Author Topic: NaNoWriMo 2008  (Read 35186 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mari

• Jäsen
Vs: NaNoWriMo 2008
« Reply #60 on: 05.11.2008 klo 11:01:07 »
Täytyy aloittaa alusta ilman ylimääräisiä selittelyjä ja kuvailuja.

Tää on teidän "kirjotetaan tietokoneella" -ihmisten ongelma. Kun kirjottaa käsin, niin sitä ei kauheen helposti lähe vaan poistelemaan tekstiä, saati sitten aloittamaan alusta. Itsesensuuri on pahasta, ja jos jostain voin olla tyytyväinen, niin siitä etten sitä todellakaan oo harrastanut viimeaikoina.

Taidan johtaa vieläkin (korjatkaa jos oon väärässä), 13864 sanaa nyt kirjoitettuna. Tosin en tiedä saanko tänään kirjoitettua paljoa, vähän sellainen "ei-jaksa-mitään" -päivä tiedossa.

Mun ongelmaksi on ihan selvästi tulossa se, että mun suunniteltu loppu on tulossa ihan liian aikaisin... joko mun pitää alkaa kirjoittamaan lisää auringonlasku-kuvailuja, tai sitten (ja tää olis tietysti se parempi vaihtoehto) antaa vaan lopun tulla, ja katsoa sitten mihin hahmot lähtee tarinaa viemään sen jälkeen....

Poupée

• Jäsen
« Reply #61 on: 06.11.2008 klo 21:13:49 »
Täältäkin löytyy yksi hullu osallistuja (joka tosin on täysin jäljessä aikataulusta). Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että osallistuiko kukaan kvaakista viime vuoden nanowrimoon? Itse tein epätoivoisia yrityksiä, eikä mitään valmista loppupeleissä syntynytkään. Jos ei tässä kuussakaan onnistu, niin ainahan voi National Novel Finishing Monthissa kirjoittaa loppuun. :angel: Ja vielä on maaliskuun Editing Month. Tietenkään silloin ei voittoa tule koska ne 50 000 sanaa pitäisi olla joka tapauksessa tässä kuussa kirjoitettuna, mutta saisihan periaatekysymyksistä novellinsa valmiiksi.  :P

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Reply #62 on: 06.11.2008 klo 22:07:12 »
20 sanaa. No aloitinkin juuri. Kun kuulin tästä ajattelin että olisi mukava osallistua ja kaikkea mutta ei kertakaikkiaan ole aikaa. Kun näin että täälläkin on muutama osallistuja ajattelin että miksikäs ei. Kun minulla on vielä yksi tarina joka pitäisi ainakin jossain muodossa saada kirjoitettua ylös ennen kuin se kokonaan unohtuu. Aikaa vain ei olisi kun pitää päivisin kirjoittaa koodia. Olisi varmasti järkevää olla osallistumatta... joten tottakai täytyy osallistua.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #63 on: 06.11.2008 klo 23:59:16 »
Osapuilleen nyt pitäisi olla kymppitonnin kohdalla jos haluaisi pysyä siinä 1667 sanaa per päivä-vauhdissa. Tällä hetkellä tekstitiedostossa on 5793 sanaa joten olen noin neljä ja puoli tuhatta sanaa jäljessä. Vaikuttaa hitonmoiselta määrältä.
Homma alkaa kuitenkin vihdoin hahmottua kokonaisuutena sen verran selkeäksi että uskon, että tästä vielä noustaan.
Tällä hetkellä tavoitteena on kuroa välimatka umpeen ja jopa kirjoittaa parisataa sanaa ennakkoon maanantaihin mennessä.

Ensimmäinen seksikohtaus on sivulla seitsemän, joten se siitä lapsiystävällisyydestä sitten.  8]

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Reply #64 on: 16.11.2008 klo 03:03:28 »
20 000 rikki. "Jouduin" pitämään viikon tauon matkailun vuoksi, mutta nyt lähtee taas.

Miten muilla menee? Oletteko päivittäneet stattinne NaNo:n sivuille vai onko muusa lakannut juttelemasta?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #65 on: 16.11.2008 klo 11:10:07 »
Mulla on homma jäissä ja taitaa siihen jäädäkin. Hommat pursuavat niskaan. Mutta toisaalta näihin "hommiin" liittyy kirjoittamista. Voisinkohan liittää ne mun juttuuni, vaikka ne ei oo varsinaisesti osa tarinaa :D Sitten vois ehkä saadakin tarvittavan sanamäärän kasaan.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #66 on: 16.11.2008 klo 12:31:40 »
...Miten muilla menee? Oletteko päivittäneet stattinne NaNo:n sivuille vai onko muusa lakannut juttelemasta?
... homma jäissä ja taitaa siihen jäädäkin. Hommat pursuavat niskaan...

Minä en kirjoita, minä vain kuvitan. Neljättäkymmentä piirrosluonnosta on taas luvattu puolentoista viikon päähän, ja siitedes hikipäistä puhtaaksipiirtämistä. Sen jälkeen pyhitän valtaosan työ- ja vapaa-aikaani sarjakuvalle puoleksi vuodeksi.

Ehkä kirjoitan romaanin ennen kuolemaani, ehkä en ehdi. Ehkä jään junan alle keskiviikkona, ja se on sitten siinä. Ehkä vietän selväpäisiä vanhuudenpäiviä vielä kuusikymppisenä, ja jos silloin on aikaa, ehkä kirjoitankin.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Ninni

• Jäsen
« Reply #67 on: 16.11.2008 klo 14:52:11 »
Pah. Minä mitään kirjoita. Kun sais ees muut hommat tehtyä. Mutta ensi vuonna haastan kaikki neulomaan 50 000 silmukan villapaitaa: http://www.knitgrrl.com/?p=550

Eksa

• Guest
« Reply #68 on: 16.11.2008 klo 16:12:48 »
Pah. Minä mitään kirjoita. Kun sais ees muut hommat tehtyä. Mutta ensi vuonna haastan kaikki neulomaan 50 000 silmukan villapaitaa: http://www.knitgrrl.com/?p=550

En tiedä en ole koskaan neulonut...Tai no ääh kokemushan se!!!Kiini veti.

Jari Lehtinen

• Ylläpitäjä
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Reply #69 on: 16.11.2008 klo 19:47:59 »
Olen virallisesti ulkona. Kuten arvasin, mitään en ole ehtinyt saada aikaan. Viikon parin päästä olisi sellainen tilanne, että voisi paneutuakin asiaan, mutta silloin onkin jo joulukuu.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Yesa

• Jäsen
« Reply #70 on: 16.11.2008 klo 20:01:04 »
Mutta ensi vuonna haastan kaikki neulomaan 50 000 silmukan villapaitaa: http://www.knitgrrl.com/?p=550

Count me in! En tosin taida seisottaa tuota nykyistä, villapaidaksi tarkoitettua lankakasaa vuotta, joten käytän sen vaikka harjoitteluun ja silmukoiden laskemiseen.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Reply #71 on: 16.11.2008 klo 21:06:12 »
Kirottua - NaNo-ruumiita syntyy vasemmalla ja oikealla! Te, joilla on jo hyvä alku (10 000+ tai jotain), jaksakaa loppuun. Muuten ette todennäköisesti koskaan laita tätä hanketta hautaan.

Nyt 23 204 sanaa. 25 000 menee rikki ennen kuin herra kirjailija menee nukkumaan.

I WILL FINISH THIS.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #72 on: 16.11.2008 klo 22:01:13 »
Juu, ei tässä enää voi luovuttaa. Ei vaikka olenkin 10 000 sanaa jäljessä. sehän tarkoittaa vain että olen jo ihmeen kaupalla saanut taiottua yli kuusitoistatuhatta sanaa!

Otto, et ole yksi tässä. Mä nousen vielä ja päihitän tän pedon!
Jääräpäisyyttäni editoin vieläkin aivan tolkuttomasti tekstiäni, joten kirjoitan yhä kaiken n. kahteen kertaan.

Jos nyt joku haluaisi, olisi kerrassaan mainio hetki käskeä minua unohtamaan vihoviimeisetki itsesensuuri rippeet että saan kirittyä vauhdin huippuunsa :)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

mari

• Jäsen
« Reply #73 on: 17.11.2008 klo 20:21:24 »
Jos nyt joku haluaisi, olisi kerrassaan mainio hetki käskeä minua unohtamaan vihoviimeisetki itsesensuuri rippeet että saan kirittyä vauhdin huippuunsa :)

Tuukka, unohda itsesensuuri.

Mä oon oppinut itestäni tän homman kanssa sen, ettei musta ilmeisesti oo tekemään mitään johon pitää sitoutua pidemmäksi aikaa kuin viikoksi. kyl tuo 50 000 menee varmaankin rikki, kun ny on jotain 34 000 kuitenkin jo kasassa... mut siihen uhoomaani 100 000 en tuu enää mitenkään pääsemään. Että ilkkumisen saa alottaaaaa: nyt.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #74 on: 17.11.2008 klo 21:03:10 »
Että ilkkumisen saa alottaaaaa: nyt.

Olen niin pettynyt epäyli-inhimillisyyteesi! En tule enää ikinä katsomaan sinua ylöspäin! Tai, siis, no.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)