Kirjoittaja Aihe: Huuhkaja - Hugault & Yann  (Luettu 81453 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Gothicus

• Jäsen
Vs: Huuhkaja - Hugault & Yann
« Vastaus #45 : 15.08.2009 klo 11:40:36 »
Ei. Kyllä ne kiinnostavat ihan tekniikaltaankin vaikka itsellä noin sotilaallisesti ottaen olisi kriisitilanteessa tarkoitus kuolutuksen kautta ampua ne alas...
Siis joo täytyy tarkentaa aikaisempia puheitani. Kyllä noiden taistelukoneiden tekniikka kiinnostaa kovastikin, mutta lentonäytökset ja ilmailu noin yleensä ei niinkään. Taisteluhelikopterit ovat kans upeita.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Hamilkar

• Jäsen
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
« Vastaus #46 : 16.08.2009 klo 17:48:16 »
Katselin itsekin noita lauantain lentonäytöksiä parvekkeelta. Huikeita esityksiä olivat. Todella upeaa, että tämä tulee suomeksi, täytyy ostaa heti, kun tulee kirjakauppoihin. Toivon minäkin, että Apali julkaisee myös osat 2. ja 3. aikanaan (eikös tämän pitänytkin olla trilogia).

Merrot

• Nyt niin tuota jumalauta
  • Jäsen
« Vastaus #47 : 16.08.2009 klo 18:16:01 »
Tekijän blogissa mainitaan, että tokan osan on tarkoitus ilmestyä lokakuussa.

Hatunnosto Apalin väelle suomenkielisestä julkaisemisesta.

Tolppis: Pakko myöntää  että itseäni jossain määrin kiinnostaa myös tekniikka noissa laitteissa. Mutta ennen kaikkea sotakoneen rujo ulkomuoto. Siinä on se jokin selittämätön viehätys jonka muistan ihan selvästi tunteneeni jo pikkupojasta lähtien. Nykyhävittäjistä ja taisteluhelikoptereista tosin on kyllä lähtenyt hohtoa kun on saanut tietää kuinka tolkuttoman kalliita ne ovat. Myös se, että tiedostaa sotateollisuuden perustavanlaatuisen moraalittomuuden on valitettavasti vähentänyt fiilistelynautintoa.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #48 : 17.08.2009 klo 11:19:30 »
Minä taas en yleensäkään ymmärrä tekniikasta mitään. Enkä HALUAKAAN. Kyse on enemmän sellaisesta romanttisesta Corto Maltese tyyppisestä suhtautumisesta niin 1. maailmansodan lentokoneisiin kuin esim. 20-30-luvun gangstereihinkin (juu, Public Enemies oli magee). Olen romantikko sielultani, kyynikko mieleltäni ja pyknikko keholtani.

Czaba

• Jäsen
  • No mutta..
« Vastaus #49 : 17.08.2009 klo 20:03:59 »
Hieno albumi luonnossakin tämä Huuhkaja. Todella isokokoinen 240x320mm, ainakaan monta isompaa en tiedä suomalaisista julkaisuista ja vielä kovakantinenkin. Blacksad on samankokoinen, huomasin. Fontti on kyllä makuuni vähän tylsänoloinen. Pikku juttu, tärkeintähän on itse julkaisu ja vuoden yllätyksiä ehdottomasti. Painojäljessä muuten ei ole mitään vikaa.

Kiinnostuneille tiedoksi vielä että sivulla 2 missä on tiedot julkaisijasta ym. on logo "Ilmasota-kokoelma" ja numero 1. Eli jotain sarjaa olisi tulossa jos kauppa käy?
« Viimeksi muokattu: 17.08.2009 klo 20:21:04 kirjoittanut Czaba »

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #50 : 17.08.2009 klo 22:52:27 »
Viimiset 6 vuotta itteni nettikaupalla elättäneenä en voi ymmärtää, mikä vika nettikaupassa on, ellei sitten ehdottomasti halua päästä pläräämään sarjista ennen ostoa. Mun lähin kirjakauppani on Myyrmannin Suomalainen, eikä mua haittaa paskan vertaa, ettei siellä saada rahaa siitä, että voin sotkea 3km lähipostia kauemmas hakemaan tuotteeni. (No OK, postimaksuthan tohon tulee päälle, mutta sellasista pikkurahoista kitisee vaan hipit ja muut köyhät, lapsiperheet ja mitä noita nyt on.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #51 : 17.08.2009 klo 22:58:22 »
Viimiset 6 vuotta itteni nettikaupalla elättäneenä en voi ymmärtää, mikä vika nettikaupassa on,
Pari viimeistä cd-levyä, jotka olen tilannut nettikaupasta, ovat olleet aika kärsineen näköisiä. Samoin joissakin sarjakuva-albumeissa on ollut kulmat lytyssä.

Kirjakaupassa voi valita hyväkuntoisen yksilön. Ei tule yllätyksiä matkalla. Ja jos tulee, niin todennäköisesti siitä voi syyttää vain itseään.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2009 klo 23:01:26 kirjoittanut Tertsi »

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #52 : 17.08.2009 klo 23:13:30 »
Joko "Huuhkajia" löytää kirjakaupasta? Kävin tänään keskustassa palloilemassa, mutta enpä muistanut sitten tarkistaa tilannetta paikallisesta Akateemisesta.

Ei voi muuta kuin kiittää Apalia hienosta kustannuspäätöksestä. Kuten jossakin muualla totesin, on tämä sarjakuva kiinnostanut heti siitä päivästä lähtien kun viestiketju Kvaakkiin perustettiin, mutta kun tuo ranskantaito on olematon, niin... Vuoden odotetuimpia julkaisuja ainakin tässä taloudessa!

Voisi kuvitella, että albumi löytää tiensä myös muiden kuin paatuneiden sarjakuvaharrastajien käsiin, etenkin jos sitä markkinoidaan Siivet-lehdessä ja kustantajan muissa julkaisuissa.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #53 : 18.08.2009 klo 09:57:16 »
No, kyllä minä ainakin yleensä halauan nähdä mitä ostan...jos ostan sitten. Pläräys on pirun hauskaa. Ja sotkeminen pyörällä.

Hamilkar

• Jäsen
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
« Vastaus #54 : 18.08.2009 klo 23:46:12 »
Viimiset 6 vuotta itteni nettikaupalla elättäneenä en voi ymmärtää, mikä vika nettikaupassa on
netissä sarjiksia myyvät tahot eivät ole ilmeisesti kuulleet termistä "mint condition". Joka ainoa sarjis, jonka olen netistä tilannut, on ollut vähintään yhdestä kulmasta vioittunut. En ymmärrä miksi niitä kulmia ei suojata erillisillä, esim. muovisilla kulmapaloilla (pelkkä pakkaus ei tunnu riittävän). Tossa olisikin innovoinnin paikka jollekin...
Itsekin tilaan netistä vain, jos sarjista ei ole muuten saatavilla. Mistä päästäänkin itse asiaan, milloin tätä olisi sitten saatavilla?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 19.08.2009 klo 03:14:15 »
En ymmärrä miksi niitä kulmia ei suojata erillisillä, esim. muovisilla kulmapaloilla (pelkkä pakkaus ei tunnu riittävän).

Etkö oikeasti ymmärrä? Mistä tuommoisia muovisia kulmapaloja saa?
« Viimeksi muokattu: 19.08.2009 klo 10:49:12 kirjoittanut Petteri Oja »

Jari Ojanperä

• Jäsen
« Vastaus #56 : 19.08.2009 klo 08:54:20 »
netissä sarjiksia myyvät tahot eivät ole ilmeisesti kuulleet termistä "mint condition".

Kyllä ollaan, koska kerään sarjakuvia myös itse.

Joka ainoa sarjis, jonka olen netistä tilannut, on ollut vähintään yhdestä kulmasta vioittunut. En ymmärrä miksi niitä kulmia ei suojata erillisillä, esim. muovisilla kulmapaloilla (pelkkä pakkaus ei tunnu riittävän). Tossa olisikin innovoinnin paikka jollekin...
Itsekin tilaan netistä vain, jos sarjista ei ole muuten saatavilla.

Olen koittanut kysellä jo vuosia mainitsemiasi kulmia, koska yhdessä ulkomailta minulle tulleessa lähetyksessä oli sellaiset. Yksikään Suomessa pakkaustarvikkeita myyvä tukku ei ole koskaan nähnyt sellaisia kulmia. Eli jos joku tietää mistä sellaisia saa, niin laittakaa tietoa vaikka suoraan minulle.

Mistä päästäänkin itse asiaan, milloin tätä olisi sitten saatavilla?

Tietojeni mukaan albumi pitäisi olla kirjakaupoissa viimeistään perjantaina. Poikkeuksena Akateeminen, joihin se tulee vasta ensi viikon puolenvälin paikkeilla.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #57 : 19.08.2009 klo 11:04:14 »
Hyvä Akateeminen. Minä kun voin ostaa sen köyhänä miehenä vasta 2 viikon päästä  :P

pappa-sami

• Bedevore
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 19.08.2009 klo 13:09:01 »
Tietojeni mukaan albumi pitäisi olla kirjakaupoissa viimeistään perjantaina.

Kävin ruokatunnilla Kulkukatin Pojassa ja hain omani pois. Pikavilkaisulla vaikuttaa komealta opukselta. Illalla tutustun tarkemmin ajan kanssa.

jinroh

• Rocket Scientist
  • Jäsen
  • Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!
« Vastaus #59 : 20.08.2009 klo 10:34:56 »
Pitihän tuommoinen poistaa hyllystä kuleksimasta. Kuva on kaunista ja tarinanpoikastakin tuntuisi olevan.

Kuitenkin jäi hiukan kaivelemaan tunne, että pseudosatunnaisesti vitriinistä kerätyistä pienoismalleista piirrettyihin kuviin on yhdistetty niistä irrallinen tarina. He-219 on kaunis kone, mutta sen paikka ei ollut itärintaman etulinjassa. Ja ne suut.
@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku