Gemstone suunnittelee myös Walt Disney's Comics & Stories -lehden julkaisemista uusintapainoksina ykkösnumerosta alkaen, vähän niinkuin Aku Ankan näköispainokset Suomessa. Tämä olisi Mikki-juttuja kaipaavalle oikein hyvä asia, sillä alkupään numeroissa oli Gottfredsonin sanomalehtisarjoja lehtikokoon sopivaksi muokattuina.
Minä olin aiemmin sitä mieltä, että Mikki-sanomalehtistripit pitäisi julkaista täsmälleen samanlaisina kuin ne olivat sanomalehdessä. Mutta nyt kun olen lueskellut Gladstonen 1980-luvun Mickey Mouse -lehtiä, ne ovat oikeastaan aika kätevässä muodossa. Mikki-Hiiren kulta-ajassa sekä WDC&S-lehdissä (Gladstone/Gemstone) "laatikot", joissa kerrataan mitä aiemmin on tapahtunut, toistuvat rasittavan usein.
Mutta hölmöä tietysti, että joka WDC&S-lehdessä on 10-sivuinen Barks ja tällöin Carl Barks Library'n omistava tulee taas ostaneeksi samat jutut ties kuinka monennen kerran. Ja jos vielä ilmestyy Floyd Gottredson Library, WDC&S-näköispainokset käyvät aika tarpeettomiksi.
Ehkä kuitenkin tavallaan hyvä, että samoja sarjoja on eri muodoissa saatavana. Amerikkalainen CBL tulee seuraavalla kerralla (kolmannella) olemaan ilmeisesti kovakantisista värillisistä kirjoista koostuva hintava opuskokoelma.
Olisiko Fottfredson-kirjasto parempi värillisenä vai mustavalkoisena? Alunperin sarjat olivat tietysti mustavalkoisia sanomalehdissä, mutta lähes kaikki uusinnat ovat olleet värillisiä. Joidenkin sarjojen värittäminen ei kuulemma onnistu teknisistä syistä, onkohan tällaisia juttuja monta?