Kirjoittaja Aihe: 24 tunnin sarjakuva 2009  (Luettu 11717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaana S.

• Vieras
Vs: 24 tunnin sarjakuva 2009
« Vastaus #45 : 04.10.2009 klo 15:32:29 »
Scott McCloud, kerro meille 24 tunnin sarjakuvan säännöt.
Hihii, onneksi Jeesus on ihan tuliterä hahmo.

Tampereen joukkueen loput sivut on lisättu sarjakuvaseuran domainiin Tampere-ikkunan alle. Tällä erää sain valmiiksi vain 14 sivua, johtuen paljon värejä vaativasta piirrostyylistä ja laiskuudesta. Eli jutussa olivat käsittelyssä klassikkosadut, joista tähän kakkosneloseen ehdin saada valmiiksi vain kaksi tarinaa.

http://24tuntiasarjakuvaa.info/main.php

koikkalainen

• Jäsen
« Vastaus #46 : 04.10.2009 klo 23:04:44 »
Harmitti että piti lähteä pois, alkoi kotona vain väsyttää.
Kiitos kaikille, (erityisesti Jyrkille ja Marille seurasta, Tuukalle tansseista, Annukalle sivujen lasku avusta, sohvalla käyneille jne... kaikille samaan ilmaan tukehtuneille)

Olen aivan innoissani vieläkin. Oma tavoitteeni oli 5sivua ja saada siten 9kk kestänyt tukos pois, en ollut hirmu luottavainen. Ja lopputuloshan oli kuin synnytys!
What ever

Holle

• Jäsen
« Vastaus #47 : 04.10.2009 klo 23:33:13 »
Laitoin ensimmäiset satsit Muhoksen sivuille . Lisää piirrosta ja valokuvaa tulee kunhan kerkiän.
Tuonne sarjakuvaseuran galleriaan yritin mutta tehtävä oli ylivoimainen vaikka Jaana (kiitos) minulle ohjeita laittoikin.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #48 : 05.10.2009 klo 08:47:21 »
Se vaan on kerta toisensa jälkeen merkillinen ja hieno tapahtuma: Limingan tunnelmia.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #49 : 05.10.2009 klo 10:18:52 »
Pienenä anekdoottina:

Olin kaiffarien kera pikkuisella Kallion baarikierroksella ja menimme Sarjakuvakeskuksen ohi n. 00.00 pe-la välisenä yönä. Hokasin sitten että mitä ihmettä, tutun näköstä heeboa tuolla tähän aikaan jotain piipertämässä!? Meinasin koputella akkunaan ja moikata mutta sitten ajattelin ettei sieltä sisältä varmaan näe ulos että kuka laitapuolen kulkija siellä oikein mekastaa  :laugh: Seuraavan aamun (joo no, heräsin n. klo 15) Hesaristahan tämäkin mysteerillinen sessio sitten selvisi.

Toivottavasti tuli hyvää jälkeä!

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #50 : 05.10.2009 klo 11:23:11 »
Toivottavasti tuli hyvää jälkeä!

Voit itse arvioida: http://24tuntiasarjakuvaa.info/main.php

Muutamia vielä puuttuu. Harmillisesti Marionin sarjiksen tekstit pienentyvät melkein lukukelvottomaksi.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #51 : 05.10.2009 klo 11:25:52 »
Muutamia vielä puuttuu. Harmillisesti Marionin sarjiksen tekstit pienentyvät melkein lukukelvottomaksi.

Kuvan alla, selauspainikkeiden välissä, on painike, jolla kuvan voi suurentaa. Silloin näkyvät Marionin tekstitkin.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #52 : 05.10.2009 klo 11:28:37 »
Kuvan alla, selauspainikkeiden välissä, on painike, jolla kuvan voi suurentaa. Silloin näkyvät Marionin tekstitkin.

Ah.. mainiota.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #53 : 05.10.2009 klo 11:41:42 »
Tänks. Luin noin alkuun kaltsun baarisarjiksen. Sopi vkonloppuni teemaan (paitsi kukaan ei horissut huumeista...jos alkoholia ei lasketa...ja mä en saanu makaroonilaatikkoa ku mutsi ei osaa kokata, hmm, enkä käyny mutsilla...enkä sanu turpaani. Kuinka tylsää!  8]).

S'oli ihan haaska karvakorvajuttu.

Täytyy jatkaa noiden tsekkaamista joskus viikolla kunhan olen taas päässyt...hereille.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #54 : 05.10.2009 klo 12:39:21 »
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

mikko jylhä

• Jäsen
« Vastaus #55 : 07.10.2009 klo 18:05:22 »
Pikkuhiljaa meikäläisetkin skannaa omiansa. Linkkejä laitellaan kakkosnelosblogiimme: http://24tunnissa.vuodatus.net/
float like a butterfly, stink like a beaver

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #56 : 08.10.2009 klo 00:11:47 »

Myöskin minun tuotokseni on nyt luettavissa.

Osallistuin kaks-neloseen viimeksi vuonna 2006 ja silloin tein tasatahtiin sivun per tunti ja pidin niin vähän taukoja, että piirtoaikaa kertyi yhteensä lähes 22,5 tuntia.
Halusin yrittää hommaa uudestaan niin, että tekisin ensin käsikirjoituksen koko jutulle ja aloittaisin piirtämisen vasta sen jälkeen. Omakohtaisena kokemuksena sanoisin, että minulle tämä käsikirjoitettu malli tuntui jotenkin stressaavammalta: kun siinä alussa väkisinkin jää "aikataulusta jälkeen" (verrattuna tasatahtiseen suoritukseen), koko yön sitten vain hiertää mielessä, että kiire tässä vielä tulee - varsinkin kun on sitoutunut jo kirjoittamaansa juttuun, eikä voi kuroa aikaa kiinni matkan varrella kikkailemalla.

Merkille pantavaa on myös, että lopputuloksena kerralla käsikirjoitettu juttuni muistuttaa hämäävän paljon sitä mitä-sylki-suuhun-tuo juttua, jonka tein viime kerralla sivu kerrallaan! Alkuun saamani idea kantoi vain sivulle 15 asti, mutta pidin alkuasetelmaa sen verran hauskana ja kiinnostavana, että halusin päästä sitä piirtämään, enkä jäädä turhaan odottelemaan oikeita ideoita loppusivujen varalle, vaan turvauduin niiden osalta sitten yllätyskäänteeseen (tai useampaan) ja ruttasin vain käsiksen sivumäärän täyteen.

Ensimmäistä n. 12 sivua piirsin aika stressaantuneena, mutta loput tuli sitten huitaistua aika äkkiä. Vaikka pitkän aikaa olinkin virallisesta aikataulusta 4-5 sivua jäljessä, pidin kuitenkin myös useamman pitkän tauon, niin että tällä kertaa koko hommaan kertyi kuitenkin varsinaista työaikaa sitten noin 19 tuntia.
Aamuyöllä oli pitkään aika epätoivoinen olo, pelkäsin jo homman jäävän kesken, mutta aamun koitettua väsymys tasaantui ja homma eteni omalla painollaan.

Itse olen aika tyytyväinen sivuihin 1-2, 10-15 ja 22-24. Erityisesti pidän viimeisen varsinaisen aukeaman kuvakerrontaa aika onnistuneena, siitä miten kuvakulma vaihtelee ruudusta toiseen ja minkä näköinen aukeama niistä yhdessä muodostuu - tuo on kuitenkin runnottu kasaan aika väsyneenä.

McCloudin kuvauksessa kehotetaan kokeilemaan jotain uutta ja pyrkiä vapautumaan tavanmukaisista estoista piirtämisen suhteen. Minä kokeilin piirtää tavanmukaisesta poikkeavalla tyylillä (no, suurimmaksi osaksi  :P) ja, ja... todellakin, löysin matkan varrella itsestäni ja piirtämisestäni jotain uutta ja mielenkiintoista. Kun oli tarpeeksi väsynyt ja oli kiire ja antoi kynän vaan kulkea ja mennä - mielenkiintoisia asioita rupesi tapahtumaan.
Joten sain tämän jutun seurauksena myös jotain ihan uutta pohdittavaa itselleni. Eli siis projektia täytynee pitää aika onnistuneena.

Aino Sutinen

• Sarjainfo-lehden päätoimittaja, Suomen sarjakuvaseura. Sarjakuvapiirtäjä ja kuvittaja
  • Ylläpitäjä
  • I know
« Vastaus #57 : 08.10.2009 klo 23:55:40 »
Itse opin koitoksesta, että sarjakuvia voi tehdä muutenkin kuin äärimmäisen hitaasti ja itsekritiikin murskaamana. Tämä oli mulle ihan uutta! Enkä sitäpaitsi ole koskaan ennen kirjoittanut fiktiota. Ensi kerralla käytän enemmänkin kuin 16 tuntia, tällä kertaa halusin mennä nukkumaan kun aamulla piti herätä. Oikea käsi oli vaan piirtämisestä ja kumittamisesta turta monta päivää.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #58 : 12.10.2009 klo 19:57:35 »
Pidimme kaveriporukalla omat 24 tunnin sarjakuvantekosessiot.

Tarkoitus oli suorittaa maraton tuolloin 3.10., mutta kolme piirtäjistä ilmoittivat, etteivät olisi silloin päässeet, joten siirsimme päivää viikolla eteenpäin.

... Kukaan noista kolmesta ei kuitenkaan päässyt tälläkään viikolla; yksi sairastumisen takia ja kaksi siksi, että edellisviikon este olikin vasta tällä viikolla ja päivämäärä oli muistettu viimeksi väärin. :D

Oma rutistukseni löytyy täältä. Pari epäselvää kohtaa ja yksi pieni semiepäloogisuus eksyivät mukaan, mutta en selittele niitä. Toivottavasti selvän saa. :)

Monilla aivan loistavaa kamaa 8]. Tällaista pitäisi olla useamminkin. Tai ehkä ei, monta hyvää päätä hajoisi... yllättävän raskasta kumminkin.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #59 : 13.10.2009 klo 11:11:42 »

Oma rutistukseni löytyy täältä. Pari epäselvää kohtaa ja yksi pieni semiepäloogisuus eksyivät mukaan, mutta en selittele niitä. Toivottavasti selvän saa. :)

Laitas Jami viestiä jos haluat laittaa oman juttusi tuonne 24tuntiasarjakuvaa.info-sivulle :)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!