Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136575 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #300 : 31.03.2010 klo 09:13:10 »

Arvoisa rooman-kansalainen sotapäällikkö  Claudius Gothicus,

Teille on saapunut seuraava kirje Rooman senaatilta:

Älä dramatisoi taas tapasi mukaan. Toi tosiaan oli vitsi toi rannetuen käyttö juttu. Eikä tarkoitukseni ole haukkua millään tasolla ansioitunutta sarjakuvantekijä Millaa? Kas kun et ottanut herneitä Maran kommentista, jossa tosiaan arvosteltiin itse sarjakuvaa? Outoa, että juuri mun kommentti sai sut tökkimään mua sanallisesti?
Etkä todellakaan löydä sanallakaan tekstistäni mainintaa siitä, että pitäisin kiroilevaa siiliä huonona sarjakuvana. Tässä kirjoituksessani siitä ei ole sanallakaan mainintaa? Ymmärrän kyllä, ettei muinaisina  antiikin aikoina ollut silmälaseja olemassakaan, mutta nykyään niitä on saatavissa! Joten älä puhu sellaista, josta kirjoituksessani ei ole sanallakaan mainintaa. >:(

« Viimeksi muokattu: 31.03.2010 klo 09:14:56 kirjoittanut Orjan May »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #301 : 31.03.2010 klo 09:24:13 »
...ettei muinaisina  antiikin aikoina ollut silmälaseja olemassakaan...

Emperor Nero is also said to have watched the gladiatorial games using an emerald as a corrective lens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Glasses#Precursors

OM

• Jäsen
« Vastaus #302 : 31.03.2010 klo 09:29:01 »

Heips Lurker,

Tuo oli minulle uutta tietoa. Silmälasien historia siis ulottuu noinkin kauas muinaisuuteen. Elämä on sitten ihmeellistä! Jokainen päivä voi opettaa meille ihmisille jotain uutta. Minulle on kerran sanottu, että elämä on oppimista. Se kyllä pitää paikkansa.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #303 : 31.03.2010 klo 09:32:39 »
Teille on saapunut seuraava kirje Rooman senaatilta:
Mä olen aika varma, että tuollainen puolivillainen ja itse asian täysin päälaelleen kääntävä luikerointi ei ole alkuunkaan peräisin Rooman senaatilta, vaan sinulta.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
« Vastaus #304 : 31.03.2010 klo 12:55:52 »
Itse en yhtään pidä kiroilevasta siilistä. Tai sanotaan, että olen niin sivistymätön ja paha ihminen, etten ymmärrä lainkaan sarjan saavuttamaa suosiota ja maanläheistä huumoria. Jostain syystä juttu ei lainkaan sytytä. En ole myöskään kokenut minkäänlaisia haluja ostaa siili-oheistuotteita. Syy tähän on luonnollisesti minussa itsessäni, koska kyseisessä sarjakuvassa ei ole mitään vikaa. Itse asiassa sarjakuva on tosi hyvä. En varmaan vain ole lukenut sitä tarpeeksi tajutakseni asiaa?

Alan vihdoin ymmärtää, että omat tunteeni ovat pelkkää subjektiivista roskaa. Vaihdan art deco -aiheisen seinäkalenterini oitis ärräpäiden täyttämään siili-kalenteriin. Kohta koen jo helpottuneena olevani osa suurempaa kokonaisuutta. Olisi silkkaa kateutta ja ilkeämielisyyttä väittää toisin.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #305 : 31.03.2010 klo 16:35:28 »
Sarjkuva versio Clone Wars- onko se hyvää sarjakuvaa?
Dark Horsella on parikin eri versiota tuosta.
Enempi perinteistä matskua sisältävä sekä lapsille suunnattu.

Itse olen ostanut jokusen noita lapsille suunnattuja alppareita kun kuvittajina on ollut Panderin veljeskaksikko jonka täistä olen pitänyt jo useamman vuoden ajan.

Sekän ei ollut minusta niin hienostunutta graafisesti mitä olen joskus nähnyt. Vaikkei pidä nyt ehkä tässä vetää mukaan Al Williamsonia, mutta on ihan pakko vaan sanoa, että hänen piirtämänsä Star Wars kehdet ovat juuri sellaista taidetta, jota arvostan ikuisesti.
Lainkaan väheksymättä Williamsonia, josta minäkin pidän, tai muita taitureita olisi se vaan kauheaa jos vain ne hyvin harvalukuiset suvereenit taitajat ja nerot saisivat luvan tehdä sarjakuvaa (/taidetta/kirjoja/elokuvaa/politiikka/lapsia jne jne)!

Uskoisin että kustantajat mieluusti käyttäisivät ainoastaan maailmanluokan taiteilijoita ja kässääjiä, mutta kun se ei läheskään aina ole mahdollista syystä tahi toisesta.

Hieno homma on se että emme elä ns. Albaaniassa eli meillä on mahdollisuus valita eri tuotteista ja äänestää lompakolla.

Al Williamson on mestarien mestari ja paras Star wars kuvittaja koskaan.
Kannattaa tutustua Dark Horsen Star Wars Talesiin, jota vuosina 1999-2005 ilmestyi 24 tuhtia numeroa. Tuossa lehdessä on vaikka keiden, tunnettujen ja tuntemattomien nimien, tekemiä Star Wars (lyhäri)tarinoita. Paljon myös sellaista kööriä jotka eivät muuten mitään Star Wars kamaa koskaan ole tehneet. Ei alan grand ol' menejä tms mutta kuitenkin tunnettuja ja arvostettuja tekijöitä.

Sarjasta on tehty myös kuusi kokooma-alppua.

OM

• Jäsen
« Vastaus #306 : 31.03.2010 klo 18:45:55 »

Heips Lönkka,

Kiitos hyvistä kommenteistasi Star Wars sarjakuvista. Kiva että meillä on sinun kaltaisia ihmisiä täällä, jotka tietävät Star Wars maailmasta paljon. Se on hyvin kiehtova maailma. Kävin tänään katsomassa Kaisaniemessä yhdessä pelikaupassa Star Wars kamaa. Siellä oli vaikka mitä. Oli sarjiksia, pienoismalleja, DVD, videoita jne. Loistava mesta. Ihailin yhtä Aliens pienoismallia, jonka hinta oli 670 euroa. Mutta kyllä se oli upea. Itseasiassa liikkeen omistajalla on suurimpia Star Wars kokoelmia itsellään. Hän on kotoisin muistaakseni Lontoosta. Puhuu hieman suomea. Mutta mikä tietämys hänellä olikaan. Ikävä kyllä, en muista hänen nimeään.

OskuP

• Jäsen
  • Ihime Ihiminen
« Vastaus #307 : 21.04.2010 klo 20:08:48 »
Manga...  >:(
"And thats all folks".

Aino Sutinen

• Sarjainfo-lehden päätoimittaja, Suomen sarjakuvaseura. Sarjakuvapiirtäjä ja kuvittaja
  • Ylläpitäjä
  • I know
« Vastaus #308 : 25.04.2010 klo 19:56:09 »
Hannes (esim. hesarin sunnuntaisivut). Ei naurata.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #309 : 25.04.2010 klo 23:07:50 »
Hannes (esim. hesarin sunnuntaisivut). Ei naurata.

Se on kuin huumorisarja League of the Gentlemen: älyllisyys huokuu, mutta en oikeastaan pidä yhtään eikä naurata.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #310 : 25.04.2010 klo 23:35:09 »
"Biller" alkaa olla jo siinä rajoilla että sitä voisi vihatakin. Se on yksinkertaisesti huono, ja jopa niinkin väsyneet ilmestykset kuin Masi ja Harald Hirmuinen onnistuvat huvittamaan HS:n sarjakuvasivulla sitä useammin. "Väärä johtopäätös" takaisin, kiitos!

Se on kuin huumorisarja League of the Gentlemen: älyllisyys huokuu, mutta en oikeastaan pidä yhtään eikä naurata.

Ei oikein naurata minuakaan, vaan eipä älyllisyys ole kyllä ensimmäinen sana joka Hanneksesta tulee mieleen. Sivistykseni on kyllä Hanneksen suhteen aika vajavainen.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #311 : 25.04.2010 klo 23:58:59 »
Tulipa ohimennen nähtyä Hannes-Ernien kotiseutu Bayonne, ja se on just sen näköinen kuin millaiseksi Bud 'Bo' Grace sen piirtää.

Erikoinen sarja kyllä, ihan alussa viehätti sen rujous, undergroundmaisuus, mutta siitä tuli sittemmin Hanneksen itsetarkoitus. Mm. National Lampooniin pilakuvannut ex-ydinfyysikko Grace on joutunut ties kuinka monta kertaa hakauksiin konservatiivisten sanomalehtien kanssa.

Ruotsissa Hannes kolahti melko hyvin, ei vähiten koska Gracella on sikäläiset sukujuuret, mutta meilläpäin ei ole kipinää iskenyt ei. Ernie-innostus loikkasi suoraan Viroon, jossa Piraijaklubista tuli ensimmäinen varsinainen menestyssarjakuva kohta rajojen avauduttua. Eestikeelisiä kokoelmapokkareita on ilmestynyt jo parikymmentä.

Ei Hannes vielä ole niin vaivaannuttava kuin vaikka Harald Hirmuinen, mutta ei se enää erityisemmin sieluni tiukuja heläyttele. 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Emppu

• Vieras
« Vastaus #312 : 26.04.2010 klo 00:49:24 »
Jes, en ole tähän vielä replynny; novellimuotoiset sotasarjakuvat.

Sotasarjakuvista huokuu jotenkin sellainen asenne, että pitää tietää jotain asioista ennaltaan ymmärtääkseen niitä. En nyt tarkoita, että kaikki sarjakuvat pitäisi olla sellaista valmiiksi pureksittua kamaa, mutta heti kun mennään johonkin vähän erikoisempaan aiheeseen, kyllä hyvä kertoja sisäistää lukijan aiheeseen. Näin todella harvoin on sotasarjakuvissa tapahtunut ja tämän takia mua niin ärsyttää, miten muissa sarjakuvissa saa tästä kritisoida, mutta kumma kyllä, yhdenkään sotasarjakuvan kohdalla en ole moista kritiikkiä nähnyt. Kutsukaa kuinka epäisänmaaliseksi idiootiksi, mutta niin vain toivon, ja odotan, että Suomeen kasvaa se sukupolvi, joka ei enää jaksa nillittää toisen maailmansodan asioista ja tämä hirveä genre kuolisi kokonaan pois.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #313 : 26.04.2010 klo 01:59:13 »
Jes, en ole tähän vielä replynny; novellimuotoiset sotasarjakuvat.

Hetkinen, mitkä ovat esimerkkejä tästä? Kuvauksesta tulee mieleen korkkarit, mutta en uskot, että käyttäisit niistä noin korkealentoista nimitystä?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #314 : 26.04.2010 klo 11:35:35 »
Hetkinen, mitkä ovat esimerkkejä tästä? Kuvauksesta tulee mieleen korkkarit, mutta en uskot, että käyttäisit niistä noin korkealentoista nimitystä?
Osittain nekin, vaikka nämä ärsyttävimmät löytyy ehdottomasti pienlehtien puolelta. Kyllä mä sen tiedostan, että näissä on ehkä yksi selkeimpiä lukijasegmenttejä, mutta mitä silloin nuorempana niitä luki, siitä vain tuli sellainen olo, että sitä halutaan pitää sen segmentin sisäisenä juttuna.