Mä käytän noita kertoja-laatikoita. Esimerkkinä montaasi (elokuvamaailman termi, en tiedä soveltuuko sarjakuviin yhtä hyvin - sellainen "kuvilla/leikkauksilla kerrottu tarinanpätkä") jossa kerrotaan jotain historiaa. Toimii hyvin mm.
VTM - Toreador -sarjiksessa jossa henkilö kertoo vampyyrien historiasta: alkaa niin että hahmo selittää (kuvassa siis vaan hahmo ja puhekupla) ja seuraavat kuvat ovatkin 1400-luvulta jne. jossa tuon hahmon puhe jatkuu kertoja-laatikossa.
Tällä hetkellä työn alla olevassa sarjakuvassani käytän samaa konstia, ja lisäksi olen suunnitellut käyttäväni
Burn Notice -sarjassa käytettävää
First Person Narrative -kerrontaa jossa hahmo itse toimii reaaliaikaisena kertojana (tätä kirjoittaessa tuolla sivulla on preview-klippi seuraavasta jaksosta jossa tuo kerrontatapa tulee hyvin esille). Tästä en ole varma onko ajatuskupla vai kertoja-laatikko parempi vaihtoehto, mietin kyllä käyttäväni niitä kerronta-laatikoita.
Eikös mm. Witchblade -sarjiksissa oo joskus samantapainen first person narrative niissä laatikoissa, näin ainakin muistelisin. Ja siinä Batman-ensimmäinen vuosi.
Tosin liikaa sitä tekstiä ei saa olla per laatikko, muuten tulee sellainen ettei sitä jaksa lukea. Pari lausetta / laatikko yhteen kuvaan. Jos kuva on iso niin sitä kohden voi olla pari laatikkoakin.