Kirjoittaja Aihe: Ville Vallaton - Dennis the Menace  (Luettu 52563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonyymi

• Jäsen
Vs: Ville Vallaton - Dennis the Menace
« Vastaus #60 : 21.01.2018 klo 13:33:10 »
Pat the Brat oli Archie Comicsin vastaus Villen menestykseen. Samat haalaritkin. Koira oli, mutta ei kärttyä naapuria eikä kavereitakaan. 26 numeroa tuli.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #61 : 29.04.2018 klo 12:47:32 »
Ville Vallatonta on tehty myös Ruotsissa. Lehden huippuvuosien aikaan palkattiin piirtämään lisenssillä Kiki Olsen ja Mustanaamiosta myöhemmin tuttu Bertil Wilhelmsson. Olsen piirsi myös Ville-kopio Peoa, josta on tässä ketjussa jo näyte.

Anonyymi

• Jäsen
« Vastaus #62 : 07.02.2019 klo 11:02:51 »
Onko Villen Rekku-koira uros vai naaras? Aivan alkuaikoina se sai pentuja, mutta sen jälkeen siihen on viitattu he-pronominilla.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #63 : 21.05.2019 klo 10:46:48 »
Niin muuttuu aika. Tätä Serueslussenin esiin kaivamaa Ville-tsoukkia ei enää julkaistaisi ainakaan Amerikassa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

jussih

• Jäsen
« Vastaus #64 : 06.07.2021 klo 18:12:10 »
Ville Vallaton polskii vallattomasti akvaariossa numeron 7/1971 kannessa. Äitinsä ei tästä näytä ilahtuneen, toivottavasti Ville on edes äitienpäivänä ollut hieman vähemmän vallaton.

Hassua kyllä, lehden mukaan nidottu juliste on täysin koskematon. Kooltaan se ei kuitenkaan ole järin suuri, koska lehden koko on 146 x 207 mm. Näin kahdesti taitetun julisteen aukaisemisen jälkeen lukijaa ei tervehdi mikään kovin suuri lakana.

Sen sijaan juliste herättää pohtimaan, onko lehti kolme vuosikymmentä sitten ollut saajalleen (osoitetarrassa on naisen nimi, mutta tietysti lastenlehden ollessa kyseessä, lehden lukijan sijaan kyseessä voi olla hänen äitinsä) lainkaan mieluinen, kun se ei ole käytössäkään kulunut.

Vai olisiko tuolloin kyseessä ollut sarjakuvaharrastaja, joka on taltioinut lehden huolella. Tosin monet 1930- ja 1960-lukujen välillä olevat aikakausilehdetkin ovat huolellisesti säilytettyjä. Kenties niitä vain pidettiin korkeammassa arvossa ja siten myös käsiteltiin paremmin.
Onko tuossa lehdessä 7/71 oleva juliste mikään näistä kuvassa näkyvistä? Tieto mulla hukassa...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #65 : 06.07.2021 klo 20:05:18 »
Onko tuossa lehdessä 7/71 oleva juliste mikään näistä kuvassa näkyvistä? Tieto mulla hukassa...

Valitettavasti minulla ei ole siitä mitään muistikuvaa. Lehti on varastoitu muiden sarjiksien joukkoon, mutta itse olen kaukana Suomesta. Suunnitelmissa on palata Suomeen ensi kesäksi, joten mahdollisesti asia selviää runsaan vuoden kuluttua, jos silloin vielä muistat kysellä asiaa.