Author Topic: Vanhoja piirroksia  (Read 7517 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
Re: Vanhoja piirroksia
« Reply #15 on: 28.05.2006 klo 23:34:05 »
Naureskelen näille kuville samalla kun laittelen nää tänne...

Omg, mitä sä noille naureskelet? Hiton hienoja piirustuksia.
Jos minä osaisin piirtää samallalailla niin naurut olisivat kaukana. Heh.
"Haluaisin keksiä sellaisen aineen tai koneen, jonka tuhovoima olisi niin hirvittävä, että ihmiseltä menisi ainiaaksi kaikki sotimishalut."

JH

• Uusi jäsen
  • :)
« Reply #16 on: 29.05.2006 klo 19:01:25 »
JH: Kun sulla kerran on kirjoittamisen ja piirtämisen taidot hallussa, miksi et yhdistäisi niitä ja ryhtyisi työstämään myös sarjakuvaa? Onhan siinä kova työ, mutta uskoisin, ettei sinulta kunnianhimoa puutu kun katselee ansioluetteloasi sekä julkaistuja kirjojasi. Noissa piirroksissasi on monia sarjakuvan lajeja edustettuna: barbaari, lentokone, sota ja historia.
On tuo kyllä käynyt mielessä, mutta en ole lähtenyt kokeilemaan. Isojen hankkeiden kanssa pitää olla tarkkana, ettei hukkaa aikaansa johonkin, mistä ei sitten lopulta tulekaan mitään. Sarjakuvan tekeminen on iso urakka.

JH

neko

• Guest
« Reply #17 on: 03.06.2006 klo 21:10:29 »
JH piirrustukset on siis niin SIKA UPEEN MAKEEN H-I-E-N-O-J-A!!!!!!!!!!!!!

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Reply #18 on: 29.01.2007 klo 18:09:29 »
Olen muuten lukenut tuon merikonsuli-kirjan, ja se oli aika hyvä..

..siis jos tykkää historiasta, ja minä tykkään.

JH

• Uusi jäsen
« Reply #19 on: 29.01.2007 klo 19:06:00 »
Vetääköhän moderointi herneen nenään, jos kerron tässä kirjojen kansikuvien tarinat?

Iso kustantaja antoi kansikuvan toimeksi nimekkäälle taiteilijalle, mutta ehdotus oli aivan järkyttävä (taitavaa pensselöintiä, mutta historian faktat akuankkatasoa). Minä ja isäni teimme kilpailevan ehdotuksen: minä tein lyijykynällä hahmotelman kankaalle ja isäni maalasi taulun öljyväreillä. Kilpaileva ehdotus voitti ja päätyi kanneksi. Taulu on nykyään kehystettynä olohuoneessani.

Toisella kertaa teimme valmiiksi öljyvärityön samalla työnjaolla. Iso kustantaja ei kuitenkaan hyväksynyt kuvaa kanteen sellaisenaan, koska siinä piti kuulemma olla ihmisiä. Lopputulos on kuvamanipulaatio reliefistä ja taulusta. Taulu on nykyään kehystettynä työhuoneessani.

Vaihdoin kustantajaa ja päätin olla enää keikuttamatta venettä sekaantumalla kansikuva-asiaan. Kustannustoimittaja kuvaili artistille aiheen ja artisti sai vapaat kädet.

Jälleen ammattiartisti teki kuvan kustannustoimittajan kuvailun perusteella. Hahmot ovat aika osuvia, mutta kirjassa Memnonilla on parta toisin kuin kannessa.

Taas kustannustoimittaja tilasi artistilta ja artisti teki kuvan. Taustalla oleva laivan hahmo on valokuva pienoismallista museossa. Etualan hahmot on piirretty hautareliefin mukaan.

JH

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Reply #20 on: 30.01.2007 klo 08:17:19 »
Siis tosi upeita ja realistisia piirroksia! Kiinnostaisi vain tietää minkä ikäisenä olet piirroksesi tehnyt ?

JH

• Uusi jäsen
« Reply #21 on: 30.01.2007 klo 17:43:34 »
Moro,

Olen syntynyt 1966. Aloin merkitä piirroksiini vuosiluvun vuonna 1983, jolloin täytin 17 vuotta. Ilman vuotta olevat piirrokset galleriassa on piirretty tätä aikaisemmin, varmaan 15- tai 16-vuotiaana.

Tässä vielä yksi Korkeajännitys-vaikutteinen kuva ajalta ennen piirrosten päiväämistä:

Penkkariajelulle menin vuonna 1985 autossa, jossa oli tällainen kylki:

Kauppakorkeakoulussa piirsin ylioppilaskunnalle uudelleen logon, kun vanha paino-originaali oli mennyt huonoon kuntoon. Sittemmin ylioppilaskunta on jo päivittänyt originaalin uudelleen. Tämä lasinalusta on kuitenkin siitä minun piirtämästäni originaalista:

Nykyään piirtelen vain PowerPointilla   :D

JH

• Uusi jäsen
« Reply #22 on: 15.03.2007 klo 20:14:32 »
Vielä yksi varhaisvuosien piirros (vuodelta 1983 eli siis piirretty n. 17-vuotiaana). Kuvassa on selvästi Kaksoisvirranmaan asukkeja vihamielisissä puuhissa.

Tässä on taas myöhemmältä ajalta (80-luvun ihan loppu) yksi luonnos, joka ei koskaan edennyt viimeistellyksi piirrokseksi asti. Tarkoitus oli tehdä hyvä perspektiivikuva makedonialaisesta falangista vastustajan näkökulmasta (huom. ratsun selästä, siis vähän ylempää), mutta into loppui kesken.

wentaway

• Jäsen
« Reply #23 on: 23.03.2007 klo 13:05:42 »
Joitan ikivanhoja ja vanhoja raapustuksia.
Tässä minun versioni kalakukosta:

Johonkin pyydettiin joutsekuvaa ja tälläisia luonnostelin:

Valitettavasti koneelle on tullut skannattua lähinnä tatuointiaiheisia kuvia kun niitä olen suunnitellut parille studiolle ja yksityisille ihmisille.

Pakollinen Gigerimäinen kuva:

Jo ihoon laitettuja kuvia joista tuo viimeinen on ainut joka on omalla iholla:

Tässä on näihin muihin verrattuna todella uusi kuva. Chihuahualintu: