Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136488 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
Re: Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #120 : 30.03.2005 klo 21:16:45 »
Onhan nihilismissä satunnainen viehätyksensä. Mutta kyllä noitakin (siis noita animeja) kun lukee useamman peräkkäin niin haukotusta pukkaa.

Juu, olen selvästikin strippisarjakuvan vastustaja. Melkein sitten mielummin yhden kuvan pilapiirroksia (esim. Juntunen tai Larson).

Pjr

• Jäsen
  • :)
« Vastaus #121 : 10.04.2005 klo 00:19:58 »
Hauskojahan nuo on. Pienissä erissä tosin, kuten stripit yleensäkin.

lasse

• Jäsen
« Vastaus #122 : 10.04.2005 klo 20:48:08 »
Mua on aina ärsyttänyt Hämähäkkimiehen kloonisaaga.
Varsinaisista sarjoista ei tule mieleen...
« Viimeksi muokattu: 18.07.2005 klo 17:56:22 kirjoittanut Lasse »

ToniK

• Jäsen
« Vastaus #123 : 23.04.2005 klo 22:18:24 »
No en oikeastaan ole törmännyt sarjakuvaan mitä vihaisin mutta Mailman vahvin nalle on surkea,ja jos vaikka jostain ihme perheestä tehtäisiin sarjakuva (vai onko jo) niin se olisi luultavasti P**** Ja tämä Itsevaltiaat sarjakuva...Eih,siitä en oikein pidä...Se ei ole kunnon piirretty sarjakuva,tollasia screenshotteja
suoraan ohjelmasta...
Karvinen on liian paljon samassa huoneessa oleskelua,mutta kai se on se ideakin  ::)
Aku ankan Jutut tuntuvat liian lukijan "aliarvioinnilta" liian yksinkertaiset ja """""hauskat""""" tarinat,ja sekin on alkanut toistaa itseänsä...Veli repolainen (tai joku) ottaa kiinni veli-kanin sitten tulee veli-nalle ja mokaa kaiken,sitten veli-kani pääsee pomppimaan iloisena tappura pensaaseen(?!)
Että aku ankkaankin alkaa hiljalleen leipääntymää...

Sitten...Yleensä rakastan marvel sarjakuvia mutta tämä G.I joe(?) on aivan karmea,en kyllä ole varma onko se marvelin tuotantoa.

Superman jota ei toivottavasti enää suomessa julkaista,oli niin ärsyttävää matskua,kun tämä clark kent on vahingoittumaton ja muuta....Siitä kertova tv sarja Smallville on huomattavasti nautinnollisempi.

Transformers armada (vai mikä ikinä onkaan) on ihan hirveä keksintö,tv sarjaa myöten...

Dragon Ball Z Kyllä tässä mangan mainetta pilataan...Mangan pitää olla erilaista...Ja sitten näissä on se "lue takaa päin" juttu...jippii!
Olen varma että suurin osa suomalais lukijoista olisi huomattavasti tyytyväisempi normaalin jutun kanssa...Mutta minun käsittääkseni näitä ei enää julkaista (?)

Korkeajännitys en vain pidä siitä,liian kuivaa luettavaa...liian pieni sivu koko...liian täyteen tuherretut ruudut.

JEPS!eiköhän tämä riittänyt,siinä oli sarjakuvia joista en pidä.

Hyvää illanjatkoa!

kauna

• Jäsen
« Vastaus #124 : 24.04.2005 klo 10:55:32 »
Mailman vahvin nalle on surkea
...
Ja tämä Itsevaltiaat sarjakuva... Se ei ole kunnon piirretty sarjakuva,tollasia screenshotteja
...
Karvinen
...
Aku ankan Jutut tuntuvat liian lukijan "aliarvioinnilta" liian yksinkertaiset ja """""hauskat""""" tarinat,ja sekin on alkanut toistaa itseänsä...
...
Superman jota ei toivottavasti enää suomessa julkaista,oli niin ärsyttävää matskua,kun tämä clark kent on vahingoittumaton ja muuta...

Korkeajännitys en vain pidä siitä,liian kuivaa luettavaa...liian pieni sivu koko...liian täyteen tuherretut ruudut.

Jaan makusi. Kumma ettei Davies ole koskaan tullut katsoneeksi kissaa, Karvinen ei ole kissa.
Akuankka alkoi toistaa itseään jo 70-luvulla. Pepi sai ihon kananlihalle.
Supersankarien lähtökohtakin on ällöttävä, demokraattisen ajattelutavan vastainen. Todellinen voima on yhteistoimintaa ja järjenkäyttöä. Amerikkalaiset ansaitsevat saada itseltään  turpiinsa.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #125 : 24.04.2005 klo 13:44:16 »

Karvisesta, Itse valtiaista ja jossain määrin myös Akusta olen samaa mieltä kanssasi, loppuihin en ole tutustunut pintaa syvemmältä, mutta tämä Korkeajännitys... Itselleni ne toimivat yleensä aina hyvin. Tarinat toistavat toki samaa kaavaa ja piirrosjälki on välillä ala-arvoista (toisinaan taas erinomaista), mutta minulle Korkkarit ovat aina edustaneet rentouttavaa aivot narikkaan-tyylistä viihdettä juuri sopivan kokoisissa paketeissa. Tahaton komiikkakin ikään kuin kuuluu asiaan.
Klik klik --> Sarjisblogini

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #126 : 24.04.2005 klo 14:18:15 »
Jaa-a mikähän voisi olla? Marvelin ultimaitti-sarjat ainakin ottavat päähän todella kovasti. Tietenkin vanhojen sarjakuvien pitää uusiutua, ettei tahkota samoista lähtökohdista 40 vuotta, mutta jotenkin mie en vain ole tähän uusiutumiseen tyytyväinen.

ToniK

• Jäsen
« Vastaus #127 : 24.04.2005 klo 15:16:47 »
Lainaus
Vaikket Aku Ankasta pidäkään, silti luet sitä? Tuo Veli Kanin orjantappurapensasjuttu oli viimeisimmässä numerossa.
Juu,luen akua ja sitä on ihan liikakin kaapisaa,kun on tullut saatua ties mistä..
Niin oli viimeisimmässä numerossa,mutta onpa samaa ollut aikaisemminkin.

Pepi sai ihon kananlihalle.
Supersankarien lähtökohtakin on ällöttävä

Juu,toi Pepi on kyllä ihan karmeaa materiaalia,mutta noista supersankareista...en sano että kaikki olisivat huonoja (esim hämis on paras).

Pari oikaisua: A-Ha:lle:

Teräsmies ei ole enää yhtä haavoittumaton ja voimiakin on hillitty. Tämä tapahtui jo 20 vuotta sitten. Smallville-sarjan idea on kopioitu uudistuneesta Teräsmiehestä. Vanhasta muistuttaa Lex Luthor joka oli siis vanhassa Teräsmiehessä Clarkin lapsuudenystävä. Uudessa ei ole ollut, vaikka minisarja Birthright muuttikin sen tv-sarjan tapaiseksi. Mutta kun tv-sarja hiipuu, otetaan taas edellinen, toimivaksi osoittautunut, konsepti käyttöön.

Dragon Ball ilmestyy edelleen kohusta huolimatta.

G.I.Joeta julkaisi Marvel lisenssillä mutta ovat sitä muutkin yhtiöt tehneet. Marvelin hahmoista ei ole kysymys.

Kiitos tästä tietopaketista!  ;D

Ulpu

• Jäsen
« Vastaus #128 : 24.04.2005 klo 15:25:34 »
Masi on ehdoton inhokkini. Harald Hirmuinen on myös turha.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #129 : 25.04.2005 klo 13:16:54 »
Vaikket Aku Ankasta pidäkään, silti luet sitä? Tuo Veli Kanin orjantappurapensasjuttu oli viimeisimmässä numerossa.

Jaha, siinäkin on siis palattu juurille. Tuostahan kaikki alkoi. "Mitä tahansa, kunhan ette paiskaa minua orjantappurapensaaseen,"  toisteli Veli Kani jo alkuperäisessä kansansadussa.

Mikä juuri nyt on kehnoa ja inhottavaa, no, yligraafiset mutta sisällöttömät supersankarisarjat ovat aina kuvottavia, kuten nyt vaikka Superman: True Brit. Joka toisaalta oli harvinaisen kehnoa jälkeä jopa Byrneltä. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Gamma_

• Vieras
« Vastaus #130 : 25.04.2005 klo 15:53:46 »
Jaha, siinäkin on siis palattu juurille. Tuostahan kaikki alkoi. "Mitä tahansa, kunhan ette paiskaa minua orjantappurapensaaseen,"  toisteli Veli Kani jo alkuperäisessä kansansadussa.

Minä kyllä ihmettelin, että miksi ei Aku Ankka -lehdessä ollut mitään jännittävää taustatietoja lukijoille, tuo "tar baby"-osuus kun on löytyy itse elokuvasta Song of the South, missä nuo hahmot debytoivat aikanaan valkokankaalla... Elokuva on muuten tulossa vihdoinkin Ameriiikassa ihan ensimmäistä kertaa DVD-julkaisuna. Kotivideona sitä ei aikaisemmin ole saanut, liian arka aihe tuo orjuus..

Lurker

• Vieras
« Vastaus #131 : 25.04.2005 klo 19:19:48 »
Minä kyllä ihmettelin, että miksi ei Aku Ankka -lehdessä ollut mitään jännittävää taustatietoja lukijoille, tuo "tar baby"-osuus kun on löytyy itse elokuvasta Song of the South, missä nuo hahmot debytoivat aikanaan valkokankaalla... Elokuva on muuten tulossa vihdoinkin Ameriiikassa ihan ensimmäistä kertaa DVD-julkaisuna. Kotivideona sitä ei aikaisemmin ole saanut, liian arka aihe tuo orjuus..

Elokuva perustui tietenkin kirjaan Uncle Remus, kts. http://www.en.utexas.edu/amlit/amlitprivate/texts/remus.htm.

Pieni ote (ei mitenkään helppolukuista):
"Co'se Brer Fox wnater hurt Brer Rabbit bad ez he kin, so he cotch 'im by de
behime legs en slung 'im right in de middle er de brierpatch. dar wuz a
considerbul flutter whar Brer Rabbit struck de bushes, en Brer Fox sorter
hang 'roun' fer ter see w'at wuz gwinter happen. Bimeby he hear somebody
call im, en way up de hill he see Brer Rabbit settin' crosslegged on a
chinkapin log koamin' de pitch outen his har wid a chip. Den Brer Fox know
dat he bin swop off mighty bad. Brer Rabbit wuz bleedzed fer ter fling back
some er his sass, en he holler out: 'Bred en bawn in a brier-patch, Brer Fox--bred en bawn in a brier-patch!' en wid dat he skip out des ez lively as a cricket in de embers."

Asterix-fani

• Sählääjä
  • Jäsen
  • Desinit in piscem mulier formosa superne
« Vastaus #132 : 05.05.2005 klo 19:23:39 »
Kaikki supersankareista kertovat sarjakuvat (Teräsmies, Mustanaamio, Hämähäkkimies et cetera) eivät koskaan ole olleet sydäntäni lähellä. En tiedä miksi, jotenkin vain ne tuntuvat tylsiltä ja turhilta.

Kärjessä taas minulla on enimmäkseen René Goscinnyn luomia sarjakuvia (Asterix, Lucky Luke, Ahmed Ahne) mutta myös Aku Ankkaa, Karvista ja muita tulee hieman luettua.
(Don't worry - There's no sugar)

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #133 : 05.05.2005 klo 21:05:34 »
No nyt alkaa olla inhokki toi Pojun remmissä...on välillä aika helvetin valjua menoa.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

devilis6

• Mr.Devilish
  • Jäsen
  • To Live Is To Die...
« Vastaus #134 : 07.05.2005 klo 19:51:41 »
Jos aletaan tosissaan mollaamaan lapsille tarkoitettua materiaalia;
niin uusi Bionicle-sarjakuva oli aivan perheestä.