Kirjoittaja Aihe: Vihaamasi sarjakuva?  (Luettu 136663 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

WalkingIdiot

• Vieras
Re: Vihaamasi sarjakuva?
« Vastaus #165 : 24.04.2006 klo 18:26:40 »
En oikeasti jaksa muistella huonoja sarjakuvia sen suuremmin, mutta Karvisesta puhutaessa itselläni nousee verenpaine. Muistan kun vuosia sitten meille tuli Karvis-lehti ja oi sitä vitutuksen multihuipentumaa kun aina siellä välissä oli muutama sivu vanhoja strippejä! Sellainen on jo oikeasti törkeää, että pakkorahastetaan jo julkaistuilla sarjakuvilla ja tekijät aivan varmasti tajuavat, että jokainen on jo lukenut ne. Eri asia on vaikka Akussa ne uusinnat lukijoiden suosikeista, mutta jos minun täytyy pari vuotta lehteä tilattuani lukea samoja juttuja jotka lukevat vanhemmissa lehdissäni...Eijei, ei näin.  :P

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #166 : 24.04.2006 klo 18:34:43 »
Taidemuseot kiinnostuivat possuista ja kortteja alkoi menemään kaupaksi enemmänkin, koostin niistä eka kirjan... joka myytiin Kiasmassa loippuun suht pian... sitten kustantaja tuli kysymään että tuu meille. Se siitä sian synnystä eikä Wagnerilla ole sen kanssa mitn tekemistä.

Paitsi se, että Viivi ja Wagner oli tuolloin sopivasti aloittanut sikabuumin sarjakuvissa. Suomalaisen lahjakirja-ostaja-älykkyyden arvioiden olen tasan varma, että Kiasmasssa moni osti kirjaasi, koska uskoi, että tää on nyt se sama possu kun on Hesarissa.* Usko huviksesi, äläkä jaksa aina vaan olla noin katkera. 

*Näin kävi ainakin Julia Vuoren Sika-kirjojen kanssa. Mikäs siinä, koska hänen Sikansa on myös HS:ssa, NYTissä.

Seuraava sika Suomen markkinoille ryntää sitten kun Sammakko (jeespoks tätä faunan määrää) saa viimein julki "Helmiä Sioille" -albbarin. S. Pastisin sarja jakaa takuulla mielipiteitä, koska siinä piirros on todella akustista. Mutta jutut ovat loistavia.   
« Viimeksi muokattu: 24.04.2006 klo 18:39:14 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

laureline

• Vieras
« Vastaus #167 : 24.04.2006 klo 18:44:44 »
Paitsi se, että Viivi ja Wagner oli tuolloin sopivasti aloittanut sikabuumin sarjakuvissa. Suomalaisen lahjakirja-ostaja-älykkyyden arvioiden olen tasan varma, että Kiasmasssa moni osti kirjaasi, koska uskoi, että tää on nyt se sama possu kun on Hesarissa.* Usko huviksesi, äläkä jaksa aina vaan olla noin katkera.

Kiasman henkilökunta voi tarvittaessa valaista sinulle asiaa tarkemmin, kirjani kannet saa asiakas vapaasti myös liikkeessä avata ja selata että onko Wagner. Itse olet katkera. En aliarvioi kirjojeni lukijoita, älä sinäkään.

kauna

• Jäsen
« Vastaus #168 : 24.04.2006 klo 18:49:07 »
Lainaus
Mun sika on oikeasti älykäs ja tarina/vitsien aiheet vaihtelevat, eivätkä jauha samaa koko ajan.

No jaa. Kyllä Viivi ja Wagner on selkeästi älykkäämpi.

Sinun sikasi vetoaa kyllä aaltomaljakkoväkeen joka simuloi huumorintajuisuutta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #169 : 24.04.2006 klo 19:23:06 »

Menkää jo tappeluketjuun.  ;)

Siat ovat aika geneerisiä otuksia. Kaikilla kärsä ja korvat. Luonne ratkaisee, eli antaa kaikkien sikojen kärsiä - ei kun kukkia.

Timo

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #170 : 24.04.2006 klo 19:27:59 »
kirjani kannet saa asiakas vapaasti myös liikkeessä avata ja selata että onko Wagner.

Sika kuin sika, ajattelevat useimmat. Turha potkia tutkainta vastaan. Mutta sen kyllä myönnän, että luonnossa tavattuna olet itse paljon nätimpi kuin Juba.
- Barack Obama

Sika

• Jäsen
« Vastaus #171 : 24.04.2006 klo 19:29:17 »
Täälläpäs on puhuttu paljon minusta...hehe heh..joos.
Itse en keksi nyt heti sarjakuvaa jota vihaan. Tietysti on gategorioita joista en pidä.
En pidä mangasta, en ole lukenut paljoa sitä, mutten pidä piirtotyylistä, kaikki on liian söpöä.
Ainiin, en pidä muumi sarjakuvista. Sori.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #172 : 24.04.2006 klo 22:42:44 »
Toisaalta on outoa, jos ei kykene ilmaisemaan julkisesti juuri muuta kuin esteettisen mielipahan ilmauksia - ja samaan aikaan antaa mielikuvan, että kerää/harrastaa lähes yksinomaan tätä mielipahaa aiheuttavaa "juttua". Tällaiseen törmää yllättävän usein.

Olet ihan oikeassa. Kyllähän se on outoa, mikäli käyttää kaiken tarmonsa pelkästään negatiivisen palautteen antamiseen, mutta siitä ei ainakaan minun kommenteissani ollut kyse.

Tietysti saa, kunhan ei ole avoimen katkera = typerä... Pääasia että tekee eikä ruikuta.

Pelkästään sarjakuvan lukemiseen keskittyvänä kvaakkaajana veikkaisin, että aika harvalla meikäläisellä on koskaan ollut mitään syytä olla "avoimen katkera" yhdellekään sarjakuvataiteilijalle.

Negatiivista palautetta jaetaan ihan muista syistä (mistä nyt kukin pitää tai on pitämättä) kuin katkeruudesta. Lukijalta kenenkään menestys ei ole pois, päinvastoin, ja hyvistä sarjakuvista annetaan takuulla positiivisia kommentteja ihan täydestä sydämestä.

Ehkä katkeraa palautetta tulee sitten muilta piirtäjiltä ja käsikirjoittajilta?

"Huumorintajuisuutta simuloiva aaltomaljakkoväki" on kyllä hemmetin hyvä ja harvinaisen kuvaava ilmaus.  ;D

Ja jottei väärinkäsityksiä pääsisi syntymään, niin todetaan vielä että pidän sekä Juban että Jaanan possuista.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

laureline

• Vieras
« Vastaus #173 : 24.04.2006 klo 23:34:40 »

Minä ainakin olen aina inhonnut Aalto-maljakkoa. En ole kysynyt sialtani, jotta tykkääkö se Alvar aallon tuotannosta. Ehkä, ehkä ei.
Toivottavasti en nyt loukkaa pitkän linjan sarjakuvaherrasmiehiä kommentillani. Älkää surko.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #174 : 25.04.2006 klo 09:32:51 »
Ainiin, en pidä muumi sarjakuvista. Sori.
Puhutko nyt uudesta Nalle Puh -muumista vai Tove ja Lars Janssoneiden piirtämästä?

Itse vihaan Vile Vallatonta ja Lurppaa. Olen varmaan sanonut, mutta sanotaan nyt taas.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #175 : 25.04.2006 klo 11:17:50 »
Minä vihaan Jubaakin kun se piirtää mun vihaamaa sarjakuvaa. 

Nyt voit viimein lopettaa kitinäsi, pistää omat kyvyt peliin ja katsoa mihin ne riittävät. Siiri Siilin comebäkkiä on tässä jo odoteltukin...
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=606
« Viimeksi muokattu: 25.04.2006 klo 15:05:28 kirjoittanut VesaK »
- Barack Obama

Folkee

• Jäsen
  • Elricest
« Vastaus #176 : 28.04.2006 klo 17:55:06 »
Vihaan näitä uusia Winx ja sun muita tytöille suunnattuja sarjakuvalehtijä. Niissä on niin teennäisiä juttuja. Kaikki on olevinaan muodikasta, pitää olla niin täydelllinen. Ja ääks, voi ei nyt kynsi katkesi ja se rakastamani poika ei vastannutkaan mun hymyyn. Mitäs nyt teen?

Tuollaisesta repii itseltään hiukset päästä. Nykyajan lapset katsovat  jotain Bratzia telkusta ja pim! Pikkuiset kulkevat pian minihameissa ja napapaidoissa palellen pakkasessa.

Pahat, pahat, pahat tyttöjen sarjakuvalehdet. Vedän teidät vessanpöntöstä alas pinkkipäällysteisineen kansilehtineen.
One man's fun is another hell x)

*laretsu*

• Jäsen
  • Moshi ima kanashimi afureru nara.
« Vastaus #177 : 13.05.2006 klo 23:07:48 »
 Nykyajan lapset katsovat  jotain Bratzia telkusta ja pim! Pikkuiset kulkevat pian minihameissa ja napapaidoissa palellen pakkasessa.

Toi oli lainaus.Ja toi on kyllä mustaki ihan just noin!Bratzit alas!Ja kaikki muukki meikki pellet! ;D

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #178 : 27.05.2006 klo 02:39:38 »
Katja Kovacsin teokset. En ole koskaan ymmärtänyt naisia, mutta tämä kyseinen ihminen on tökkinyt silmääni niin kauan, että tekisi mieli koota kaikki hänen orginaalinsa ja tuikata tuleen hänen nenänsä alla. Juoni yrittää olla aina jotain muka hauskaa liiemmin naurattamatta tai edes hymähtämättä ja sitten ne saamarin ovaalipäiset ihmiset ja yksinkertaisesty tylsä tyyli ei todellakaan piristä ihmistä, joka etsii sitä pakotietä sarjakuvista.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #179 : 27.05.2006 klo 03:53:16 »
Katja Kovacsin teokset.

Maailma olisi parempi paikka jos olisi enemmän samanlaisia ämmiä kuin Kati Kovacs. Sarjakuvat olisi parempia, monessa paikassa naurettaisiin enemmän ja jos niillä sarjakuvilla on mitään tekemistä tosielämän kanssa niin seksikin olisi parempaa usein. Valokuvienperusteella houkuttelevan näköinen beibe (piirrä Kati itsesi useammin ilman vaatteita!).
« Viimeksi muokattu: 27.05.2006 klo 12:56:38 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".