Kirjoittaja Aihe: Lisääkö tekijän nimikirjoitus sarjiksen keräilyarvoa?  (Luettu 20308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
Vs: Lisääkö tekijän nimikirjoitus sarjiksen keräilyarvoa?
« Vastaus #30 : 22.11.2012 klo 20:26:10 »
Minulta löytyy Roope Ankan Elämä ja Teot-albumit kumpainenkin, samasta pahvikotelosta, ja kummassakin on Rosan nimikirjoitukset. Tuskin on sen kummallisempaa arvoa?

marko70

• Vieras
« Vastaus #31 : 22.11.2012 klo 22:47:13 »
Minulta löytyy Roope Ankan Elämä ja Teot-albumit kumpainenkin, samasta pahvikotelosta, ja kummassakin on Rosan nimikirjoitukset. Tuskin on sen kummallisempaa arvoa?
Toki ne on plussaa mutta jos raapustetaan tyyliin kerta vuoteen täällä nimmarii niin ei se kovin harvinainenkaan ole piirroksenkanssa juu.

Q=<>

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #32 : 23.11.2012 klo 12:00:18 »
Mulla on John Byrnen nimmari. Vielä kaudelta, jolloin hän piirsi sitä kuulua runiaan X-Menissä. Oikein sertifikaatin kanssa.
Sain tuon ostaessani kasan lehtiä. Siis ihan vahingossa. Voi sitä riemun päivää!

Onko Veli Loposella, kai kvaakin suurimmalla Byrne-fanilla, Byrnen nimmaria?

OM

• Jäsen
« Vastaus #33 : 23.11.2012 klo 12:48:14 »
Voidaan sanoa että kyllä nimikirjoitus lisää sarjakuvaalbumin arvoa merkittävästikin, mutta samalla totean, että tyhmä maksaa! ;)
Minulla on 2 albumissa Jean "Moebius" Giraudin signeeraus eikä se ainakaan minulle lisää albumin kulutus arvoa millään tasolla. Mutta ymärrän kyllä keräilijöitä, jotka "metsästävät" nimmareita.
Kautta historian ihmisiä on palvottu mitä erikoisimmin tavoin, kunniamerkein, suosionosoituksin jne.  Siitähän loppujenlopuksi tässäkin on kysymys kun miettii asiaa todella syvällisesti. Suitsutetaan ihmisen kykyjä eikä muisteta, kenen ansiosta meillä on kaikki tämä lahjakkuus. Toisella toinen ja toisella toinen.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012 klo 12:50:56 kirjoittanut Orjan May »

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #34 : 04.12.2012 klo 13:26:34 »
Sertifikaatti lämmitti, eihän noista koukeroista muuten tiedä, onko nimmari aito vai harmillinen jäynä, jolloin lehti olisi arvottomampi kuin onkaan. Itse asiassa moinen olisi lähinnä harmittanut... vaikka en mikään oikea keräilijä olekaan. Kyllä kai sertifikaatilla varustetusta Byrnen lehdestä saisi pari euroa enemmän kuin ilman moista (jenkkilehdistä saattaa nykyään saada a euro,kaksi, läjittäin myyden hinta pyörii senttipuolella). Tuskin juuri tuosta Byrnen nimmaroimasta konsanaan luovun.

Sitten mulla on Kingdom Come-sarjaa, joissa on mark Waidin kraapustamat nimmarit kannessa. Ilman sertifikaattia. Nuo kraapustukset lähinnä harmittavat...pilaavat hienot kannet.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2012 klo 13:28:07 kirjoittanut hatinufer »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #35 : 04.12.2012 klo 14:00:52 »
Oho, oli menny ohi tää:
Onko Veli Loposella, kai kvaakin suurimmalla Byrne-fanilla, Byrnen nimmaria?
Ei taida olla. Ihan varma en kuitenkaan ole, kun oon jonkun verran mm. eBaylta ostellu lehtiä. Mut mä en hirveesti ookkaan nimmareitten perään. Originaalia oon harkinnut, mutta vielä ei ole tullut vastaan sopivan hintaista ja tarpeeksi miellyttävää sivua.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #36 : 05.12.2012 klo 11:54:12 »
Päteekö keräilyyn jonkinlainen porttiteoria? Eli tuo originaalien jahtaus olisi jo viimeinen aste, tai sitten todella originallien, eli nimmari ja sketch yhdessä? Vai rinnastuuko tuo täysin mintin kappaleen metsästykseen?

Itse olen kai alimmalla portaalla, vain nähnyt satunnaisesti tuon nimmariportaan.
En kyllä vasiten haluaisi tekijän nimmaria, saati ns. oikean kirjailijan. Ja hankkimani lehdetkin saavat olla luettuja. Mulle sisältö on kai tärkein.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #37 : 05.12.2012 klo 12:06:34 »
Ei kun viimeinen aste olis kai idolisaatio pyhäinjäännösartefaktien tasolla. Vrt. Lennonin hammas joka joskus muinoin huutokaupattiin, samaten oli Lennonin vessapaperia joskus kaupattu ja ostettukin (ks. Iltiksen Beatles -spesiaali).
Miksei joku vois haluta Barksin täytekynän, kuulokojeen, tai jotain semmoista. Tai Byrnen partakarvan.  ;D

Timo

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #38 : 05.12.2012 klo 12:13:20 »
Ei kun viimeinen aste olis kai idolisaatio pyhäinjäännösartefaktien tasolla. Vrt. Lennonin hammas joka joskus muinoin huutokaupattiin, samaten oli Lennonin vessapaperia joskus kaupattu ja ostettukin (ks. Iltiksen Beatles -spesiaali).
Miksei joku vois haluta Barksin täytekynän, kuulokojeen, tai jotain semmoista. Tai Byrnen partakarvan.  ;D

Timo

Ja seuraavaksi Byrne vangiksi kellariin että se voi tehdä siellä sarjakuvia vain minulle.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #39 : 05.12.2012 klo 15:56:55 »
Ja seuraavaksi Byrne vangiksi kellariin että se voi tehdä siellä sarjakuvia vain minulle.

Tää taitaa kyllä mennä jo tuon "keräilyn viimeisen asteen" yli ja kovaa

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #40 : 05.12.2012 klo 22:11:07 »
Eikös tuo jo tehnyt IDWn kautta yhden sarjan jonka joku fani oli tilannut siltä?

Mulle nimmari on kiva lisä, mutta en montaa ropoa lisää rupea maksamaan nimmaroidusta tuotteesta. Sen sijaan itse haetut nimmarit ovat kiva muisto tekijän kohtaamisesta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #41 : 05.12.2012 klo 22:46:52 »
Joo. Fx oli sen nimi. Kakkos osakin tuli. Siinä ei Byrneä ole.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #42 : 06.12.2012 klo 13:00:06 »

Tuohan oli Stephen Kingin yhden kirjan perusta? Tuosta pahemmaksi on paha pistää.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #43 : 06.12.2012 klo 16:41:09 »
Päteekö keräilyyn jonkinlainen porttiteoria? Eli tuo originaalien jahtaus olisi jo viimeinen aste, tai sitten todella originallien, eli nimmari ja sketch yhdessä? Vai rinnastuuko tuo täysin mintin kappaleen metsästykseen?

Voin sangen vahvalla kokemuksen äänellä sanoa, että kyllä toimii.  :-[

Ja addiktioksi asian voi huomata esim. siinä vaiheessa, kun huomaa oman käytön lisäksi diilaavansa tavaraa myös muille...

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #44 : 07.12.2012 klo 13:51:01 »
Voin sangen vahvalla kokemuksen äänellä sanoa, että kyllä toimii.  :-[

Ja addiktioksi asian voi huomata esim. siinä vaiheessa, kun huomaa oman käytön lisäksi diilaavansa tavaraa myös muille...

Ihan hauskaa; muistin näet jossain (myöhemmässä)vaiheessa juuri sinun kertomat hienot tarinat keräilystäsi.
Tarkoitushan oli alussa pohtia vain terveitä puolia keräilyssä. Sitten Timo(Ronkainen) pisti koneen käyntiin, ja loppu on kvaak-historiaa.
Mutta oikeassahan Timo oli. Mania, ahneus! Ne vaanivat jo alimmilla keräilyportailla.Noita puolia nauran joskus itsessäni. Silloin harvoin, kun olen rehellinen itselleni, itsestäni. :laugh: