Kirjoittaja Aihe: Kick ass -elokuva  (Luettu 36335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Kick ass -elokuva
« Vastaus #45 : 13.04.2010 klo 18:59:12 »
En fanita supersankarisarjakuvia ja vihaan nykyistä supersankarisarjakuvaelokuvabuumia. Siksi olen tällaisen yläpuolella.

Tiedän, kyllä se meitä kaikkia harmitti, kun Ihmenainen petti meitä Teräsmiehen kanssa. Sinunkin oli vain opittava päästämään irti. Silti toisinaan katkeruus puskee lävitse...

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #46 : 13.04.2010 klo 22:20:30 »
Kattokaapas neropatit se elokuva ensin ja tulkaa sitten uudestaan ihmettelemään.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #47 : 14.04.2010 klo 12:40:01 »
En fanita supersankarisarjakuvia ja vihaan nykyistä supersankarisarjakuvaelokuvabuumia.

Minä en tiennyt, että nykyään tarvitsee olla supersankarisarjakuvafani jotta niitä voi lukea, ja osasta jopa tykätä. Sama pätee varmaan myös Eurooppalaiseen ja Japanilaiseen sarjakuvaan? Minä olen mangafani koska olen lukenut Akiran. Päteekö tämä sama myös erialojen asiantuntevuuteen? Olen katsonut 2-3 tuotantokauden ylistämääsi South Parkia yhteensä, olen siis South Park guru. Tiedän siitä kaiken, eikä minun tarvitse käyttää Wikipediaa tai lainata kirjastosta dvd:eitä, vaan olen oikeassa, sanon mitä tahansa. Tätä leikkiä voisi jatkaa ikuisesti...

Mutta sarjakuvaelokuvista olen kanssasi samaa mieltä. Ne pitäisi kieltää lailla.
Ei siksi että ne eivät vastaa lähdemateriaalia, vaan koska ne ovat ärsyttäviä.
Kick-Assin elokuvaversion on kuitenkin pakko olla laadukasta tavaraa, kun kaltaisesi mököttäjäkin siitä tykkää. Ja olethan osoittanut aiemminkin Kvaakissa, että tämän tyyppiset elokuvat ovat selkeästi alaasi.  :)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #48 : 15.04.2010 klo 10:42:28 »
Onneksi minulla on tuo rautalankakerä tuossa vieressä.

Minä pidän joistakin (ehkä alle viidestä) supersankari- tai muista kyseiseen genreen määriteltävästi luokitelluista sarjakuvista, mutta en fanita kyseistä lajityyppiä. En harrasta supersankareita laajamittaisesti, en kerää lehtiä, en nörtteile, en ylianalysoi tarinoita, en ihaile genren taiteilijoita, en ole väkivaltaa ihannoiva fasisti, ym. Eli olet suuressa näsäviisaudessasi oikeassa. Kyllä niistä voi pitää olematta kunnon fani, mutta nämä überfanit ovat tässä tapauksessa niitä joille tämä elokuva nauraa. He suhtautuvat asiaansa hyvin vakavissaan, mikä näkyy tässäkin ketjussa parin koiran älähtämisenä silloin kun kalikka kalahti.

Torello_

• Vieras
« Vastaus #49 : 15.04.2010 klo 11:47:55 »
Ekoja arvioita tippuu nettiin Suomessakin. Eka vastaan tullut sarjishengessä tehty:

http://plaza.fi/kaista/elokuvat/elokuva-arvostelut/elokuva-arvostelu-kick-ass

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #50 : 15.04.2010 klo 12:07:33 »
Tuo arvostelu todistaa, että olin oikeassa.
On kuvaavaa, että kaikki sarjakuva- ja sarjakuvaelokuvafanit ovat tosi innoissaan tästä leffasta, eikä ne edes tajua, että heille tässä nauretaan kaikkein paskaisimmin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #51 : 15.04.2010 klo 22:03:54 »
Kattokaapas neropatit se elokuva ensin ja tulkaa sitten uudestaan ihmettelemään.

näin on tarkoituskin.

en kysy oletko lukenut ko.sarjakuvan koska se olisi lähinnä retorista.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #52 : 16.04.2010 klo 10:24:06 »
Kuin olisi katsellut veristä lastenelokuvaa. 11-vuotias tappaja toimii varmasti sarjakuvissa, mutta elokuvissa se on arveluttavaa. Leffasta tuli levoton olo. Jännittävä se oli, koska päähenkilön idioottius näytti jo kohtausten alussa että kohta tulee verisesti turpaan, eikä kenenkään hengen säilymiseen voinut mitenkään luottaa.

Kaikki hahmot oli geneerisiä, ainoastaan Nicolas Cage sai Big Daddyn hahmoon eloa. Sopivasti omituinen. Mutta onko kunnon mafiahemmojen tekeminen oikeasti niin vaikeaa? Käsikirjoittaja olis voinut katsoa edes yhden jakson Sopranosia, ja miettiä mikä siinä on erilaista.

Leffan teemana näytti olevan, että supersankareita ei ole (ja miksi niitä ei ole). Sitten niitä kuitenkin oli. Öh? Mitä tästä jäi käteen? Ei mitään.

Spunkmeyer

• Jäsen
« Vastaus #53 : 16.04.2010 klo 16:57:25 »
Leffan teemana näytti olevan, että supersankareita ei ole (ja miksi niitä ei ole). Sitten niitä kuitenkin oli. Öh? Mitä tästä jäi käteen? Ei mitään.

Hah, hyvä pätkähän tuo oli. Alkupolella sai nauraa kunnolla, jälkipuolella vakavoiduttiin melkein perinteiseen heroic bloodshediin. Suosittelen kaikille jotka eivät jaksa jauhaa ylianalyyttistä paskaa. Ei jäänyt mitään käteen? No saamari jos päähenkilö olisi pysynyt nörttilinjalla, olisi jäänyt sentään spermat mutta kun ei niin ei. Olet ihan oikeassa.

Täytyy vielä nauraa sillle että tämä leffa oli bookattu Kinopalatsin ykkössaliin. Siis elokuva joka tuskin saa juuri minkäänlaista yleisöä Suomesta. Paikalla oli varmaan 15 katsojaa :D No, onneksi se ei ole minulta pois.

Sen verran vielä eroan Pässin mielipiteestä, että imho tässä ei ollut mitään ihmeellistä verrattuna Watchmenin verikekkereihin.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2010 klo 17:05:30 kirjoittanut Spunkmeyer »
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #54 : 16.04.2010 klo 22:13:36 »
No niinpä.
Ensi kerralla uskon alkuperäistä vaistoani.
tämä pässin arvio on muuten osuva:
Elokuva on oikein riemastuttavaa väkivaltaviihdettä ja kelvokasta teinikomediaa, mutta ennen kaikkea se on suorastaan pirullinen ja avoimesti vittuileva satiiri teiniyleisölle suunnatuista PG-13 sarjakuvafilmatisoinneista, joissa sarjakuvasankarit muka taistelevat oikeuden puolesta pahuutta vastaan hyvin sisäsiististi turpaan vedellen niin ettei verta näy missään. Mutta ei tässä elokuvassa. Kun ihmisiä hakataan, niin niitä sattuu. Ja kun supersankari ottaa oikeuden omiin käsiinsä, niin sehän on todellisuudessa hyvin sairasta omien tappo- ja kidutusfantasioiden toteuttamista. Sarjakuvaelokuvan lajityyppiin kuuluva piilotettu sadismi saa siis ansaitsemansa käsittelyn.

Joku vitun Watchmen ei ole mitään siihen kuvainraastoon verrattuna, mitä Kick-Ass toteuttaa. On kuvaavaa, että kaikki sarjakuva- ja sarjakuvaelokuvafanit ovat tosi innoissaan tästä leffasta, eikä ne edes tajua, että heille tässä nauretaan kaikkein paskaisimmin. Myös sarjisnörttien latentisti pedofiiliset mielenliikkeet saavat asianmukaisen tölväisyn.

mutta:
ehdin jo luulla että kuvainraasto tarkoitta että sarjakuvan ilkeän häijy perusidea on siirretty kankaalle ja väkivaltaa ei olisikaan siistitty kukkahattutädeille sopivaksi.
Luulin sitten väärin.
Sarjakuvan ihmiskuvaus (ja seksi) oli poistettu ja tilalla oli teinikomediaa jota ja jonka pääosin aivotoiminnaltaan zombin alittavia faneja olen katsonut alentuvasti syystäkin viimeiset nelisenkymmentä elinvuottani.
Ihmettelin pedofilistä kommenttia kunnes näin elokuvan ja olihan semmoinen siellä.
tähän sen sijaan:

Kuin olisi katsellut veristä lastenelokuvaa. 11-vuotias tappaja toimii varmasti sarjakuvissa, mutta elokuvissa se on arveluttavaa. ...Kaikki hahmot oli geneerisiä, ainoastaan Nicolas Cage sai Big Daddyn hahmoon eloa. Sopivasti omituinen. Mutta onko kunnon mafiahemmojen tekeminen oikeasti niin vaikeaa? Käsikirjoittaja olis voinut katsoa edes yhden jakson Sopranosia, ja miettiä mikä siinä on erilaista.

Nicholas Cage oli täysin väärässä elokuvassa "Olen adam West! katso:Olen Hauska!Olen!Olen!"
ja oli vähällä pilata ainoan  syyn katsoa elokuva eli Chloe Morentzin Hit Girlin [jonka uusittu taustatarina oli hollywoodmaisen "idearikas" (kyllä, tuo idearikas oli sarkasmia)]

elokuvassa oli jopa Jason Flemyng joka olisi enemmän kuin täyttänyt hahmon (Big Daddy)saappaat ja jopa osannut näytellä mutta hänet sitten hassattiin ovimieheksi.

gangsterit oli popkornia mussuttavan purkkayleisön riemuksi lainattu "yksin kotona" elokuvista.

seksiin ja ihmissuhteisiin otettiin sitten tilalle semmoinen kivan koskettava ja kaikille kiva vääntö á la "Bambin äiti elää sitenkin" mussutus.
Eikä sarjakuvan raadollista paskaisesti nauravaa sarjisfanien mollausta ollut voitu pitää ja kipein ja oikeasti vammauttavin väkivalta oli leikattu pois.
meni sitten sisu kaulaan.

keskinkertainen sarjakuvafilmatisointi jossa on muutamia kohtauksia ja repliikkejä jotka toimivat kuin juna.
Ne ovatkin suoraan sarjakuvasta lainattuja.
se muu osuus on aika ankeaa.

Ei saa ymmärtää väärin: Hitgirlin takia kannattaa katsoa.
Sarjakuva pieksää leffan noin miljardi nolla.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 17.04.2010 klo 17:49:30 »
Mutta onko kunnon mafiahemmojen tekeminen oikeasti niin vaikeaa? Käsikirjoittaja olis voinut katsoa edes yhden jakson Sopranosia, ja miettiä mikä siinä on erilaista.

Mitä hiivattia? Mikä pirun Kummisetä siellä kankaalla pitää olla, että mafia näyttää uskottavalta? Eihän elokuva mafioosoja voi ottaa vakavasti!
Tämän tyyppisissä elokuvissa kyllä pitäisi olla realistisia, raakoja ja kusipäisiä mafiaheeboja, ei ärsyttävän surkean noloja stereotyyppejä, niin kuin Sopranosissa...

gangsterit oli popkornia mussuttavan purkkayleisön riemuksi lainattu "yksin kotona" elokuvista.

...mutta toisaalta, jos tilanne menee tuohon suuntaan, niin alkaa kuulostaa jo huolestuttavalta. Koska elokuva sijoittuu ns. todelliseen maailmaan, luulisi niiden sentään osaavan tehdä konnista kusipäitä vailla moraalia, jotka kaatavat koko talon sankaria leikkivän nuijan niskaan, ja nauravat päälle, tuntematta minkäänlaisia epäurheililjamaisia paineita tehdessään sen. Eivät todelliset rikolliset, oli sitten pelkkiä näpistelijöitä tai vaikka paikallisen mafiooson jäseniä, sentään mitään turpalöyöy magneetilla varustettuja idiootteja ole.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #56 : 18.04.2010 klo 11:41:55 »
Hitgirlin takia kannattaa katsoa.
Jos ylinäyttelevä teinityttö on ainoa syy kattoa tää leffa, niin eiköhän siinä ole jo tarpeeksi syytä jäädä kotiin.

Mitä hiivattia? Mikä pirun Kummisetä siellä kankaalla pitää olla, että mafia näyttää uskottavalta? Eihän elokuva mafioosoja voi ottaa vakavasti!
Tämän tyyppisissä elokuvissa kyllä pitäisi olla realistisia, raakoja ja kusipäisiä mafiaheeboja, ei ärsyttävän surkean noloja stereotyyppejä, niin kuin Sopranosissa...
Voi itkun paikka näitten sun juttujen kanssa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #57 : 18.04.2010 klo 12:27:18 »
Jos ylinäyttelevä teinityttö on ainoa syy kattoa tää leffa, niin eiköhän siinä ole jo tarpeeksi syytä jäädä kotiin.

ylinäyttelemistä Chloe Moritzilla oli, mutta verrattuna Cageen... ilmaistaan näin: elokuvana en pitänyt The Queenista, mutta Helen Mirren loisti.
Mutta tämä oli vähän kuin Queenissa olisi ollut pääosassa Nicholas Cage Elisabeth toisena.

Elokuvahan siis tehtiin studiojärjestelmän ulkopuolella omalla rahoituksella ja sitten se sievisteltiin kaikille kivaksi: ei naureta nörteille, ei pilkata teinejä, poistetaan raaka väkivalta koska joku voi ahdistua millaista on viettää sairaalassa kuukausia ja jätetään vaan se hehheh homoille voi nauraa kun homot vaan on hassuja.
Eikä tekijöillä ole mitään tekosyytä jonka taakse piiloutua joka selittäisi miksi pullamössöttiin massoille.

Juoneen puututtiin tavoin jotka sahasivat sen oman oksan alta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 18.04.2010 klo 16:08:53 »
Voi itkun paikka näitten sun juttujen kanssa.

Niin no, minä en ole se jonka realismi käsityksissä rikolliset syövät spaghettia murhan jälkeen vailla huolenhäivää vielä 2000-luvulla. Jos Machiavellismi olisi noin yksinkertaista ja helppoa, miten populaarikulttuuri sen esittää, muistuttaisi realimaailma enemmän Sin Cityä kuin Kummisetää tai Sopranosia.

Ja camon, eipäs oteta muutenkaan tätä taas liian vakavasti. Sopranosit ja muut mafiapätkät ja sarjat ovat hyvää viihdettä, mutta jos lähdetään tälle uskottavuus keskustelu linjalle mafiapätkistä, jotka sijoittuvat nykyaikaan, ollaan kyllä hukassa. Samantien voitaisiin puhua vakavasti Halinalleista.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #59 : 18.04.2010 klo 16:51:11 »
Pässin eka kommentti innoitti minutkin teatterin pimeyteen vaikka docin lausunto hieman varoittelikin tulevasta.

Leffa alkoi lupaavasti, mutta loppua kohden huumori unohtui ja päädyttiin perusmättöleffan linjoille. Ei hyvä. Sinällään ihan viihdyttävä paketti, mutta toteutus tökki hieman. Muutama onnistunut kohtaus ei kuitenkaan pelasta koko rainaa. Mielestäni sarjakuvanörteille olisi voinut naureskella vielä makeamminkin. Se harmittaa.

Parasta leffassa oli alun irvailu ja Big Daddy. Minusta Cage oli ihan sopiva valinta rooliin, vaikka Curt onkin täysin erimieltä. Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että ihan sama miten Nikke roolinsa hoitaa, niin Curtti ei ole tyytyväinen.

Sarjakuvien suhteen luotan kuitenkin Curtin makuun, joten pitää varmaan jossain vaiheessa lukea tuo alkuperäisteos.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"