Olin muistelevinani, että olin listannut osoitteet jo aiemmin, mutta leikkasin julkaisemattomasta artikkelistani sen verran, että näkee missä osoitteessa ja kenen kanssa Pratt 50-luvulla asui.
Aldo Pravia on kirjassaan Hugo Pratt, El Tano mennyt niin pitkälle, että siinä on peräti tuon valtamerialuksen nimi, lähtö- ja saapumispäivä sekä valokuva taiteilijasta saattojoukkoineen satamassa. Harmi kyllä, en itse ole saanut kirjaa käsiini, koska kirjan painos oli hyvin pieni.
1951 Tammikuussa Pratt saapuu Castel Verde -valtamerialuksella Buenos Airesiin. Kun Alberto Ongaro seuraa myöhemmin lentokoneella, asuu Pratt hänen ja Mario Faustinellin kanssa Acassuson kaupunginosassa, osoitteessa José C. Paz 218.
Ivo Pavone saapuu Argentiinaan syyskuussa. Hän ja Pratt muuttavat Martinezin kaupunginosaan, osoitteeseen Italia 912 (San Isidro).
1956 Pratt muuttaa osoitteeseen 17 de Eduardo Costa 1558 (Acassuso). Talo on lähellä Mitren rautatieasemaa.
1959 Pratt muuttaa kesällä Lontooseen, jossa asuu osoitteessa 37, Petersham Place.