Blazing Combat (Fantagraphics, 2010) kokoaa neljä numeroa kestäneen, lähes legendaarisen Warren-julkaisun kokonaisuudessaan. Kuten hienosti opuksen lisämateriaaleissa taustoitetaan, sotasarja on samalla jatkumoa EC:n tuotannolle, mutta siitä huolimatta myös oman aikansa edelläkävijä. Kriittisyys sotaa kohtaan lyö voimakkaasti lävitse, ja vaikka nämä ovat Creepyn tapaan lyhyttarinoita, keskimäärin enempi raskassävyisestä viihteestä on kyse.
Itse yllätyin, että tarinat ajoittuvat moneen eri sotaan, ja mukana on mm. kaksitasoin käytyä ilmasotaa ensimmäisen maailmansodan päiviltä. Onpa mukana myös yksi scifi-tarina, mikä modernin ilmasodan tavoin itseäni vähemmän kiinnosti.
Kyseessä on pääosin realistista sotakuvausta, vaikka haastattelussaan Archie Goodwin murehti, ettei kaikki mennyt aivan kohdalleen. Jopa minäkin hymyilin lukiessani väärinpäin putkeen asetetuille kranaateille. Kenties joku sotaviihteeseen suuntautunut näistä vaivautuu, mutta itse en tunnistaisi vaikka tankit vaihtaisivat puolta rintamalla, joten asialla ei minulle ollut sen suuremmin väliä. Lisäksi näiden tarinoiden arvo on muualla, erityisesti ihmiskuvauksessa. Omanlaisensa klassikko, joka jätti janoamaan lisää realistista sodan kuvausta.