Kirjoittaja Aihe: KEMIn kisa 2004 - Valmiit työt esille!  (Luettu 19541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hanna

• Jäsen
Re:KEMIn kisa 2004 - Valmiit työt esille!
« Vastaus #30 : 15.05.2004 klo 18:51:31 »
Eppu: pitkälti olen samoilla linjoilla Hazartin kanssa sinun työstäsi. Toinen sivu oli todellakin hieman sekava. Oliko se pussaileva tyttö tämän päähenkilön exä, joka juuri jätti tekstiviestillä? Jos oli, niin sitten tarina loppui kyllä vähän kesken. Poika olisi voinut ehkä mennä laskemaan mäkeä lasten kanssa ja huomata, ettei se elämä taida kuitenkaan ihan niin kauheaa ja vakavaa olla. Tai jotakin siihen suuntaan.  Hyvä homma kuitenkin että osallistuit kisaan! Jos ei palkintoa voita niin itsensä ainakin. Ja ensi vuonna taas uudestaan, eikös vaan?

Wiljami: noiden kolmen ruudun perusteella on aika mahdoton sanoa mitään kummempaa jutustasi, joten täytyy seurata sitä kunhan laitat jatkoa kehiin. Vahvat värit on kuitenkin kivat, samoin sun piirrostyyli noin yleisemminkin. Mukavat kotisivut muuten!
Klik klik --> Sarjisblogini

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #31 : 15.05.2004 klo 19:58:41 »
Tässäpä tämä minun kaksisivuiseni nyt.
www.geocities.com/eza90/tanaan

Comments please!

Hyvä sarjakuva. Ei muuta voi sanoa. Lukisin tuollaista ihan mielelläni jostain lehdestäkin. Nuoren miehen angsti on niin lähellä itseä että melkein satutti. Ja kyllä noin oikeasti puhutaan.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #32 : 15.05.2004 klo 20:01:06 »
Tein tämän alunperin toissakesänä ajatuksella , että kauppaan sitä Uu$&%##tu >:( lehteen.

http://www.kolumbus.fi/jik/chien1.htm

Väritys oli vähän  huitaistu tekniikkakokeilun omainen - olis voinut  ehkä olla huolellisempikin.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 15.05.2004 klo 20:52:46 »
Tässäpä tämä minun kaksisivuiseni nyt.
www.geocities.com/eza90/tanaan

Comments please!

Minä tykkäsin tästä kovasti!!! Mutta se ei kai yllätä ketään... ja mähän oonkin tyttö... Minä tykkään lukea tällaisia sarjakuvia, minä tykkään tehdä tällaisia sarjakuvia. Pieniä, tosia asioita ja tunteita mitä ihmisille tapahtuu. Koskettaa ja lohduttaa saman kokeneita.

Jostain syystä Ruotsissa tehdään hirmu paljon tällaisia pieniä ja elämänkokoisia omaelämäkerrallisia (?) tai ainakin todenmakuisia tarinoita, ks. vaikka Galago-lehden uusi numero. Oisi se kivaa jos Suomessakin oisi pitkästä aikaa sen tyyppinen pienlehti.

Mutta ei omaelämäkerta aina ole onnistunutta (ks. Galago edelleen...) joskus tuntuu että lukijan sijasta itkeekin vain tekijä :) Tämä on se vanha neuvo näyttelijöille, "älä itke itse, pistä katsojat itkemään".

Haluaisko joku kirjoitella omaelämäkerrallisesta sarjakuvasta? Pistetäänkö oma threadi? Monethan erehtyy luulemaan että "kerrotaan vaan asiat niinkuin ne meni" mutta onhan se nyt pikkuisen monimutkaisempaa... tosijututkin pitää KIRJOITTAA... Jos pitkästä aikaa innostuis kirjottelemaan tännekin.

t. roju
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #34 : 15.05.2004 klo 20:54:52 »
Tein tämän alunperin toissakesänä ajatuksella , että kauppaan sitä Uu$&%##tu >:( lehteen.

http://www.kolumbus.fi/jik/chien1.htm

Väritys oli vähän  huitaistu tekniikkakokeilun omainen - olis voinut  ehkä olla huolellisempikin.

Siis teit Kemin kilpailuun vai...

8)

Holle

• Jäsen
« Vastaus #35 : 15.05.2004 klo 21:33:38 »
Asiallisia esityksiä mutta melkeinpä kaikista puuttuu tarina. Teron tapauksessa piirrostekniikka syö tarinaa.
Hazartin työ on teknisesti hyvä ja jouhevan oloinen mutta tarina ei ole kuvituksen tasolla. Tai oikeastaan sen aihepiiri on niin meikäläiselle etäinen että en osaa sitä käsitellä.
Vehnän työ on piirroksen puolesta valmis mutta siinäkään ei tarina ole loppuun asti viety.
Jukka Tiluksen olisin tuomarina nostanut ensimmäiseksi. Siinä on osa-alueet sovinnossa. Perusasiat kunnossa.
Oma työni on hukassa . Se oli paranneltu(?) versio nettisarjastani . Mm. nämä olivat mukana. http://www.verikoirat.com/kemi.html  
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Esa

• Jäsen
« Vastaus #36 : 16.05.2004 klo 09:45:15 »
Uskon että minun sarajakuvani oli monelle tosi etäinen. Hienoa, että jotkut pitivät siitä!  :D

Jukka Koivusaari: Kuvituksesi on ammattilaista. Siitä tulee mieleen joitakin näistä Non Stopin sarjakuvista. Hienoa, että väritys tapahtuu jollakin muulla kuin tietokoneella, varsinkin ensimmäisen sivun väritys on erittäin onnistunutta. Tekstiä on vaikea lukea. Tarinaa pitää lukea ajatuksen kanssa. Mutta kaiken kaikkiaan oikein tasokasta sarjakuvaa.

Holle: Naapurit sarjasi on loistava. Minun mielestäni netissä julkaistuissa on hauskempiakin strippejä, kuin nämä. Tietenkin Kemiin on lähetettävä ajattomia vitsejä, kun sinun stripeissä usein on aihe ajankohtainen. (esim. euroviisut) Oli tuossakin oikein hyviä vitsejä ja kyllä näillä menestystä pitäisi tulla!

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #37 : 16.05.2004 klo 15:15:15 »
Tero, tarkoitus ei ollut loukata sillä "lapsellisella dialogilla" vaan kuittailla näille "30-vuotias on napero" ikämiehille :D, kun olet melkein samanikäinen kuin minäkin (laitoin siihen hymiönkin mutta ehkä se kritiikin keskellä ei ollut kovin selkeä). Oma suosikkini on Tehotytöt ja Paavo Pesusieni. Sarjakuvantekijän pitääkin olla anarkisti ja rikkoa kaavoja.  Piirtojälkesi vaatii vain harjottelua, itse olen täysin jäävi sanomaan siitä mitään kun omat lapsenikin piirtävät  minua paremmin. Ja hyvin vanhempi piirtääkin kun olen neuvonut tekemään ensin lyijykynällä hahmotelman ja sitten tussaamaan kuten "sarjakuvantekijät" tekevät.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #38 : 17.05.2004 klo 20:24:00 »
Siis teit Kemin kilpailuun vai...

8)

Alunperin tein sen muualle, mutta ajateltu julkaisukanava haihtui alta.  Lähetin sen perinteisen 1 1/2 vuoden pöytälaatikkohauduttelun jälkeen  kemiin.

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 17.05.2004 klo 20:40:19 »
minäkin (laitoin siihen hymiönkin mutta ehkä se kritiikin keskellä ei ollut kovin selkeä). Oma suosikkini on Tehotytöt ja Paavo Pesusieni. Sarjakuvantekijän pitääkin olla anarkisti ja rikkoa kaavoja.  Piirtojälkesi vaatii vain harjottelua, itse olen täysin jäävi sanomaan

En minä mitään hymiöitä huomaa kun en niitä itse osaa edes käyttää.  :) Mitä tulee omiin piirustustaitoihinsi, niin kyllä sinulla tuo tietokonepiirtäminen on hallussa ja turha sitä taitoa on vähätellä.

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #40 : 18.05.2004 klo 15:30:36 »
Eppu: Oliko tuo tarina henkilökohtainen.
Jos oli niin minun suuhuni se maistui ehkä hiukan liiaksi itsesäälissä rypemiseltä. Makuasia tietysti, mutta vaikka itsesääli on minunkin tuotantoni kantavia voimia niin yritän aina sisällyttää mukaan huumorintynkää ja itseironiaa. Se yleensä auttaa luettavuudessa.
Kun kyse on noinkin perusjutusta kuin tyttö jättää pojan ja sitten on surkeaa niin se kaipaisi vielä jotain  lähteäkseen avautumaan.
Se pulkkamäki loppuun ehkä. En tiedä. Tee kuitenkin lisää sarjakuvaa. Tekemällä oppii.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #41 : 18.05.2004 klo 16:13:25 »
Eppu: Oliko tuo tarina henkilökohtainen.
Jos oli niin minun suuhuni se maistui ehkä hiukan liiaksi itsesäälissä rypemiseltä.
Kun kyse on noinkin perusjutusta kuin tyttö jättää pojan ja sitten on surkeaa niin se kaipaisi vielä jotain  lähteäkseen avautumaan.
Se pulkkamäki loppuun ehkä. En tiedä. Tee kuitenkin lisää sarjakuvaa. Tekemällä oppii.

Totta, aika itsesäälissä rypemistä on. Nykyään kun luen tätä minua alkaa oikeasti ällöttämään miten nössö ja lälly se on. En aio tehdä enää tällaisia tarinoita jatkossa. Kiitos rakentavasta kritiikistä!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #42 : 18.05.2004 klo 21:32:19 »

Totta, aika itsesäälissä rypemistä on. Nykyään kun luen tätä minua alkaa oikeasti ällöttämään miten nössö ja lälly se on. En aio tehdä enää tällaisia tarinoita jatkossa. Kiitos rakentavasta kritiikistä!

Kaikella kunnioituksella Jukan kritiikkiä kohtaan, olen eri mieltä. Rehelliseen tarinaan voi samaistua paremmin ja se on elämänmakuinen. Miksi pitäisi olla jotain mitä ei oikeasti ole...? Nössöys kunniaan!

8)

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #43 : 18.05.2004 klo 22:32:21 »
Hazart: Siinä vaiheessa kun lähti "vaijerikungfu" liikkeelle repesin nauramaan, jotenkin se vain oli nii-in kaukana siitä mielikuvasta minkä sinusta olin täällä palstalla saanu. Tasaista jälkeä, tarina on parempi noin kuin sillä lavastelopulla, tosin tarinassa voisi olla enemmän tarinaa.

Tero: Kivoja ideoita, mukavasti tuota sense-of-wonderia siinä mukana. Itse oletin tytön kuuluvan ryöstäjiin, joten onnistuit yllättämään. Siinä samalla kyllä takaraivosta nousi mieleen Battle Angel Alita. Loppu oli hyvä, minuun ainakin osui ja upposi.

Vehnä: rentoa stressivapaata jälkeä, tykkäsin.

Olikos se miehet linja-autopysäkillä Jukan työ, kun on huono nimimuisti. Laadukasta jälkeä, rasitteena ehkä eniten se, että tällaisia on tehty paljon ennenkin, siis tuota staattista ruutua, joten sen pitäisi sitten olla tehty ja mietitty ihan viimeisen päälle tarkasti. Minäs vuonna tällainen kerrontaratkaisu voitti, albumin nimi oli muistaakseni  "Minä vihaan sarjakuvia ja muita sarjakuvia Kemin ?? sarjakuvakilpailusta"?

Jukka Koivusaari: eurooppalaisen näköistä jälkeä, tarina ei täysin auennut.

Holle: kyllä nuo jutut vähintään hymyn suunpieliin nostivat. Mitään graafista ilotulitusta nuo eivät olleet, mutta ottaen huomioon yleisen palkkiotason on työn määrä ja siitä saatu korvaus tasoissa, bisnesmiehen merkki.

Eppu: tuommoinen tarina kuuluu lähes pakollisena osana nuoren sarjakuvataiteilijan kehityskaareen, seuraavaksi tuleekin jonkin musiikkikappaleen kuvittaminen. :) Se noissa omakohtaisissa rehellisissä tarinoissa on, että jos elämä on tylsää, niin se on tylsää sarjakuvakin. Yleensä kun tarinaa kerrotaan kavereille tms. niin juttu tuppaa elämään, samaa suosittelen elämänkertasarjakuvillekin.

Ps. Pistä vaan Roju se omaelämäkerrallinen sarjakuva -threadi pystyyn. (hehheh, jätän aiheen alustuksen sinulle)
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #44 : 18.05.2004 klo 23:01:30 »
Hazart: Siinä vaiheessa kun lähti "vaijerikungfu" liikkeelle repesin nauramaan, jotenkin se vain oli nii-in kaukana siitä mielikuvasta minkä sinusta olin täällä palstalla saanu. Tasaista jälkeä, tarina on parempi noin kuin sillä lavastelopulla, tosin tarinassa voisi olla enemmän tarinaa.

Jokaisessa meistä asuu pieni samurai.

Lähes päivittäin mietin itsekin, että miksi minä tuollaisen tein. Tarina on köyhä... kuten koko sarjakuvakin. Mutta hyvää harjoitusta kuitenkin. Tussaukseen olen itse tyytyväinen ja siihen, että hahmot näyttää samalta ruudusta toiseen. Taustatkaan ei ole yhtään hullumpia, paitsi se ensimmäisen ruudun metsä. Kaikki muu onkin sitten vähän niin ja näin... PAITSI se ruutu sieltä ylhäältä päin, jossa vanhus hyppää sen ukon yli. Siitä olen salaa ylpeä. Tekstauksesta sietäisin saada selkäsaunan.

Annoinpa juuri itselleni kritiikkiä. niin ja kiitos Hege ajastasi. Mukava, kun jaksatte kommentoida.

8)