmasti lämmittää tekijää ja kustantajaa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #294 : 15.11.2012 klo 11:57:47 »
Se varmasti lämmittää tekijää ja kustantajaa.
No, painos oli niin pieni että tuskin kustantaja (tekijästä puhumattakaan) pääsi tuntipalkoille. Mutta lämmittihän se, mikä on tärkeää ja ilonaihe.

Värikirjakin myy verkkaiseen tahtiin, mikä on myös mukavaa. Tussikeikalla Itäkeskuksen Akateemisessa taisin just signeerata peräti 4kpl. Seuraavan kerran toimin markkeri- ja paperikonsulenttina Hämeenlinnan Ultramariinissa joulukuun eka päivä. Saa nähdä jos sielläkin menis muutama kirja.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

judea

• Vieras
« Vastaus #295 : 22.11.2012 klo 17:42:49 »
Nyt on kyllä niiiiiin mahtava fiilis kun tuhat kappaletta lastenkirjaa saapui painosta. Ei varmaan monille teistä olisi iso juttu, mutta kun on ensimmäistä kertaa mun matskua painettuna.

Kirja on siis suunnattu alle 8 vuotiaille. Kirjan tilaamiseen ohjeet tai muutenkin lisätietoa http://fb.com/mckaxtahti
(meinaan jos on vaikka tarvetta sukulaispojan joululahjaan tms.)

Alla kuva kaikista pahvilaatikoista.

Mara

• Jäsen
« Vastaus #296 : 23.11.2012 klo 23:48:55 »
Tuhat kappaletta on melkoinen määrä. Toivottavasti myyntiä riittää.

OM

• Jäsen
« Vastaus #297 : 27.11.2012 klo 23:20:21 »

Hienoa Judea, mutta hieman pelkään noin isoa painosmäärää 1000 kpl. Eikö aluksi olisi ollut vaikkapa 300 tai 500 sellainen sanoisinko mukava määrä aloittaa ensimmäiseksi julkaisuksi. ???
No. jos halvalla sait. Onhan sinulla aikaa myydä noita seuraavat 50 vuotta kun nuori iältäsi olet. ;)

judea

• Vieras
« Vastaus #298 : 28.11.2012 klo 20:25:01 »

Hienoa Judea, mutta hieman pelkään noin isoa painosmäärää 1000 kpl. Eikö aluksi olisi ollut vaikkapa 300 tai 500 sellainen sanoisinko mukava määrä aloittaa ensimmäiseksi julkaisuksi. ???
No. jos halvalla sait. Onhan sinulla aikaa myydä noita seuraavat 50 vuotta kun nuori iältäsi olet. ;)

Olin ottamassa 500, mutta hinta 1000 ja 500 välillä oli niin pieni. Lisäksi olen solminut sopimuksen erään firman kanssa. Ne auttavat markkinoinnissa. Kirjan julkkari tilaisuus huomenna kalajoella, lauantaina ja sunnuntaina myydään Tampereella tallipihalla.

OM

• Jäsen
« Vastaus #299 : 28.11.2012 klo 20:41:00 »
Sullahan menee tosi kovaa kun sait kustantajankin ja vielä julkistamis tilaisuus. Se on jo jotakin noin nuorelta kaverilta. Tuosta se ura alkaa,. Muista piirrellä joka päivä jotakin.
Mulla ei mene hyvin. En ole saanut mitään taiteeseen liittyvää aikaiseksi vuoteen joten kovin vähän tulut piirreltyä mitään .  Pari siveltimellä tehtyä töherrystä  lähinnä lännen aiheita, mutta siinäpä ne sitten ovatkin. Joten kiva et joillakin löytyy ilonaiheita ja sellaista postiivista fiilistä. Tsemii seuraaville projekteille vaan.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2012 klo 23:18:51 kirjoittanut Orjan May »