Author Topic: NaNoWriMo 2008  (Read 35183 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
Vs: NaNoWriMo 2008
« Reply #15 on: 22.10.2008 klo 23:04:08 »
 Liityin nimellä quruhigh. Jos huvittaa laittakaa mut buddyksi. Ellei sivu ilmoita sitä että ottaa buddyksi lähettäkää yksityisviestiä, niin laitan teidät buddyksi.

Miten on, montako sivua tulee 50 000 sanasta, jos kirjoittaa Microsoft wordilla, fonttikokona 12, kirjoittaa 17 sentin "levyisesti" ja paperin kokona on luultavasta A4, miinus sisennykset. Haluaisin tietää, koska olen nyt suunnittelemassa hirveän pitkää romaania, koska en tiedä montako sivua on 50 000 sanaa.

Kiitos.
« Last Edit: 22.10.2008 klo 23:12:11 by Tohtori »
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #16 on: 23.10.2008 klo 04:36:01 »
Miten on, montako sivua tulee 50 000 sanasta... ... Haluaisin tietää, koska olen nyt suunnittelemassa hirveän pitkää romaania

Ei sulle kukaan viitsi kertoa tuollaista, tai sitten täällä on kiltimpiä ihmisiä kuin luulinkaan. En minäkään tiedä, eikä aivot taivu just herättyä tuollaista ratkomaan.

Testaa itse: hakkaa sivu kasaan ja laske sanat. Hommasta on se hyöty, että sitten romaanisi ensimmäinen sivu on jo kirjoitettu. Tulos on luotettavampi, jos kirjoitat ekat kymmenen sivua ja lasket keskiarvon. Kai Wordissakin on sanalaskuri jossain valikon takana.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Reply #17 on: 23.10.2008 klo 07:05:43 »
Wikipedian mukaan "notable novels of roughly fifty thousand words include The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Brave New World, and The Great Gatsby", ilmeisesti vieläpä englanniksi. Huijaavat mokomat käyttämällä kieltä, joka on täynnä prepositioita ja artikkeleita.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Irene

• Jäsen
« Reply #18 on: 23.10.2008 klo 10:00:55 »
Miten on, montako sivua tulee 50 000 sanasta, jos kirjoittaa Microsoft wordilla, fonttikokona 12, kirjoittaa 17 sentin "levyisesti" ja paperin kokona on luultavasta A4, miinus sisennykset. Haluaisin tietää, koska olen nyt suunnittelemassa hirveän pitkää romaania, koska en tiedä montako sivua on 50 000 sanaa.

Aiempi viestini: "50 000 sanaa kuukaudessa on vain 1600 sanaa päivässä - karkeasti arvioiden seitsemän aanelosta 1,5 rivivälillä riittäisi tähän päivätavoitteeseen. Enää tarvitsisi vain aiheen."

Tämä arvio on todella karkea, katsoin yhdestä vanhasta tiedostosta sanamäärän ja arvioin sen mukaan.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
« Reply #19 on: 23.10.2008 klo 19:23:53 »
 Tämä on luultavasti turha viesti, mutta yhteen sivuun menee (ainakin siten miten minä kirjoitan) noin 460-480 sanaa. En tiedä miten englanniksi. Taidan itse kuitenkin yrittää englantia, kustannussopimusten kannalta, ellei joku suomalainen kustannus yhtiö tsekkaile tekeleitä.
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #20 on: 27.10.2008 klo 11:28:31 »
Tässä ollaan jo Marin ja Oton kanssa harrastettu sellaisissa määrin leikkimielistä  loanheittoa, että kilpailusta tulee vähintäänkin verinen.
Saattepahan nähdä miten herra Sinisalo nöyrtyy tässä sodassa  >:D
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #21 on: 27.10.2008 klo 12:29:06 »
Meikämandoliinokin liittyi mukaan kisaan. Ajattelin, että voisin aamuisin kirjoitella ja kattoo, miten äijän käy. Nonsenseä nyt on ainakin helppo suoltaa... Nimellä welzu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jari Lehtinen

• Ylläpitäjä
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Reply #22 on: 27.10.2008 klo 14:02:17 »
Mitään näin naurettavaa ei olekaan ollut sitten kuin viimeksi.

You can write novels in any language you like.

Laskekaa minut mukaan.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Reply #23 on: 27.10.2008 klo 14:31:22 »
Saattepahan nähdä miten herra Sinisalo nöyrtyy tässä sodassa  >:D

Hautaan sinut. Taiteella.

Mitään näin naurettavaa ei olekaan ollut sitten kuin viimeksi.

Ja me nauramme, aina marraskuun loppuun asti. Ja itkemme. Olen lisännyt täällä ilmoittautuneet "writing buddy":ikseni. Ensi lauantaiyönä lähtee.

mari

• Jäsen
« Reply #24 on: 27.10.2008 klo 20:06:11 »
NIIN ja siis mähän aion kirjoittaa koko komeuden käsin. Itse lasken sen edukseni, koska mielestäni kirjoittaminen on vaan inspiroivampaa käsin kuin koneella. Tai sitten oon vaan hullu.

Mut jee jee, en malta oottaa että marraskuu pyörähtää käyntiin. Ensimmäinen päivä istun näillä näkymin junassa Oulusta Helsinkiin, joten aikaa ainakin on kirjoitella...

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Reply #25 on: 28.10.2008 klo 23:40:38 »
NIIN ja siis mähän aion kirjoittaa koko komeuden käsin. Itse lasken sen edukseni, koska mielestäni kirjoittaminen on vaan inspiroivampaa käsin kuin koneella. Tai sitten oon vaan hullu.

Äänestän hullua. Saattaa olla tekniikkalaji, mutta allekirjoittaneella alkaa ainakin kynällä kirjoittaessa käsi jo tekemään tenää jo muutaman tunnin sisään.

Itse mietin, että moinen pitäisi suorittaa sellaisella aidolla Remington-kirjoituskoneella. Tupakkaa ei tosin ole tähän mennessä tullut poltettua, viskiä kyllä löytyy.

Oletteko muuten työttömiä tahi muita joutilaita? Silloin vain nostan  hattua, mutta jos 8-4 päivätyön ohella aiotte moisen naputella, pyörittelen myös päätäni ja silmiäni.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Jari Lehtinen

• Ylläpitäjä
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Reply #26 on: 28.10.2008 klo 23:54:54 »
Jahas, selvisi että pääsee aloittamaan muun ryskeen takia vasta jotain marraskuun toisella viikolla, ja silloin pitäisi olla opettelemassa taitto-ohjelmaa X-). Emmekä toki puhu sanaakaan siitä että kahden eri kustantajan kanssa on ollut puhetta kahdesta toisesta jutusta, joista tämä ei olisi kumpikaan.

Itse jokainen omat tavoitteensa asettaa, ymmärsin ma. Jos ei tule valmista, niin sitten ei.

Ai niin, elämättömyys tietysti auttaa suuresti.
« Last Edit: 28.10.2008 klo 23:58:00 by Jari Lehtinen »
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #27 on: 29.10.2008 klo 09:44:54 »
Oletteko muuten työttömiä tahi muita joutilaita? Silloin vain nostan  hattua, mutta jos 8-4 päivätyön ohella aiotte moisen naputella, pyörittelen myös päätäni ja silmiäni.

Ja minulla on vain yksi päivätyö, kahdeksasta viiva neljästä puhumattakaan, mutta vähän aikaa harhauduttuani ajattelemaan, että yhdestä vanhasta sarjisideastani saisi kyllä aika hyvin sellaisen romaanin, joka sisältää paljon juonta kuljettamatonta sepustusta erinäisistä minua kiinnostavista asioista... tajusin, että se olisi silti täysin hullua.

Tietysti ajankäyttöä voi hallita, ja se on vain yksi kuukausi, ja vähemmän tärkeitä asioita voi kyllä lykätä... mutta yksi pieni ongelma tuossa on vain se, että romaanin kirjoittaminen ei ole minulle ollenkaan tärkeä asia.

Aion kuitenkin olla hengessä mukana sillä tavalla, että yritän kirjoittaa yhden blogimerkinnän per päivä marraskuun aikana. En tietenkään aseta itselleni mitään sanamäärätavoitetta... koska se olisi hullua.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #28 on: 29.10.2008 klo 13:10:08 »
Opiskelua ja töitä. Siksi ajattelinkin pukea ajatukseni sanoiksi aamuisin ennen opinnon rientoihin pyrähtämistä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

kaltsu

• Jäsen
« Reply #29 on: 29.10.2008 klo 13:29:02 »
mutta yksi pieni ongelma tuossa on vain se, että romaanin kirjoittaminen ei ole minulle ollenkaan tärkeä asia.

Vähä sama homma.

Mut Ramin tapaan ikäänku hengessä mukana ollakseni lupaan tehdä yhden sivun sarjakuvaa marraskuun joka päivä. Ei sinänsä tunnu kauhean paljolta, mut ku aattelee laajemmassa perspektiivissä ni 30 sivulla melkein tuplaan tänä vuonna piirtämieni sivujen määrän vaikka laskis mukaan neki 24 sivua jotka piirsin parin viikon takaisessa 24 tunnin tapahtumassa.

Paikoillanne... valmiit...