??
Jos ei ole samaa mieltä sinulle niin tyypillisen yltiöpäisen hehkutuksen kanssa pitää siis ottaa rennosti?
Ymmärtääkseni en millään lailla ole lähtenyt rikkomaan kvaakin nettikettiä tms.
Ymmärrän ahdistuksesi toisen "intoilusta", mutten voi sille mitään. Selittää voin. Ja todeta, ettei se ole sinulta pois, vaikka sattuisin jostain sarjakuvasta pitämään.
Olen lukenut pikkupojasta asti sarjakuvaa varmasti sellaisen pinon, että se ulottuisi Kuuhun asti. Mutta tuota poikamaista innostusta tavoitan enää hyvin harvoin, sitä eläytymistä ja tempautumista mukaan tarinaan.
Usein tätä nykyä kun sarjakuvakirjan tahi -lehden avaan, niin lukukokemus on vain kuvien katselua ja tekstin lukemista. Sitten harvoin, kun kohtaan jotain, joka herättää tuon lukemisesta syntyvän mielihyvän tunteen, saatan hyvinkin hehkuttaa ko. teosta.
Ja kuten jo aikaisemmin kävi ilmi, harvoin jaksan enää sitoutua lukemaan jotakin ikuisesti jatkuvaa sarjaa. Sarjakuvaromaanit tai minisarjat sopivat minulle tätä nykyä paremmin.
Vertigo Crimesta on sattumoisin löytynyt pari minulle mieluisaa teosta, ei tässä sen kummempaa. Mukavaa, että niitä on nyt tulossa myös suomeksi. Ei minulla silti ole mitään hyviä sarjakuvalehtiä vastaan. Ostin Jysäys!-lehden joka numeron...