Sain lokakuussa täyteen suomenkielisen Hämähäkkimies-lehden kokoelmani. Aloitin Hämiksen (ja oikeastaan muidenkin sarjakuvien) ostamisen vuonna 2011. Ensimmäinen lehteni oli juurikin rispaantunut 1/1980 Mikkelin jo lopettaneesta Kulma-Antikvarista. Olin ollut Hämähäkkimies-fani lapsesta asti lelujen, animaation ja elokuvien kautta mutta sarjakuvat olivat jääneet kokonaan välistä, vaikka tiesinkin hahmon olevan sieltä peräisin.
Tuohon aikaan olin lukenut vain Aku Ankkaa ja kirjaston kautta Tinttejä eikä minulla ollut taskukirjojen lisäksi oikein käsitystä mitä sarjakuvat maksavat uutena tai käytettynä. Divarissa Hämisten hinnat alkoivat kahdesta eurosta kappale ja se tuntui silloin kalliilta. Lehtiä on julkaistu monta sataa, näihinhän uppoaisi omaisuus!
Suunnittelin ostavani tuon ykkösnumeron ja muutaman muun yksittäisen jutun, kuten Salatut sodat. Rakastuin kuitenkin noihin sarjakuvalehtiin, nämä pitää saada kaikki suomeksi! Rahaa oli säästössä ja kesätyöpaikkakin löytyi joten siitä vain ostelemaan. Alussa keskityin ostamaan isompia eriä netin kautta. Huudosta löytyi muutama vuosikerta edullisesti. Täältä Kvaakista ostin yhden useamman vuosikerran setin. Tuo taisi olla se tapa jolla löysin koko foorumin ja kauppa tapahtui ennen kuin edes rekisteröidyin käyttäjäksi.
Kokoelma karttui hyvää vauhtia ja pari vuotta myöhemmin voitin kilpahuudon lähes täydestä setistä lehtiä 2009-2012. Olin huomannut että noita uudempia lehtiä näkyi melko vähän tuoreeltaan myynnissä. Kesällä 2014 päätin lopulta varmistaa saatavuuden ja aloitin lehden kestotilauksen. Se tulee jatkumaan niin kauan kuin lehteä ilmestyy.
Yksittäisiä numeroita olen ostellut sitten milloin mistäkin, huutonetistä, kirpputoreilta, Kvaakista ja divareista Lappeenrannassa, Turussa ja myös Mikkelin Anttolassa. Lopulta puuttumaan jäi kolme numeroa vuodelta 1980 ja yksi vuodelta 1981. Niitä ei pitkään aikaan divareissa tai huudossa näkynyt, jos näkyi niin hinnat tuntuivat kalliilta. Korona-aikana netti oli minulle ainoa vaihtoehto. Lopulta päätin laittaa kyselyä Libriconiin ja sieltä ne puuttuvat löytyivät. Hinnat olivat enemmän kuin mitä olin suurimmasta osasta muita lehtiäni maksanut mutta oikein kohtuulliset, harvinaisiahan nuo ovat. Vähän pohdin että onko tämä nyt sitten "väärä" tapa saada kokoelma täyteen mutta totesin että ainakin se on toimiva tapa

. Samalla sain myös puuttuvan Nemi-sarjakuvalehden vuodelta 2009 kustantajan arkistokappaleena.
Ihan kaikkia Hämähäkkimies-julkaisuja minulla ei ole, mutta muitakin löytyy kuin perussarja: uudempia Ihmesarja-pokkareita, joitain erikoisjulkaisuja ja muutama kovakantinenkin. Yleisesti Hämähäkkimies on ollut keräilykohteenakin varsin hyvä; kerättävää piisaa, tarjontaa on, joukossa harvinaisempiakin numeroita mutta mikään ei ole ns. älyttömän hintainen.
Vuonna 2011 tarkoitus oli ostaa vain suomenkieliset Hämähäkkimies-lehdet mutta pian rinnalle tuli lapsuuden suosikki Tintti sekä muut Marvelit. Sen jälkeen mukaan onkin tullut kaikenlaista: Batman, Mustanaamiota, mangaa, Asterixia, Franquinia, Corto Maltesea, Blueberryä, kotimaisia strippejä ja pienkustanteita, Conania, Muumeja, Barksin ankkoja, Nemiä, englanninkielisiä sarjakuvaromaaneja, kaikenlaista digisarjakuvaa...
Loppua ei näy ja hyvä niin