Äänestys

Mikä Suomessa ilmestyvistä manga-sarjoista on paras???

Salapoliisi Conan
Ranma ½
Dragon Ball
Beyblade
One Piece
Akira
Inuyasha
Tokyo Mew Mew
Joku muu, kerro

Kirjoittaja Aihe: Mikä Suomessa ilmestyvistä manga-sarjoista on paras?  (Luettu 25350 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.M:salo

• Jäsen
Re: Akira, DB vai Ranma
« Vastaus #90 : 02.09.2005 klo 20:02:28 »
Evangelion on hyvä tapa laajentaa tajuntaa ilman valtion halveksimia kemiallisia apuvälineitä.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #91 : 11.09.2005 klo 15:29:04 »
Battle Angel Alita (Gunm) voi myös kiinnostaa, jos Akirasta pitää.
Also spracht Blau Tiger.

Folkee

• Jäsen
  • Elricest
Re: Mikä Suomessa ilmestyvistä manga-sarjoista on paras?
« Vastaus #92 : 22.09.2005 klo 22:37:34 »
Tulee luettua Fruit baskettia, D.N.A.NGELIA <-Tuossa pari ns. "tyttöjen sarjaa"
Hellsing on minulle ns. klassikko, vaikkakin loppuunkulutettu aihe. Annan silti pojot  ;D Kaikki gootti ja vampyyri mangat ovat myös mieleen (en jaksa luetella). Oh ja niin! Suomeen pian suomeksi (siis marraskuussa ilmestyvä) InuYasha! Se oli ensimmäisiä mangojani jota luin *niisk*
One man's fun is another hell x)

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #93 : 22.09.2005 klo 23:11:33 »
Sanotaanpa näin: Kuusi vuotta sitten olisin todennäköisesti äänestänyt Dragon Ballia tai One Pieceä. Vielä vuosi pari sitten olisin antanut ääneni Ranmalle (Time Stranger Kyokolle, jos sattuisin olemaan tyttö ja se äänestyslistasta löytyisi). Nyt äänestän Conania, mutta se johtuu vain siitä että Akiran juoni on varsin laahaava. Viiden vuoden päästä äänestäisin todennäköisesti Samuraiteloittajaa (nyt en voi mm. siitä syystä, että se julkaistaan vasta keväällä).

Olen sitä mieltä, että tämä äänestys kertoo äänestäjistä enemmän kuin itse sarjojen laadusta.

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #94 : 12.10.2005 klo 10:44:46 »
Nyt äänestän Conania, mutta se johtuu vain siitä että Akiran juoni on varsin laahaava.

Kuinka pitkällä Shinichi Kudou on ratkaisemassa ikäongelmaansa 14 numeron jälkeen..? Akira-tarina on tuossa vaiheessa päättynyt jo.

Olen sitä mieltä, että tämä äänestys kertoo äänestäjistä enemmän kuin itse sarjojen laadusta.

Totta kai. Laatu ei ole absoluuttista. Se on jokaisen henkilökohtaisesti koettua.
Also spracht Blau Tiger.

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #95 : 12.10.2005 klo 12:24:47 »
Conanissa ei ole pääjuonta. Sarja koostuu täysin irrallisista dekkarinovelleista, ja mustapukuiset äijät ovat vain tekosyy Shinichin skidiytymiselle. Tätä ratkaisua Aoyama itsekin on näemmä myöhemmin alkanut katua, ainakin kyseisten äijien harvasta esiintymistiheydestä päätellen.

Elaynea

• Jäsen
« Vastaus #96 : 12.10.2005 klo 18:22:00 »
Suomessahan ilmestyy paljon muitakin mangoja,nuo ovat siis vain ne suomennetut. Onneksi, sillä tuolla valikoimalla ei kyllä pärjäisi. xD

Meza

• Vieras
« Vastaus #97 : 24.10.2005 klo 19:06:11 »
Kutakin sarjaa on tullut osteltua aina tietty määrä, lukuunottamatta Akiraa (liian hankala saatavuus minun mittakaavoilla) ja Beybladea (viitataan kai cine-mangaan?).
Ranman ja DB:n kohdalla innostus hyytyi täysin osien 20 lieppeillä, Conanin kanssa hyydyin jo kymmenennessä osassa. Ne kaikki saivat lentää lopulta hevonkuuseen syömästä hyllytilaa kun tajusin kunkin kirjan lukeneeni vain kerran ja tungettuani ne sen jälkeen hyllyyn pölyttymään.

TS Kyoko puolestaan päätyi hyllyyni kokonaan, ja pysyneekin siellä, lyhyytensä takia. Ja pitihän minun antaa sillekin mahdollisuus kun tuttavapiirissä oli ihmiset jo ennestään käyneet kovaa mielipidesotaa Tanemuran töistä ja tyylistä (puolet vastaan, puolet puolesta). Sen verran onnistui kiinnostamaan että aloin Fullmoon o Sagashiteakin (Viz) ostamaan. Jeannen tulevasta hankkimisesta taasen en ole niinkään varma, sillä yksi häiritsevä kompastuskivi TSK:ssa oli, ja se oli aivan liiallinen dramatiikka viimeisessä osassa minun nieltäväksi. Katsotaan nyt kun Fullmoonia luen pitemmälle että pystyikö tuon häiriötekijän kuittaamaan TSK:n lyhyyteen. 

Viisi osaa OP:tä jaksoin suomeksi, loppuja siitä edespäin lähdin Vizin enkkujulkaisulla jatkamaan koska sen julkaisutahti sopi minulle henkilökohtaisesti paremmin. Vizin julkaisun kannet kyllä tuntuvat välillä polttelevan silmiäni holotehosteineen (vai miksi niitä nyt sanotaankaan, dunno.)
One Piece tuntuu olevan näistä sarjoista se mikä on iskenyt minuun parhaiten (mainittakoon että mielipide tulee 380~ luvun perusteella). Johtuu varmaan pääosin miljööstä ja reippaasti yliampuvista tapahtumista. Sarjojeni seassa tämä lienee yksi terävimpiä ääripäitä (ei ole vastaavia sarjoja, ja tuskin tulee olemaankaan).  Lievempi vaara ostamisen hyytymiseen parinkymmenen osan jälkeen tuntuu sarjalla olevan kuin Ranmalla ja Dragonballilla, mutta senhän näkee sitten aikanaan.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2005 klo 19:09:28 kirjoittanut Meza »

Dina

• Jäsen
  • "Lahjakkuteni suorastaan pelottaa minua" -Muumit-
« Vastaus #98 : 26.10.2005 klo 19:14:59 »
Dragon Ball!!! on ehdoton ykkönen! ne on vain niin ihania, ja sitä on todella vaikee selittää.... olen liian hurahtanut sarjaan. :P  ranma on kyllä huonontunut, alussa se oli parenpi. conan menee taas vain ihmisten murihiin ja niiden selvittelyyn, vaikka kyllä tätäkin lukea voi.... one piece, en tykännyt. sori teille jotka siitä pidätte mutta minuun se ei kolahtanut mistään suunnasta. Time Stranger Kyoko olisi mulla toisena. siitä pidin yllättävän paljon.
Gan <3 Sayako
(c) Dina

Son Gogu

• Uusi jäsen
  • Mä oon Vahva!^^
« Vastaus #99 : 12.11.2005 klo 19:22:29 »
Bayblade ON PARAAS no ei vaiskaa, toi one piece olis paras koska se on hauska ja dragon ball z olis toiseks koska siinä on cooleja taisteluita.

ran

• Uusi jäsen
« Vastaus #100 : 14.11.2005 klo 11:14:17 »
Conan tietenkin! Ranma ½:kin meni alussa, mutta nykyään en enään sitä lukisi. Tietääkö kukaan muuten kuinka pitkä Conan-sarja on?  ???

Shinichi

• Noob
  • Jäsen
  • Fanittaa mangaa ja animea, kuten varmaan arvasit^^
« Vastaus #101 : 15.11.2005 klo 20:22:59 »
Salapoliisi Conan tai One Piece on paras tällä hetkellä julkaistavista, mutta Inu-Yasha menee varmaankin kärkeen, sitten kun se tämän kuun lopussa tulee.

Ja tällä julkaisutahdilla Conania riittää suomennettavaksi vielä noin kolmeksi vuodeksi.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #102 : 15.11.2005 klo 23:59:27 »
Conania on ilmestynyt Japanissa 50 osaa, joista 13 osaa julkaistu, jäljellä 37 osaa, mikä on kyllä kolme vuotta... mutta kun tuo kolme vuotta on julkaistu, niin Japanissa on ilmestynyt ainakin yhden vuoden edestä pokkareita lisää. (Oletan että tekovauhti on neljä pokkaria vuodessa). Neljä vuotta ja homma on ohi.

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #103 : 17.11.2005 klo 20:44:24 »
Tarinan kaari ei ole ihan länsimaisen standardin mukainen, vaan osat 2-21 ovat toistaiseksi olleet asiaan juurikaan vaikuttamattomia osatarinoita. Käsittääkseni kuitenkin tämä tarinan pääristiriita kuitenkin sarjan loppuun mennessä ratkaistaan jollain tavalla. Luultavimmin Ranma avioituu Akanen kanssa ja alkaa opettamaan Tendon koulussa mestarina. Se, että jääkö Ranma pysyvästi pojaksi, vaiko alkaako kenties Akane myös muuttuilemaan, vai onko jokin kolmas vaihtoehto, on vielä avoinna.

Ei siinä valitettavasti ihan noin käy. Se ei sovi Takahashin pirtaan.

Mitä tapahtuu legendaarisessa viimeisessä tankoubonissa, numerossa 38 (ei mitään kovin ihmeellistä; en ole lukenut sitä, mutta maailmani ei ole romahtanut vaikka tiedänkin):

Ranma ja Akane yritetään saada naimisiin hieman pontevammin kuin tavallisesti, eikä kumpikaan osaa oikein pistää vastaankaan. Kaikki muut ovat tätä vastaan, ja paikka muuttuu sotatantereeksi. Hääjuhlista tulee fiasko, eikä mikään onnistu.
Seuraavana päivänä (vai olisikohan parin päivän päästä) Gendo ja Soun sopivat, että yritetään uudestaan sitten kun "asiat ovat järjestyksessä." Ranma ja Akane lähtevät kouluun. Loppu.

Oikein sopiva loppu minusta. Miksi turhaan sössiä hyvää status quoa, kun kerrankin on löydetty täydellinen sellainen.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2005 klo 20:47:15 kirjoittanut PTJ Uusitalo »

San-san

• Vieras
« Vastaus #104 : 17.11.2005 klo 21:28:57 »
Ranma ½, kai. Ei se ole mikään lempimanga, mutta kyllä sitä lukee.
OK sarja.
Mutta kenen kanssa Ryogat että muut menevät naimisiin sitten lopussa...
Tietäisin kai joitakin pareja, mutta en kirjoita niitä tähän sillä siinä menisi Ranma-faneilla hyvä lukunautinto pieleen...