Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan levikki  (Luettu 64673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vekka_of_savo

  • Jäsen
  • Viestejä: 574
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #195 : 01.02.2023 klo 11:53:36 »
Täytyy muistaa, että kaikki nuo katkoviivat ovat ennusteita v:sta 2013 eteenpäin. En tiedä noiden muiden lehtien toteutuneita levikkejä. On ihan mahdollista, että niidenkin lukijamäärät ovat ihan samalla tavalla romahtaneet.

Timo

Kun pelkästään syntyvyyslukuja katsoo viimeisen 10 vuoden ajalta, niin todennäköistä, että levikki tulee laskemaan jopa muita lehtiä enemmän. Ja pian tulee uusia sukupolvia, joilla ei ole ollut enää samanlaista suhdetta Aku Ankkaan, joka joutunut kilpailemaan myös muun viihteen kanssa.

Snpp

  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #196 : 03.02.2023 klo 13:32:56 »
Ikäväkseni olen joutunut toteamaan, että vaikea on saada lapsia innostumaan Aku Ankasta tai sarjiksista ylipäätään, kun ne kilpailevat videoiden, pelien yms. viihteen kanssa. Kahta poikaani yritin monin tavoin saada innostumaan Aku Ankasta ja olisin varmuudella lehteä tilannut niin kauan, kun vähänkin lehteä olisi luettu. Ja hankkinut muutenkin luettavaa niin paljon kuin intoa riittäisi, mutta ei vain löytynyt kipinää, kuten itsellä samanikäisenä. Turha siis tilata lehteäkään.

Tätä taustaa vasten on vähän surkuhupaisaakin, kuinka jossain vaiheessa mietin, että miten saan pidettyä Carl Barksin kootut pois heidän käsistään, kun he kasvavat. No, ei ole tarvinnut vartioida.  :(

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 731
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #197 : 03.02.2023 klo 13:47:07 »
Ikäväkseni olen joutunut toteamaan, että vaikea on saada lapsia innostumaan Aku Ankasta tai sarjiksista ylipäätään, kun ne kilpailevat videoiden, pelien yms. viihteen kanssa. Kahta poikaani yritin monin tavoin saada innostumaan Aku Ankasta ja olisin varmuudella lehteä tilannut niin kauan, kun vähänkin lehteä olisi luettu. Ja hankkinut muutenkin luettavaa niin paljon kuin intoa riittäisi, mutta ei vain löytynyt kipinää, kuten itsellä samanikäisenä. Turha siis tilata lehteäkään.

Tätä taustaa vasten on vähän surkuhupaisaakin, kuinka jossain vaiheessa mietin, että miten saan pidettyä Carl Barksin kootut pois heidän käsistään, kun he kasvavat. No, ei ole tarvinnut vartioida.  :(
Mun veljenpoikani on ihan innoissaan Aku Ankasta ja lukee niitä mun kokoelmistani ja kirjastosta. Iltasatukin pitää aina lukea Aku Ankasta. Hän on nyt 1. luokalla koulussa...osaa kyllä lukea jotenkuten, mutta tykkää kun sille luetaan.

Hauska juttu. Kun veljenpojalle lukee Aku Ankkaa, niin täytyy olla tarkkana. Jos yksikin paukahdus tai rysähdys jää lukematta, niin heti tulee noottia. Kaikki sarjakuvasta on siis luettava sille. Luultavasti lukee samalla, kun minä luen sille. Ei voi kyllä yhtään fuskata.

En ole vielä näyttänyt meidän böndellä olevia Aku Ankka-lehtiä sille. Niitähän on järkyttävä määrä...kaikki 1970-luvusta näihin päiviin asti. Se saa kyllä hepulin, kun näkee ne...siinä onkin sitten luettavaa.

Carl Barksin ja Rosan koottuja saa sitten lukea, kun on paljon vanhempi ja vain mun tarkkojen silmien alla.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

jarkkopatiala

  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Aku Ankan levikki
« Vastaus #198 : 03.02.2023 klo 16:45:00 »
Itse menin ankististen ajatusten vallassa tilaamaan Aku Ankka-lisäke Klassikon veljentyttärelleni lahjatilauksena. Ja niinpä niin - ei se veljentyttäreni kyseistä lehteä tiemmä lue.
     Jotenkin nurinkurista meininkiä muuten - meille(kin) kyseistä julkaisua tyrkytettiin 2 tai 3 tai tiedä kuinka monta kertaa puhelinmyynnin kautta, eikä otettu. Sittenhän sattuikin äitini tarttumaan luuriin myyntitykin soittaessa, ja jo pian meille tuo klassillislehdykkä - isäni nimellä - tulikin. Sitten menin minä lahjatilaamaan, ja nyt on siis tilanne se, että meidän katon alla sitä kyllä luetaan, Barks on Barks, jippii Jippes, eläköön Strobl - klassikoitahan se klassikot kuitenkin ovat - veljentyttäreni ei sitä lue, ja summa summarum:
     Ensin sitä ei siis saatu markkinoitua meille millään ilveellä. Nyt siitä maksetaan meidän kattomme alta kahtakin eri tilausta, joista toista ei ilmeisesti edes lueta.
     Vaikka sitä ilmausta käytinkin jo, niin vieläpä toistankin; nurinkurista. :-\