No jos et arvostele, mutta kerrot vain minkälaisia ajatuksia se sinussa herätti. Minua ainakin mietitytti, kun näin mitä kantta tässä käytettiin, että suomalaiselta yleisöltä voi tulla aika voimakkaita reaktioita. Kun JMS:n 9/11-tarina julkaistiin Hämiksessä, pelkkä Yhdysvaltain lipun käyttö sarjakuvassa sai jotkut näkemään punaista (kommareita olivat epäilemättä kaikki). Millaisia odotuksia lipunliehutus Supreme Power -nimisen sarjakuvan kannessa sai aikaan, ja miten itse sarjakuva vastasi niitä odotuksia?
Noh. Kun kerran vielä asiallisesti kysytään...
Minulle tuli mieleen kyllä nuo yhtäläisyydet DC:n hahmojen kanssa. Mutta siitähän oli jo keskustelua ennen julkaisuakin. Jos ollaan rehellisiä, DC:n versioissa on enemmän sellaista mysteerin tuntua...
Lipun käyttö, amerikkalaisuuden pohdinta jne. ei minua paljon häirinnyt, sitä kun näkyy tulevan vähän joka asiassa nykyään. Tässä se oli sentään rehellisesti näkyvää, eikä edes pelkkää kritiikkiä tai ylistystä. Harmaan sävyjä?
Kuvitus on -- realistista. Ultimatesit ja monet muutkin sarjakuvat näyttävät suuntaavan sellaiseen suuntaan, että fokus poistuu elämää suuremmista sankareista ja suuntautuu tavllisten ihmisten tekemisiin. Tästä en tiedä, pidänkö tällaisesta.
JMS, Frank ja Sibal ovat tehneet ihan pätevää jälkeä. Ei tämä ole kuitenkaan mikään wow-elämys, mutta, niinkuin sanottu, tarina on kesken...
Hahmojen kehitys on tietysti aina hyvä mittari, mutta kaikki hahmot kulkevat aika tarkkaan juonen vaatimalla tavalla, joten kovin paljon ei syvyyttä löydy. Jos realismi olisi vähäisempää, sitä ei kai hakisikaan, mutta tämä vähän houkuttelee siihen...