Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien myyminen  (Luettu 58275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ili88

• Jäsen
Vs: Sarjakuvien myyminen
« Vastaus #75 : 27.12.2008 klo 05:14:13 »
Komea on kokoelma.

ehaapani

• Jäsen
« Vastaus #76 : 27.12.2008 klo 10:34:46 »
Lainaus
Tulkitaanko tätä taulukkoa niin että 1 on paras ja 5 huonoin laatu? Millä periaatteilla kuntoluokitus on tehty?

No tuo on oma luokitukseni. Kun aloin tehdä tuota listaa en hakenut niitä virallisia
luokitteluohjeita, vaan sorvasin tuon oman maun mukaan. Se menee likimain seuraavasti: 1 - kuin kaupasta ostettu, 2- kansissa kääntelyn merkkejä, 3- sivuissa tai kannessa taitteita tai tahroja (ei piirroksia), 4-vahinkoja, kuten naarmuja, teippauksia, irtonaisia sivuja... 5- kannet irti tai rypyssä, palasia puuttuu (jos sivuja puuttuu, olen sen erikseen maininnut)

Huomasin tuota itse tarkastellessani, että siitä vielä puuttuu muutama, kuten esim. Asterixit englannin kielellä, joitakin uusia hankintoja, Akun Ankka pokkarit (minulla oli 1-50 ensimmäisenä painoksena mökillä mutta sukulaisten lapset ovat sen osittain vieneet tai muuten hävittäneet...) jne. Mutta nuo ovat lähinnä lisiä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #77 : 27.12.2008 klo 15:50:58 »
Niin siis se on .zip, jonka sisässä on se excelsheetti. Kyllä sen ihan nätisti sai auki. Itse en edes huomannut vihjettä, mutta file(1) kyllä kertoo, mitä tiedosto on syönyt.

No nyt tajusin, pitää tallentaa päätteellä .zip eikä .xls.

On tuossa kaikenlaista kivaa, mutta myös niin paljon hankalasti eteenpäin myytävää että 7500 on riskisijoitus ainakin jos rahat pitäisi saada vikkelään takaisin.

ehaapani

• Jäsen
« Vastaus #78 : 27.12.2008 klo 16:32:51 »
Lainaus
On tuossa kaikenlaista kivaa, mutta myös niin paljon hankalasti eteenpäin myytävää että 7500 on riskisijoitus ainakin jos rahat pitäisi saada vikkelään takaisin.

Onneksi minulla ei ole mikään kiire, mutta toivoisin kuitenkin niitä konkreettisia
tarjouksia ja mahdollisia paikanpäällä käymisiäkin. Tehkää tarjouksia ja esittäkää
minkälaisilla ehdoilla voisitte ne käydä hakemassa tai ne voitaisiin teille toimittaa.
Minä kerään itse tarjouksista listan, ja ilmoittelen jos kaupoista tulee jotakin.

Kaksoiskappaleet kaupan päälle!-)

Esa Haapaniemi
Oulu

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #79 : 27.12.2008 klo 16:57:29 »
Sen verran komppaan aiempaa keskustelua, että jos minä istuisin moisen kasan päällä (ja olisin työtön, minkä yhdistän siihen, että rahaa ei ole, mutta aikaa kyllä), kohtuullistaisin kasaa hankkiutumalla eroon helposti kaupasta keräilykamasta, siis sellaiset, joiden lukijakunta ostelee niitä omilla palkkatuloillaan. Prattit, Valerianit ja Don Rosat ovat tuotteita, jotka välittömästi huutonettiin jouduttuaan herättävät useamman henkilön suosion. Toisaalta kieltämättä jonkin Inu Yashan tyypillisellä lukijalla ei luultavasti ole varaa ostaa koko sarjaa kerralla taskurahoistaan.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #80 : 27.12.2008 klo 17:25:11 »
Koko paketti voisi kiinnostaa jotain divaria, esim. Makedoniaa tai Kulkukatin poikaa. Kannattaahan niiltäkin tarjousta pyytää, ei siinä ainakaan mitään häviä.

ehaapani

• Jäsen
« Vastaus #81 : 27.12.2008 klo 17:52:22 »
Lainaus
kohtuullistaisin kasaa hankkiutumalla eroon helposti kaupasta keräilykamasta, siis sellaiset, joiden lukijakunta ostelee niitä omilla palkkatuloillaan. Prattit, Valerianit ja Don Rosat ovat tuotteita, jotka välittömästi huutonettiin jouduttuaan herättävät useamman henkilön suosion.

No kokeilkaa nyt käyttää etuosto-oikeuttanne. Kyllä minä noita voin vielä tuollakin mainostaa, mutta pidetään nyt vielä jonkun aikaa asiantuntijapiireissä.

Lainaus
Toisaalta kieltämättä jonkin Inu Yashan tyypillisellä lukijalla ei luultavasti ole varaa ostaa koko sarjaa kerralla taskurahoistaan.

Toisaalta osalla heistä voi olla enemmänkin varoja sijoittaa, kuin mitä päältäpäin kuvittelisi. Eräskin tiedossani oleva sai isänsä veronpalautusrahat kokonaan omaan käyttöönsä, ja niitä oli uuden auton hinnan verran...

Odottelen edelleen kannanottoja, missä kerrotaan omista mieltymyksistä ja tehdään esityksiä kaupankäynnistä.

Esa Haapaniemi
Oulu

P.S. Sain myös viestin, missä minua kehoitettiin myymään johonkin divariin (ilmeisesti vastaajaa lähinnä oleviin) ja ilmoittamaan siitä tänne. Mutta minulla ei ole divarien yhteystietoja ja nämä paikalliset eivät tarjoa tarpeeksi. Voisin Oululaisten mieliksi kantaa joitakin näytepaketteja myyntiin vaikkapa Hallituskadun "Uusi ja vanha" kauppaan ja jos ne menevät pikaisesti tuota voisi harkita jatkotoiminnaksi. Divarit vain tahtovat sen 100 % tuoton...

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #82 : 28.12.2008 klo 13:51:03 »
Ainakin täältä Tampereelta löytyy liike, joka ei aina vaadi tuota 100% voittoa mutta "riittävää" voittoa kuitenkin, jotta homma voisi jatkua. Lähetäpä tuo listasi Makedoniaan osoitteeseen donmake(at)antikvariaattimakedonia.fi . Laita myös tuo ohje mukaan miten tuon listan saa auki, ainakin minun piti se lukea että sain onnistumaan.

Aikas sekalaista tavaraa, sisältää varmasti paljon kaupallisesti helposti hyödynnettävää tavaraa mutta paljon myös vähemmän kaupallisia lehtiä (mm.Huba sarjat, Jysäys, Kupla, Mad ym).

Ainakin täällä Treella nuo ruotsin/ranskan ym. kieliset opukset ovat ongelma eivätkä kelpaa kuin satunnaisille "asiantuntijoille". Englanninkielisiä menee, riippuen lehdestä. Nuo paremmat suomenkieliset tietysti tekevät kauppansa missä tahansa.

Tarjousta toki kannattaa pyytää joko kaikista tai edes osasta, se maksaa vain vaivan.

Rontissa myytynä voi hinta tuntua alhaiselta mutta erikseenkin myytynä voi näistä jäädä käsiin yllättävän suuri määrä. 

Poika nro 3,141

• Tiedonimijä
  • Jäsen
  • Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.
« Vastaus #83 : 28.12.2008 klo 20:21:52 »

Mulle tuli tuota listaa lukiessa paha olo. Aloin ajattelemaan oman, vielä suht järkevissä rajoissa olevan, kokoelman paisumista. Ja tajusin ensi kertaa kuin sairasta asioiden keräily oikeasti on!
Siis tuo listahan oli ihan järjettömän pitkä! Toivottavasti saat tavarat kaupaksi ja hyvään hintaan vielä. Saat vapautuksen "turhasta" roinasta samalla. Onnittelen rohkeaa myynti päätöstä!

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #84 : 28.12.2008 klo 21:12:29 »
Lainaus
Koko paketti voisi kiinnostaa jotain divaria, esim. Makedoniaa tai Kulkukatin poikaa. Kannattaahan niiltäkin tarjousta pyytää, ei siinä ainakaan mitään häviä.

Voisin oikeastaan Kulkukatin pojan vakio-asiakkaana kysäistä huomenna (maanantai), että mikä on kiinnostuksen laita. Tuota varten tosin tarvitsisin listan nimikkeistä, joita kysyä.

Kannettomat ja lehdet joista puuttuu sivuja kannattaa tosin unohtaa. Kunto-vaatimukset ovat meinaan sen verran KKP:ssä korkeat. Ulkomaalaisista lehdistä voi jopa parhaimmillaan saadakin hyvin rahaa. Kaikkia tähän asti mainittuja nimikkeitä löytyy valikoimasta, joten tuon ei pitäisi olla ongelma.

Liitän tämän viestin perään vielä Kulkukatin pojan yhteystiedot tarvittaessa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

ehaapani

• Jäsen
« Vastaus #85 : 29.12.2008 klo 21:55:47 »
Mulle tuli tuota listaa lukiessa paha olo. Aloin ajattelemaan oman, vielä suht järkevissä rajoissa olevan, kokoelman paisumista. Ja tajusin ensi kertaa kuin sairasta asioiden keräily oikeasti on!

Ja minulla kun on noiden lisäksi ollut yli 300 tieteisromaania, joista pääsin eroon yli 5 vuoden kuluessa. Ja nyt minulle on kertynyt yli 600 DVD elokuvaa jo aiemmin olleiden 800+ VHS elokuvien (kaikki TV:stä nauhoitettu vuodesta 1984 alkaen) lisäksi. Jospa joku tekisi oikeasti tarjouksia noista, niin voisin kuvitella ihmisten olevan kiinnostuneita muustakin kuin keskustelemisesta.

Lainaus
Siis tuo listahan oli ihan järjettömän pitkä! Toivottavasti saat tavarat kaupaksi ja hyvään hintaan vielä. Saat vapautuksen "turhasta" roinasta samalla. Onnittelen rohkeaa myynti päätöstä!

Semmoinen olisi tarkoitus. Ja kyllä minulla on pientä painostusta tulevan aviopuolisonkin taholta. Siivoaminenkin olisi huomattavasti helpompaa.

Pannaan muuten vielä sellaisia kaupanpäällisiä, että jos joku noista tekee todella kauppaa, hän saa ne kirjahyllyt (useampi!) kaupanpäälle.

ehaapani

• Jäsen
« Vastaus #86 : 29.12.2008 klo 21:59:41 »
Kannettomat ja lehdet joista puuttuu sivuja kannattaa tosin unohtaa.

Niitä noiden joukossa ei ole edes promillen vertaa. Nyt en muista kuin yhden ainokaisen.

Lainaus
Ulkomaalaisista lehdistä voi jopa parhaimmillaan saadakin hyvin rahaa. Kaikkia tähän asti mainittuja nimikkeitä löytyy valikoimasta, joten tuon ei pitäisi olla ongelma.

No nyt alkaa olla jo tiistai, joten oliko heillä mitään kiinnostusta toimia välikätenä?

Lainaus
Liitän tämän viestin perään vielä Kulkukatin pojan yhteystiedot tarvittaessa.

Pidän tallessa, jos kukaan täällä ei osoita tuon enempää kiinnostusta. Minulla on vielä aikaa odottaa.

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #87 : 30.12.2008 klo 08:48:29 »
"Ulkomaalaisista lehdistä voi jopa parhaimmillaan saadakin hyvin rahaa. Kaikkia tähän asti mainittuja nimikkeitä löytyy valikoimasta, joten tuon ei pitäisi olla ongelma."

Se että jotain löytyy antikvariaatin valikoimista ei automaattisesti tarkoita että siitä liike on valmis maksamaan rahaa. Joidenkin tuotteiden kiertonopeus ja myytävyys vain kertakaikkiaan on sitä luokkaa ettei niistä kannata rahaa maksaa vaan nämä tuotteet tulevat suuremmissa ronteissa "ilmaiseksi". Tämä ei koske vain ulkomaalaista sarjakuvaa vaan ihan kaikkea myynnissä olevaa tavaraa. Eikä tarkoita sitä että ulkolaisesta sarjakuvasta ei maksettaisi mikäli se on kaupallisesti riittävän mielenkiintoista. Tämä sama pätee kaikissa alan liikkeissä myös KKP:ssa.

Kyllä noilla liikkeillä varmasti kiinnostusta tuota kokoelmaa kohtaan löytyy mutta 7500€ ehdoton hintapyyntö pitänee heidät hiljaisina. Fakta kuitenkin on että joulupukki kävi jo viime viikolla ja tulevaisuudesta povataan yleisesti melko mollivoittoista, joten ostajat noilla ehdoilla ovat enemmän kuin hakusessa.

Parhaan hinnan tuosta saa näkemällä itse vaivaa ja myymällä tuon pieninä palasina huutonetissä. Hankalammat tuotteet matalilla lähtöhinnoilla ja noista paremmista albumeista voi jo sitten yrittää korkeitakin hintoja. Mikä on läjän loppusumma riippuu ostajien ostohaluista.

Jos tuon myymisen vaivan ja (yrittämisen riskin) siirtää jollekin alan yrittäjistä pienenee luonnollisesti myös läjästä saatava rahallinen korvaus.

ville872

• Jäsen
  • V8 1972
« Vastaus #88 : 30.12.2008 klo 10:56:15 »
Koitin ihan tosissaan arvioida tarjousta, mutta tässä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tietoa.
"Eclipse on sellaisten epäkompetenttien ihmisten defenssimekanismi." -Tuntematon

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #89 : 30.12.2008 klo 12:52:38 »
Eikä tarkoita sitä että ulkolaisesta sarjakuvasta ei maksettaisi mikäli se on kaupallisesti riittävän mielenkiintoista.

Laita, ole ystävällinen, ikkunaan lappu:

KIELENOPISKELIJAT!
Taas ranskan ja saksankielisiä sarjakuvia tarjolla.
Opiskelijolle 15% alennus.
Sarjakuvien avulla on nimittäin huomattavasti kivempaa kartuttaa sanavarastoa, ja sarjakuvissa on nasevaa railakasta dialogia jota muutenkaan ei löydä helposti opetusmateriaaleista. Sen sijaan vieraskielisten sarjakuvien löytäminen pääkaupunkiseudun ulkopuolella on, kuten selvitit, satunnaista / kallista. Olisi kiva jos divarit vihjaisisivat tälle kohderyhmälle, jota löytyy kaikilta paikkakunnilta joilla tarjotaan kielikursseja.