Kirjoittaja Aihe: Kvaak kustannus / Kvaak Kirja  (Luettu 24547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Kvaak kustannus???
« Vastaus #105 : 27.05.2020 klo 21:39:32 »
Mulle ei ole tuttuja mesenaatti eikä kickstart tai muukaan juttu. Nettiostaminenkin on vähän niin ja näin meikäläisellä. Ostan melkein kaiken kivijalkakaupasta henkilökohtaisesti.
Olis kiva tietää, että kuinka tätä kirjaa sitten ostetaan tuolta. Käykö pankkisiirto...pitääkö olla kirjautuneena jonnekin mesenaatissa?
Alkaako myynti heti pe 29.5 klo 00.01 vai johonkin järjelliseen aikaan, kun ihmiset on hereillä. Jos asuu pääkaupunkiseudulla, niin voiko sen hakea itse jostain, ettei tarvi turvautua Suomen postin aina niin "huolelliseen, paketteja säästävään ja hyvään palveluun". Jos noihin kysymyksiin saisi jotain valaisevaa infoa!

Kuten edellä todettiin, kampanja alkaa 29.5.2020 noin klo 8.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Avustava toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #106 : 27.05.2020 klo 21:41:50 »
Mulle ei ole tuttuja mesenaatti eikä kickstart tai muukaan juttu. Nettiostaminenkin on vähän niin ja näin meikäläisellä. Ostan melkein kaiken kivijalkakaupasta henkilökohtaisesti.
Olis kiva tietää, että kuinka tätä kirjaa sitten ostetaan tuolta. Käykö pankkisiirto...pitääkö olla kirjautuneena jonnekin mesenaatissa?
Alkaako myynti heti pe 29.5 klo 00.01 vai johonkin järjelliseen aikaan, kun ihmiset on hereillä. Jos asuu pääkaupunkiseudulla, niin voiko sen hakea itse jostain, ettei tarvi turvautua Suomen postin aina niin "huolelliseen, paketteja säästävään ja hyvään palveluun". Jos noihin kysymyksiin saisi jotain valaisevaa infoa!

29.5.2020 klo 8 tähdätään. :)

Siellä mesenaatissa voi maksaa luottokortin lisäksi suoraan pankkitunnuksilla (paytrail/lemonway muistaakseni maksujen välittäjä).  Mua voi myös suoraan lähestyä yksityisviestillä, jos se mesenaatti tuntuu liian pelottavalta :). Lisäksi, kirjoja toimitetaan ja voi noutaa pk-seudulla, jos ei luota postiin/matkahuoltoon.  Tavoitteena että kukaan halukas ei jää ilman kirjaa.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2020 klo 21:49:39 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #107 : 27.05.2020 klo 21:55:33 »
Mitä tää sit maksaa?
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Sampsa Kuukasjärvi

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #108 : 27.05.2020 klo 22:02:45 »
Kuten edellä todettiin, kampanja alkaa 29.5.2020 noin klo 8.

Alkaa, joo silloin, mutta miksi kohteen sivu tyhjänä ei voi näkyä ja löytyä paikasta jo monta viikkoa ennen? Ja eikö tosiaan hakutoimintoa ole edes menneille ja käynnissä oleville hankkeille? Mitä ihmettä? Valitettavasti en voi olla vertaamatta Kickstarteriin. Hieman sekavasti ja amatöörimäisesti sivusto muutenkin esittää asioita. No, pitää rekisteröityä tuonne, jos vain ei pakoteta liittymään Facebookiin.

Mitä tää sit maksaa?

Sen ymmärrän, että vaihtoehdot hintoineen läväytetään esiin vasta sillä hetkellä kun kampanja alkaa. Sitä ennen mainostetaan ja herätetään kiinnostus.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #109 : 27.05.2020 klo 22:09:14 »
Mesenaattiin ei tarvitse rekisteröityä, jos haluaa vain rahoittaa projekteja.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #110 : 27.05.2020 klo 22:23:42 »
Mesenaattiin ei tarvitse rekisteröityä, jos haluaa vain rahoittaa projekteja.

Hyvä, koska inhoan rekisteröintejä...siellä kuitenkin kysytään kaikkia semmoisia tietoja, joita en halua luovuttaa tahoille, joita en tunne.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
  • The Comics be with us...always!
« Vastaus #111 : 27.05.2020 klo 22:25:18 »
Siellä mesenaatissa voi maksaa luottokortin lisäksi suoraan pankkitunnuksilla (paytrail/lemonway muistaakseni maksujen välittäjä).  Mua voi myös suoraan lähestyä yksityisviestillä, jos se mesenaatti tuntuu liian pelottavalta :). Lisäksi, kirjoja toimitetaan ja voi noutaa pk-seudulla, jos ei luota postiin/matkahuoltoon.  Tavoitteena että kukaan halukas ei jää ilman kirjaa.
Hienoa! Itse haen mieluimmin kirjani itse! Postin ninjat ei houkuttele yhtään.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Toni

• Toimittaja
  • **
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #112 : 28.05.2020 klo 01:12:26 »
Toivottavasti tuonne on Kickstarterin tapaan keksitty myös houkuttelevia matskuja ihmisille, jotka ovat valmiit pistämään projektin kannatukseen myös isoja rahasummia. Tuskin sentään tonneja, mutta ehkä löytyisi muutama ihminen, joilta irtoaisi edes joitain satasia. Toivossa on hyvä elää. Ja ainakin, mitä olen itse Kicksejä ja muita seurannut, niin nämä nk. valaat ovat useissa proggiksissa olleet elintärkeitä.
http://www.tahtivaeltaja.com – Ilman on paha elää!

MTT

• Jäsen
« Vastaus #113 : 28.05.2020 klo 07:54:43 »
Kavaakissa on keskustelufoorumit "Eurooppalaiset sarjakuvat" ja "Toimintasankarit" yms, mihinkäs kategoriaan Eisner kuuluu ?? :)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Avustava toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #114 : 28.05.2020 klo 08:51:28 »
Kavaakissa on keskustelufoorumit "Eurooppalaiset sarjakuvat" ja "Toimintasankarit" yms, mihinkäs kategoriaan Eisner kuuluu ?? :)

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,2043.msg512863.html#msg512863

Muut sarjakuva-aiheet

Reima Mäkinen

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #115 : 28.05.2020 klo 12:45:55 »
Kvaakin jakohan tehtiin vähän sen perusteella että miten paljon eri säikeitä voisi kuhunkin osioon tulla tai harrastajakunnan jakautumiseen perustuen. Helpottaisi keskustelujen löytymistä silmäilemällä. Ite sanoisin että Dropsie Ave olis alternativea, mutta esim. Spirit taas joko toimintasankari tai sanomalehtisarjakuvaa. Eisnerin töissä olisi myös ainesta estetiikka-alueella pohdittavaksi ja onhan hänellä oppaisiinkin lukeutuvaa tuotantoa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Galleriataiteilija
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #116 : 28.05.2020 klo 15:39:37 »
ja onhan hänellä oppaisiinkin lukeutuvaa tuotantoa.

Nyt jätät ne oppait rauhaan, hentai-baka!  :laugh:
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Sampsa Kuukasjärvi

• Avustava toimittaja
  • *
« Vastaus #117 : 28.05.2020 klo 16:56:02 »
Toivottavasti tuonne on Kickstarterin tapaan keksitty myös houkuttelevia matskuja ihmisille, jotka ovat valmiit pistämään projektin kannatukseen myös isoja rahasummia.

Kickstarter on niin hiottu, toimiva ja koukuttava alusta, että sieltä kannattaa ottaa mallia useaan seikkaan.

Puhuin tuossa parille ihmiselle tästä tulevasta kampanjasta, ja hekin sanoivat heti, että "annas linkki Mesenaattiin". Vastasin, että voi, voi, linkkiä ei ole vielä, vaan käy itse etsimässä sieltä perjantaina. Juu-u. Olisiko se siellä sitten osastossa "Julkaisut", vai?

Pahoittelut Mesenaatin moittimisesta ensituntuman perusteella. Kiitos teille kvaakkilaisille, jotka olette taustalla tarttuneet härkää sarvista, tehneet jo monenmoista työtä ja suunnitelleet kampanjan!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Avustava toimittaja
  • *
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #118 : 28.05.2020 klo 17:58:31 »
Kickstarter on niin hiottu, toimiva ja koukuttava alusta, että sieltä kannattaa ottaa mallia useaan seikkaan.

Puhuin tuossa parille ihmiselle tästä tulevasta kampanjasta, ja hekin sanoivat heti, että "annas linkki Mesenaattiin". Vastasin, että voi, voi, linkkiä ei ole vielä, vaan käy itse etsimässä sieltä perjantaina. Juu-u. Olisiko se siellä sitten osastossa "Julkaisut", vai?

Pahoittelut Mesenaatin moittimisesta ensituntuman perusteella. Kiitos teille kvaakkilaisille, jotka olette taustalla tarttuneet härkää sarvista, tehneet jo monenmoista työtä ja suunnitelleet kampanjan!

On meillä se linkki sinne ollut jo toista viikkoa, mutta sitä on ihan turha jakaa kenellekään kun se ei toimi vielä, koska sivua ei ole julkaistu. Ihan kiva että porukalla kiinnostaa niin paljon että linkki tarvittais. Kickstarter/Mesenaatti kamppiksista on tosiaan otettu mallia mm. noiden ekstrojen kanssa, siellä on vaikka mitä kivaa tarjolla. Huomenna näette. Kickstarterista vielä sen verran että päädyttiin käyttämään kuitenkin kotimaista palvelua, koska veikkaan että ulkomainen alusta ei kuitenkaan ole sen tutumpi ja siinä olisi tullut turhaa säätöä talkooporukalle ulkomaan bulvaanien kanssa.

Toivotaan että mesenaattisivu julkaisun jälkeen tavoittaa kaikki, kyllä siitä on joka paikkaan suunnitteilla puffia, twitteriin, facebookiin, kvaakkiin, lehdistötiedotteisiin, sarjainfoon... Toki myös teillä kaikilla kvaakkilaisilla on iso rooli kun jaatte sitä linkkiä sitten eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2020 klo 19:15:34 kirjoittanut Miqz »

Lurker

• Valvoja
Vs: Kvaak kustannus / Kvaak Kirja
« Vastaus #119 : 28.05.2020 klo 20:49:02 »
Jos haluat laadukasta käännössarjakuvaa suomeksi, nyt on tilaisuutesi tehdä jotain asian eteen!

Katu Bronxissa -sarjakuvaromaanin julkaisu on tapaus, joka edistää omalta osaltaan laadukkaan käännössarjakuvan saattamista suomen kielelle.

Nyt on tekojen aika. Unelma Kvaak Kirjasta voi olla totta, jos siitä tehdään totta. Mikäli tämä onnistuu, jatkoa tulee.