Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136504 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #331 : 18.07.2011 klo 19:26:32 »
Miksi te dissaatte WSOY:n sarjakuvalinjaa?

Naisen kanssa -perkeleellisyys unohtui.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Vastaus #332 : 18.07.2011 klo 19:54:02 »

Kirpputoreilta aina löytää kaikenlaisia kustannuspoliittisia itsemurhaiskuja.

Jollaisena tullaan muistamaan mm. Karstein Vollen monta kuolemaa. Mark my words!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #333 : 18.07.2011 klo 20:26:16 »
Oikeasti hyvä pila- ja sarjakuvapiirtäjä Holecek esim. kustantaa itse teoksensa. Ihmettelen kovasti miksei mikään kustantamo kiinnostu Hollesta.

Totta kyllä. Faneja riittää, mm. Pertti Jarla.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #334 : 19.07.2011 klo 15:10:01 »
Vastaavasti en tiedä parempaa sarjakuvablogia Suomessa kuin Finnish Comic Dissected.

Psykopatologisesti mielenkiintoinen tapaus.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #335 : 19.07.2011 klo 15:39:04 »
Naisen kanssa -perkeleellisyys unohtui.

Komppaan. Ei tajuu ja se näyttääkin kököltä, eikä edes sarjakuvalta.

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #336 : 26.07.2011 klo 20:48:31 »

Kirpputoreilta aina löytää kaikenlaisia kustannuspoliittisia itsemurhaiskuja. Attila-hunneista hurjin -kammotus ei ole vieläkään kadonnut maan päältä. Pitää varmaan alkaa ostaa niitä ja polttaa pois niin ehkä vähitellen tuosta rujosta Asterix -vedätyksestä pääsisi.

Jos ostaisin kaikki Attilat ja Toniukset , lastaisin ne yhtymän rahtikoneeseen ja upottaisin Tyynenmeren Syvinpään kohtaan. Sitten jäljelle jääneet ainoat kappaleeni olisivat MILJARDIN arvoiset !
 Ha haa !
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #337 : 26.07.2011 klo 22:16:42 »
Myönnyn sen verran, että toki Attilan lukee kerran. Mutta näistä Asteriskeista mainittakoon vielä kammotus "Marcopol ja Googoplex" tjsp, nuo "salaperäiset Itä-Rooman Asterixit"... umh.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #338 : 27.07.2011 klo 11:31:50 »
Vastaavasti en tiedä parempaa sarjakuvablogia Suomessa kuin Finnish Comic Dissected. Toisaaltaan ihannoinkin Something Awfulin tyyppien tapaa jaksaa analysoida sarjakuvien vahvuuksia ja heikkouksia kaikista hirvemmistäkin sarjakuvista.

Itse en erityisesti välitä kyseisestä blogista. Se vaikuttaa pitkälti vain ilkeältä naureskelulta toisten kustannuksella. Jos oikeasti haluaa antaa rakentavaa kritiikkiä, sen voi tehdä asiallisemmin. Jos taas pääpaino on pilkkaamisella, kannattaisi jättää pois ne "tämä on vain rakentavaa kritiikkiä josta tekijän kannattaisi ottaa opiksi"-huomautukset. Ihan kuin blogi ei osaisi päättää mitä se on.

No, ehkä en lämpene blogille senkään takia, että siellä on ilkamoitu omien tuttujen kustannuksella, ja joku ehdotti munkin töitä sinne arvioitaviksi kun pääpaino on suomimangan arvostelemisella. Huomasin kun mun sivuille alkoi tuolta trafiikkia.

Huomiota tuo tyyli kyllä saa, ja se on ehkä tarkoituskin.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #339 : 27.07.2011 klo 11:35:26 »
Joo, tuo vetoaa lähinnä ihmisiin, jotka tykkäävät ilkeilystä. Mitenkään kunnolliseksi kritiikiksi noita juttuja ei voi sanoa. Kirjoittaja on vain ihastunut omaan möykkäämiseen ja saa lisää puhtia peesaajiltaan. Kunnollisen kritiikin kirjoittaminen on huomattavasti vaikeampaa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #340 : 27.07.2011 klo 11:51:49 »
Joo, tuo vetoaa lähinnä ihmisiin, jotka tykkäävät ilkeilystä. Mitenkään kunnolliseksi kritiikiksi noita juttuja ei voi sanoa. Kirjoittaja on vain ihastunut omaan möykkäämiseen ja saa lisää puhtia peesaajiltaan. Kunnollisen kritiikin kirjoittaminen on huomattavasti vaikeampaa.

Ihan mielenkiintoinen blogi tuo on, rehellistä ja suoraa tekstiä. Pidän.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #341 : 27.07.2011 klo 11:56:40 »
... pointsit Auralle, että sanoit rehellisesti, mikä tuossa blogissa mättää: omien ja tuttujen teosten negatiivinen kritiikki.

Jos kyseisessä blogissa arvosteltaisiin vaikkapa Nykypäivä-lehden (= hypoteettinen esimerkki)  sarjiksia samaan tyyliin, niin voi sitä kikatuksen määrää täällä Kvaakissakin.

Jos jotain julkaisee, niin kritiikkiäkin pitää sietää.
Jos haluaa pelkkää selkääntaputusta, niin tekemänsä sarjikset kannattaa näyttää vain äidille.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2011 klo 11:58:31 kirjoittanut Tertsi »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #342 : 27.07.2011 klo 12:15:01 »
Finnish Comic Dissected on kyllä lähinnä yhden genren haukkumista eli mangan, se on edelleen monelle suomalaiselle "sarjakuva-ammattilaiselle tjsp" punainen vaate joka aikaan saa primitiivireaktioita.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #343 : 27.07.2011 klo 12:20:28 »
Jos jotain julkaisee, niin kritiikkiäkin pitää sietää.
Jos haluaa pelkkää selkääntaputusta, niin tekemänsä sarjikset kannattaa näyttää vain äidille.

Niin, ehkä vasta omaan nilkkaan osuminen auttaa huomaamaan että pilkkaaminen ei ole kivaa. Sinänsä inhimillistä, ja kaikki syyllistyvät siihen itse.

Mitä rakentavaan kritiikkiin tulee, osaan kyllä itse ottaa sitä vastaan. En halua selkään taputteluja. Muiden puolesta en pysty puhumaan, mutta itse olen vaatinut rakentavaa kritiikkiä, haukkujakin, kun halusin tietää mikä mun sarjakuvissa mätti. Ja sainkin sitä, mistä olin kiitollinen, vaikka se kertoikin että lähes kaikki mättää. Tämä kai oikeuttaa sanomaan etten pidä blogista?

En silti haluaisi että mun työt "arvosteltaisiin" tuolla. Tosin tuskin ne saavat sitä huomiota.

Emppu

• Känisijä
  • Jäsen
  • "I don't even believe in Jebus!"
« Vastaus #344 : 27.07.2011 klo 16:34:44 »
...minua ei haittaisi tippaakaan jos ko. tekijä julkaisis mun juttuja blogissansa, oikeasti!

On se oikeasti tää suomalaisten herkkänahkaisuus kummallista; ensin itketään, että pitäisi saada rehellistä kritiikkiä, mutta kun sen antamisesta tehdään viihdettä, jota ei missään nimessä haluta ymmärtää viihteeksi, vaan henkilökohtaiseksi loukkaukseksi, niin totta kai se on sitten vain ilkeä ja vihainen mies raivoamassa yksinään. Sisäänlukutaito taas puhdas nolla.

En nyt kutsuis suomalaista "taputetaan toisiamme selkään"-kritiikkiäjournalismia sen paremmaksi. Ainakaan sarjakuvien osalta. "Mutkun pitää olla kaikkien kaveri, eikä saa sanoa, että toisen työ vaan on niin armotonta paskaa seuraavista syistä, önnnönnnönöö".

Ehkä olen yksinäinen vihainen nainen asiasta, mutta sitten olen ylpeästi yksinäinen, vihainen nainen asiasta.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2011 klo 16:41:48 kirjoittanut Emppu »