Kirjoittaja Aihe: X-Men Origins: Wolverine  (Luettu 85716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: X-Men Origins: Wolverine
« Vastaus #90 : 05.05.2009 klo 15:46:07 »
Kaikkein "kauheinta" tässä on se, että Watchmenin tulos oli huono ja Wolverinen hyvä, siis lippuluukulla.  Jälkimmäisen kaltaista tavaraa on siis tiedossa lisää.

Teo

• Jäsen
« Vastaus #91 : 05.05.2009 klo 17:51:22 »
Niinpä..kökköä oli ja jatkoa luvassa.

http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=24713

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #92 : 05.05.2009 klo 19:33:15 »
Kaikkein "kauheinta" tässä on se, että Watchmenin tulos oli huono ja Wolverinen hyvä, siis lippuluukulla.  Jälkimmäisen kaltaista tavaraa on siis tiedossa lisää.

Watchemenin ja Wolvien vertailu ei käy yksi yhteen kun ikärajat ovat eri mutta eihän päättäjät sitä katso.

Niinpä..kökköä oli ja jatkoa luvassa.

Pitäähän jatko-osia tulla kun kerran leffa on menestys ja Wolvie on suosittu. Japani-seikkalu voi ollakkin hyvä paitsi jos ollaankin ajassa ennen Weapon-Xää (erittäin epätodennäköistä).

Jotenkin tuntuu että Wolvie-leffoissa on otettu tuo W: Origin-sarjakuva päälähteeksi.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Katherine Shadow

• Vieras
« Vastaus #93 : 05.05.2009 klo 20:20:16 »
Niinpä... kökköä.

Kun tuosta kököstä kerran puhutaan, niin lausunpa vielä pari sanaa Deadpoolista...

Tämä herra aiheutti Deadpool-faneille tuskan kyyneleitä.  :'(

Lainaus
ja Deadpool... Ei siinä ole mitään tolkkua. Mitä käsikirjoittajat ovat ajatelleet? Siis ihan oikeasti. Miten siitä voitiin tehdä tuollainen? Ei se voi olla niin vaikeaa tehdä edes sinne päin, mutta noin paljon huti?

Ei hyvä. Ei todellakaan.  :-X

Kuinka moni täällä Kvaak.fi:ssä seikkailevista tahoista muuten katsoi elokuvan lopputekstit kokonaan? Pari pätkää tuli vielä lopputekstien yhteydessä..., kuten Rac taannoin totesikin.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kaikkien, jotka ovat vähänkin kiinnostuneita Deadpoolin tulevaisuudesta, kannattaa lukea seuraava spoileri.  :o

Lainaus käyttäjältä: esimies
Wolverine ansaitsee ehdottomasti parempaa.

Myös Deadpool ansaitsee ehdottomasti parempaa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #94 : 06.05.2009 klo 10:16:50 »
Kuollut uima-allas eli Dead pool saa siis oman leffan.
'Deadpool' Movie in Development

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #95 : 06.05.2009 klo 20:23:44 »
Pyöritteli tätä juttua miten päin tahansa, niin lopputulos on aina sama: Deadpoolin päättömän ruumiin käsi koskettaa irtopäätä, joka sekin on Deadpoolin. Ja sitten tämä irtopää avaa suunsa ja alkaa jutella. Kyllä on nyt Deadpool-sarjakuvahahmo raiskattu niin maan perusteellisesti. En voi uskoa, että näin tuon pätkän. Siis, aikuisten oikeasti? Voi(n) vain ihmetellä, että mitä ihmettä käsikirjoittajilla oikein on päässä liikkunut? Vai onko siellä koskaan liikkunutkaan mitään?  :'(
----
Voi hyvä Jumala, pitikö minun tämäkin vielä nähdä? Päätön ruumis hapuilee irtopäätä, joka alkaa jutella. Ja tämä kaveri on Deadpool! Voilá!  Ei. Voi. Olla. Totta. :'( 
----
Tässä onkin sitten mitä "mainioin" lähtökohta Deadpoolin omaan mahdolliseen elokuvaan. Kaveri varmaan ottaa päänsä ja pistää takaisin paikoilleen. Mahtava paranemiskyky, pakko myöntää. En edes uskalla ajatella, miten tämä touhu mahdollisessa Deadpoolin omassa elokuvassa tullaan käsittelemään...

Mikäli nyt siis oikein käsitin, se siis puhui? Ok hyvä juttu.
Ja kaveri laittaa irtopään takaisin? Ok hyvä juttu, se tuo mieleen sarjakuvan...

No niin, nämä ovat hyviä juttuja. Sitten asioihin, joilla FOX mokaisi Deadpoolin oman leffan (niin kuin teki jo tämän suhteen...):

-Ne orgaaniset katanat
-Säteet

Deadpool osasi (mikäli wikipediaan on luottaminen) jossain vaiheessa ilmeisesti sarjakuvassakin teleportata, eli se ei ole ongelma, mutta 2 mainittua piirrettä eivät istu ollenkaan. Kun nuo jotenkin poistetaan, ja Deadpoolille annetaan tämän puku ja varusteet, voimme elätellä toiveita onnistuneesta Deadpool elokuvasta.

Leffatykki arvostelussa oli pieniä fakta-aukkoja, siis sarjakuvaan nähden.

Lainaus
Ja miksi hän piti telepaattista yhteyttä Cyclopsiin? Eikös Emma Frostin pitäisi olla se telepaatikko eikä suinkaan Scotin??

Miksi hän ei pitäisi? Ei telepatia tarvitse toista telepaatikkoa, käyhän se sarjakuvassakin ilmi.

Lainaus
- En pitänyt siitä, että Loganista ja Creedista tehtiin veljekset

Ne ovat veljekset, velipuoli ja velipuoli toisilleen sarjakuvassakin. Tässä ei ole mitään valittamisen aihetta.

Lainaus
- Koko nyrkkeilykohtaus oli tarpeetonta hassuttelua. Ja olihan se nyt perseestä, että Dukes vaan muka söi itsensä läskiksi. Mielestäni Dukesin olisi pitänyt heti alusta alkaen olla Blob tai sitten hahmoa ei olisi pitänyt tunkea lainkaan mukaan. Tai sitten Dukesin olisi edes pitänyt olla jonkinlainen mutanttikoekaniini tms.

Eikö homma sitten muka mennyt näin? Blobin ainoa voima oli käsittääkseni se, että hänen ruumiinsa vahvistuu sitä myöten, mitä isommaksi hän kasvaa.

Kuollut uima-allas eli Dead pool saa siis oman leffan.
'Deadpool' Movie in Development

Tappolista. Hauska vitsi, joo, ehkä vähän kulunut, mutta se tarkoittaa tappolistaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Katherine Shadow

• Vieras
« Vastaus #96 : 06.05.2009 klo 21:00:01 »
Mikäli nyt siis oikein käsitin, se siis puhui? Ok hyvä juttu.

Irtopää sanoi tuossa pätkässä: "Shh..."
Kaverin ainoa repliikki.

Kaveri ei laittanut irtopäätä takaisin paikoilleen, vaan pelkästään koski sitä. ;)

se tuo mieleen sarjakuvan...

Kun nyt näistä irtopäistä on puhe, niin onko Deadpoolille sarjakuvissakin käynyt näin? Minkä lehden missä numerossa? Sori, että kysyn, mutta Deadpoolin sarjakuvaseikkailujen kohdalla olen aika noviisi. :D

Ok hyvä juttu,

Hyvä juttu Deadpoolin tulevan elokuvan kannalta joo, mutta minusta se oli todella oksettava näky; päätön ruumis hapuilee irronnutta päätä ja irtopää juttelee. Yäk!  :'(

Lainaus käyttäjältä: youtube.com
How sick of a ending this is but i was really dissapointed with the Deadpool they made in this movie, this guy was nothing like the real dead pool
Especially when THE SWORDS CAME OUT OF HIS HANDS!!!!

FUCKING LAME!!!!!!!

Leffatykki arvostelussa oli pieniä fakta-aukkoja, siis sarjakuvaan nähden.

Älä minua syytä. En minä sitä arvostelua kirjoittanut. :D

Ne ovat veljekset, velipuoli ja velipuoli toisilleen sarjakuvassakin. Tässä ei ole mitään valittamisen aihetta.

Tyyppi, jolta lainasin sen arvostelun, ei ilmeisesti ole perehtynyt tarpeeksi hyvin Origin-sarjakuvaan... Sitä kai tässä tarkoitit?  ???

Jos tämä sukulaisuussuhde selvisi nimenomaan juuri siinä sarjakuvassa, niin minun täytynee tehdä pari tarkentavaa kysymystä ihan vain virkistääkseni muistiani:
1. Dog Logan on kai Sapelihammas siinä sarjakuvassa, eikö vain?
2. Dogin isä on Thomas Logan, joka näyttää ihan aikuiselta Wolverinelta. Tämä seikka ilmeisesti vahvisti sen, että juuri hän (eikä suinkaan John Howlett) on Jamesin (tuntemamme Wolverinen) isä? Pitääkö tämä paikkansa?

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #97 : 06.05.2009 klo 21:05:08 »
Minä pidin tästä leffasta.
En käsitä mitään noista teidän kritiikeistä. Kuulostatte vauhkoontuneilta friikkifaneilta. Rauhoittukaa ihmiset.
Onneksi elokuvan tekijät eivät halunneet seurata orjallisesti sarjakuvamaailman "todellisuutta" vaan tekivät omanlaisensa viihdyttävän ja koskettavan elokuvan.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #98 : 06.05.2009 klo 21:12:19 »
Kun nyt näistä irtopäistä on puhe, niin onko Deadpoolille sarjakuvissakin käynyt näin? Minkä lehden missä numerossa? Sori, että kysyn, mutta Deadpoolin sarjakuvaseikkailujen kohdalla olen aika noviisi. :D

En käsitä mitään noista teidän kritiikeistä. Kuulostatte vauhkoontuneilta friikkifaneilta.

Niitähän ne onkin. Mutta se ei tarkoita, että elokuva olisi siltikään hyvä. Melodraama oli ennalta-arvattavaa ja kömpelöä ja toimintakohtaukset maistuivat biteiltä.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #99 : 06.05.2009 klo 21:28:04 »
Irtopää sanoi tuossa pätkässä: "Shh..."
Kaverin ainoa repliikki.

"Shh...my common sense is tiggling!"

Tuo sitaatti tuli mieleen. En tiedä oliko tarkoituksellinen viittaus, enkä ole yleensä optimistinen näiden filmatisointien suhteen, mutta...
Jos näin on, voimme huokasta hyvin syvään helpotuksesta...

No, ei niin että hän olisi tuota ennen ampunut laaseria yms., mutta...kysytkin! Vaikka kuinka monesti on Deadpoolin paranemisvoima käynyt "ylikierroksilla"

Itsellä tosin tässä tapauksessa kävi mielessä melko tuorekin kansi...

Jokatapauksessa, voi lämpimästi suositella jokaikistä Deadpool tarinaa. Ne ovat kaikki hauskoja ja ovat useaan kertaan pelastaneet useankin eventin epäonnistumisen ja katastrofiksi muuttumisen.

Hyvä juttu Deadpoolin tulevan elokuvan kannalta joo, mutta minusta se oli todella oksettava näky; päätön ruumis hapuilee irronnutta päätä ja irtopää juttelee. Yäk!  :'(

Onnistumisen takia pitää uhrautua!  ;)

Älä minua syytä. En minä sitä arvostelua kirjoittanut. :D

Tyyppi, jolta lainasin sen arvostelun, ei ilmeisesti ole perehtynyt tarpeeksi hyvin Origin-sarjakuvaan... Sitä kai tässä tarkoitit?  ???

Jup. Halusin vain selventää noita asioita yleisesti. Eli ymmärrän kyllä, että noihin olet syytön...

Jos tämä sukulaisuussuhde selvisi nimenomaan juuri siinä sarjakuvassa, niin minun täytynee tehdä pari tarkentavaa kysymystä ihan vain virkistääkseni muistiani:
1. Dog Logan on kai Sapelihammas siinä sarjakuvassa, eikö vain?
2. Dogin isä on Thomas Logan, joka näyttää ihan aikuiselta Wolverinelta. Tämä seikka ilmeisesti vahvisti sen, että juuri hän (eikä suinkaan John Howlett) on Jamesin (tuntemamme Wolverinen) isä? Pitääkö tämä paikkansa?

Juu, ellen nyt muista jotain päin helkkaria tms.

Mutta asiahan käsittääkseni selvisi jo 90-luvun Ase-X tarinassa (josta siis nyt on tullut se kirja...). Sapelihammas ja Wolvie, joilta molemmilta oli siis Ase-X-projektissa pyyhkiytynyt muisti, kinastelivat, ja Sapelihammas luuli Wolverinea tämän pojaksi. Myöhemmin selvisi, Wolverinen selvittäessä taustojaan, että Sapelihammas on tämän velipuoli, ei isä. Samalla selvisi Wolverinelle ensimmäistä kertaa paloja Ase-x touhusta. Tässä vaiheessa Stryker taisi tehdä paluunsa jne., ellen väärin muista.

En käsitä mitään noista teidän kritiikeistä. Kuulostatte vauhkoontuneilta friikkifaneilta. Rauhoittukaa ihmiset.
Onneksi elokuvan tekijät eivät halunneet seurata orjallisesti sarjakuvamaailman "todellisuutta" vaan tekivät omanlaisensa viihdyttävän ja koskettavan elokuvan.

Niin siis...mitä vikaa on sarjakuvan viihdyttävässä ja hyvässä tarinassa?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Katherine Shadow

• Vieras
« Vastaus #100 : 06.05.2009 klo 21:45:02 »
tekijät tekivät omanlaisensa elokuvan.

Omanlaisensa todellakin.

Kuulostatte vauhkoontuneilta friikkifaneilta.

Anteeksi, ei ole ollut tarkoitus.

Olen lukenut 11 vuotta X-sarjakuvia. Siinä ajassa minusta on jostain kumman syystä muotoutunut true believer -sarjakuvafani, joka tarkastelee sarjakuvafilmatisointeja kriittisesti. Ehkä joskus vähän turhankin kriittisesti, mutta en minä ainakaan sille mitään voi. Sanat kun tulevat suoraan sydämestä. Kerran true believer, aina true believer. Ei siitä mihinkään suuntaan enää pääse.

Tiedän esimerkiksi sen, että oma äitini katselee supersankarifilmatisointeja ihan eri näkökulmasta. Hän ei ole lukenut sarjakuvia ollenkaan ja siksi pitää monia filmatisointeja hyvinä. Minä olen true believer, enkä muuksi voi enää muuttua. Tarkastelen sarjakuvaelokuvia aina vertailemalla niitä sarjakuvaan.

Onneksi elokuvan tekijät eivät halunneet seurata orjallisesti sarjakuvamaailman "todellisuutta"

No, minunlaiselleni true believer -sarjakuvafanille on tärkeää, että sarjakuva tuodaan onnistuneesti valkokankaalle. Elokuvan tekijöiden ei tietenkään tarvitse seurata yksi yhteen sarjakuvajatkumoa, mutta joku raja sillä ns. taiteellisella vapaudella pitää kuitenkin olla! Deadpoolin kohdalla näitä taiteellisia vapauksia otettiin ihan liikaa. Vaikka en ole pahemmin Deadpool-sarjakuvia lukenutkaan, niin hahmo on minulle kuitenkin tuttu. Deadpool-sarjakuvahahmo raiskattiin tässä elokuvassa niin maan perusteellisesti, siitä ei pääse mihinkään... Toivottavasti kaverin oma elokuva sitten olisi huomattavasti korkeatasoisempi. Toivossa ja uskossa on hyvä elää.  :)

Katherine Shadow

• Vieras
« Vastaus #101 : 06.05.2009 klo 21:55:48 »

Vaikka kuinka monesti on Deadpoolin paranemisvoima käynyt "ylikierroksilla"

Itsellä tosin tässä tapauksessa kävi mielessä melko tuorekin kansi...

Paljon kiitoksia Rami ja MADR!  :) Nyt alan uskoa, että Deadpoolin oma elokuva voi oikeasti onnistuakin, siis vaikka kaveri onkin varsin irtopäinen Wolverine-elokuvan lopussa.

Apropoo, miten paranemisvoima toimii tällaisissa tapauksissa, kun pää on leikattu irti ruumiista? Siis miten pää kiinnittyy takaisin ruumiiseen? Onko kyseessä aina
vai miten on asian laita? Jos joku, joka on oikeasti lukenut Deadpool-sarjakuvia, voisi ystävällisesti kertoa... Asia kun askarruttaa.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #102 : 07.05.2009 klo 03:12:10 »
Rami olen pahoillani, että elokuva oli sinulle niin suuri pettymys.
Minä sain leffalta enemmän kuin siltä odotin.
Toiveet teillä taisivat olla epärealistiset. En kuitekaan rankkaisi ala-arvoisen (katselukelvottoman) Daredevil leffan kanssa samaan kastiin. Tänään kaupungilla huomasin kolmen keksi-ikäisen friikkifanin sylkevän katkerana maahan ja kiroavan Wolverine leffaa. Ihan käsittämätöntä!

Toiminta oli elokuvassa todellista ja hätkähdyttävää (verrattuna esim. edellisen iltana katsottuun The Duel-kaksintaistelu) ja juoni oli lutusta. Leffassa oli paljon silmänruokaa ja hienoja maisemia. Mitä onnistuneelta Hollywood rainalta vielä kaivataan?

Deadpoolin "raiskaaminen" oli erittäin hyvä asia leffan kannalta. Odotin itse että sen naamalle heitetään jotain happoa ja se taistelisi arpisena, katkerana ja ärsyttävän puheliaana. Deadpool leffa kuulostaa yhtä pahalta idealta, kuin aikoinaan Elektra.

Seuraavan Wolverinen voisikin tehdä Miller ja kumppanit, ne pistäis oikean kääpiön näyttelemään nimiroolissa. Puolet leffaa Wolverine tappelee ninjojen kanssa ( oppien zen juttuja) ja toisen puolen veren roiskuessa Sapelihampaan kanssa. Sitähän te toivotte?

En usko uskollisiin elokuvasovituksiin.

jinroh

• Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
« Vastaus #103 : 07.05.2009 klo 08:21:17 »
Ei se väärin ole.
Lainaus
Kun olisivatkin tehneet. Tuntui, että suuri osa elokuvan vioista johtui juuri liian orjallisesta "jatkumon" seuraamisesta ja liiallisista - lue: tarpeettomista ja huonosti tehdyistä - viittauksista sarjakuviin ja muihin elokuviin.

Kokonaisuutenahan elokuvassa oli mokattu suunnilleen kaikki. Ohjaus on velttoa, käsikirjoitus on sekava hässäkkä, henkilöhahmot huonosti kirjoitettuja ja latteita ja erikoistehosteet heikohkoja. Valopilkuiksi tästä nousee lähinnä pari kaunista kuvaa, kun Liev Schreiberinkin rooli oli kirjoitettu niin ontoksi.
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku

Katherine Shadow

• Vieras
« Vastaus #104 : 07.05.2009 klo 10:10:09 »
Seuraavan Wolverinen voisikin tehdä Miller ja kumppanit .... veren roiskuessa Sapelihampaan kanssa. Sitähän te toivotte?

Niin, joo. Mutta niin kauan kuin näitä elokuvia tehdään PG-13 -muottiin, sellaista Wolverine-elokuvaa ei tulla näkemään. Elokuva voi olla toki hyvä PG-13 -muotissakin, mutta väkivalta ja veri kuuluvat Wolverinen historiaan aika vahvasti. Joten...  :(

Tänään kaupungilla huomasin kolmen keksi-ikäisen friikkifanin sylkevän katkerana maahan ja kiroavan Wolverine leffaa. Ihan käsittämätöntä!

Taisivat olla true believer -faneja...

Itselläni ei ole tapana reagoida ihan noin rajusti. Yleensä elokuvan jälkeen sulattelen rainaa muutaman päivän, ennen kuin rupean avautumaan siitä. Ja nyt kun olen täällä tunteistani avautunut, olen mielestäni tehnyt sen aika siististi. Jos joku on tästä eri mieltä, niin ihan vapaasti vaan. Minä olen minä, enkä muuksi voi muuttua.

Deadpoolin "raiskaaminen" oli erittäin hyvä asia leffan kannalta.

Tästä asiasta me ei tulla ilmeisesti ikinä olemaan samaa mieltä.
Noh, niin monta on mieltä kuin on mielipidettäkin...  ::)

Kokonaisuutenahan elokuvassa oli mokattu suunnilleen kaikki. Ohjaus on velttoa, käsikirjoitus on sekava hässäkkä, henkilöhahmot huonosti kirjoitettuja ja latteita ja erikoistehosteet heikohkoja. Valopilkuiksi tästä nousee lähinnä pari kaunista kuvaa, kun Liev Schreiberinkin rooli oli kirjoitettu niin ontoksi.

Aika pitkälle olen samaa mieltä.

No, okei. Oli se Schreiberinkin rooli aika ontto, mutta silti tyyppi oli parasta tässä elokuvassa, kuten aiemmin totesinkin. :)

EDIT: linkki ei toiminut, nyt toimii  ;D
« Viimeksi muokattu: 07.05.2009 klo 10:15:01 kirjoittanut Kielletty hedelmä »