Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Angoulême 2012 (19.02.2012 klo 17:49:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
27.05.2012, klo 03:38:09

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
355627 viestiä 8529 aihetta kirjoittanut 6032 jäsentä. Uusin jäsen: salamanterinainen
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvantekijöiden keskustelut
| |-+  Piirtäminen, tekstaus, väritys ja skannaus
| | |-+  Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 ... 42 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvantekijä: Kerro murheesi  (Luettu 64926 kertaa)
Anssi Rauhala
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Aces High!

« Vastaus #435 : 19.08.2010, klo 10:50:21 »

Minä varmistan aina, että hinnat tulevat varmistetuksi sähköpostilla, että on jotain dokumenttia vastaisen varalle...

Oli jo. Lähetin jurppiintuneena tälle maanmainiolle, läheiselle ja luotettavalle ystävälleni kopion kesäkuisesta viestistä, missä asiaa oli käsitelty. Vastausta ei ole vielä tullut, mutta eihän heikäläisten työajoistakaan voi koskaan olla varma.

Alan kohta laskuttaa puhelinpalavereista. Rahoilla ostan puhelikeskustelujen tallentimen.
tallennettu

"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #436 : 19.08.2010, klo 11:44:42 »

No, voit lohduttautua sillä, ettei mikään takaa että saisit rahasi vaikka olisi millainen sopimus.
tallennettu

Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #437 : 21.08.2010, klo 16:51:57 »

Pitkän sarjakuvan tekeminen sujuu tällä hetkellä loistavasti, tuli sitten huomattua että itselle sopii pitkien tarinoiden tekeminen ilmeisesti kaikkein parhaiten. (En sitten tiedä sopivatko ne lukijoille, mutta niitä on mukavin tehdä). Sääli vain että juuri niiden tekemisellä on pienimmät mahdollisuudet menestyä, ja niitä on vaikea tehdä muiden töiden ohella.
tallennettu

Esa O.
Tomustuva avustaja
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kerran kvaakki, aina kääkki

« Vastaus #438 : 22.08.2010, klo 23:29:28 »

Viimeisin piirtämäni sarjakuva on huhtikuun alulta. Siinä pahaenteisesti vitsailen hahmon välityksellä menettäneeni mielikuvitukseni ja jätin puolet ruuduista tyhjiksi. Kommentiksikin laitoin "True story. NOT".

Tuon jälkeen ei ole saanut aikaan strippiäkään edes päässä, vain pari irtokuvaa vieroitusoireina.  Sad
tallennettu

Lättä
Innostunut sonni
Galleriataiteilija
Poissa

Ei ole yhtään hyvä tämä.

« Vastaus #439 : 23.08.2010, klo 00:52:46 »

Viimeisin piirtämäni sarjakuva on huhtikuun alulta. Siinä pahaenteisesti vitsailen hahmon välityksellä menettäneeni mielikuvitukseni ja jätin puolet ruuduista tyhjiksi. Kommentiksikin laitoin "True story. NOT".

Tuon jälkeen ei ole saanut aikaan strippiäkään edes päässä, vain pari irtokuvaa vieroitusoireina.  Sad
Meikäläisellä ihan sama juttu. Sitten kevään ei yhtään mitään. :S Ei vain ideoiden puute, vaan myös fyysinen laiskuus ja rappiotila, tosin.
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #440 : 23.08.2010, klo 01:00:43 »

Oma murhe on toisenlainen, ideoita kyllä piisaa mutta...no, aikaa liian vähän, piirtäjiä liian vähän....maan väärä sarjisskene omiin mielenkiinnon aiheisiin nähden (BD, trilleri, scifi, supersankari..eivät niitä suosituimpia täälläpäin...)
ja tietenkin se miten hulppeasti tästä harrastuksesta saa taloudellista korvausta.
Yleensä on toisin päin.

Minullakin on ollut masennuskausia ja ollut ihan jumissa. Viikonloppuna kirjoittanut ehkä 20-35 sivua käsiksiä ja sitä mukaa tulee uusia ideoita.

Arvatkaa montako edellisistä projekteista kesken? niinpä...

tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #441 : 30.09.2010, klo 16:37:07 »

Tuntuu siltä ettei vieläkään saa tehtyä mitään sellaista, jota kehtaisi esitellä. Jäljen ei sarjakuvassa onneksi tarvitse olla täydellistä jotta se voisi olla hyvä sarjakuva, mutta tuntuu siltä että mikään muukaan ei toimi. Mutta kun ei tässä mitään muutakaan osaa tehdä. Undecided
tallennettu

Tero Mäntylä
Peliohjelmoija?
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #442 : 30.09.2010, klo 17:24:13 »

Tämä ei varsinaisesti ole murhe tekijä, mutta muuten murheena on kun jotkut loistavat tekijät ovat niin itsekriittisiä että eivät kehtaa esitellä nerokkaita tuotoksiaan.

Tekijänä murheena on lähinnä se että yksi ikuisuus projekti on kaikkien muiden projektien esteenä. Se on jotain josta tiedän että en vain voi aloittaa mitään uutta ennen kuin se on valmis. Omiin tekeleisiin suhtautuminen on lähinnä sitä että tahtoisi puhkoa silmät häpeästä mutta toisaalta olen huomaavinani itsessäni mikroskooppista kehitystä mikä luo toivoa että ehkä sitten kun saan tämän ikuisuusprojektin valmiiksi niin sitten olisin jo niin hyvä että seuraavaksi saisin aikaiseksi jotain siedettävää.

Vähän aikaa sitten eräs ystäväni totesi: "The worst story you wrote down is better than the best story you didn't." Tämä motivoi ainakin minua. Sen lisäksi että on saanut jotain valmiiksi. Vaikka lopputulos ei itseäni miellytä millään tasolla niin silti se on vain todella loistavaa aina kun saan jotain valmiiksi.
tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #443 : 30.09.2010, klo 19:25:38 »

No mulla on lisämurheenaiheena se että olen kyllä laittanut töitäni esille, mutta ne eivät silti ole ottaneet koskaan kunnolla tuulta alleen. Mutta monella muulla on sama tilanne, joten sinänsä kyseessä on yleismaailmallinen murhe. Tongue
tallennettu

pertti jarla
Jäsen
Poissa

« Vastaus #444 : 30.09.2010, klo 19:48:51 »

No mulla on lisämurheenaiheena se että olen kyllä laittanut töitäni esille, mutta ne eivät silti ole ottaneet koskaan kunnolla tuulta alleen.

Tuosta tuli mieleeni, että kun Karl-Barks-Stadt oli kuukauden kotimaisena Iltiksessä, mulle kerrottiin jälkikäteen että se sai ihan hyvät palautteet, mutta ylivoimaisesti eniten yleisökehuja oli saanut sinun kotimaisesi. Mutta ehkä tarkoitat nyt jotain muuta.
tallennettu

Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #445 : 30.09.2010, klo 19:58:37 »

Tuosta tuli mieleeni, että kun Karl-Barks-Stadt oli kuukauden kotimaisena Iltiksessä, mulle kerrottiin jälkikäteen että se sai ihan hyvät palautteet, mutta ylivoimaisesti eniten yleisökehuja oli saanut sinun kotimaisesi. Mutta ehkä tarkoitat nyt jotain muuta.

Totta, se sai hyvää palautetta vaikka olikin hirvittävän amatöörimäisesti piirretty ottaen huomioon tekijän iän. Mutta onhan siitä jo kymmenen vuotta aikaa, ja silloin manga oli vielä niin uusi asia että osasyy taisi olla siinä. Pseudoa vihaavia mangateinilaumojakaan ei vielä ollut olemassa.
tallennettu

Tero Mäntylä
Peliohjelmoija?
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #446 : 01.10.2010, klo 09:46:38 »

No mulla on lisämurheenaiheena se että olen kyllä laittanut töitäni esille, mutta ne eivät silti ole ottaneet koskaan kunnolla tuulta alleen. Mutta monella muulla on sama tilanne, joten sinänsä kyseessä on yleismaailmallinen murhe. Tongue

Jos se, mitä sarjakuvataiteilijana haluat, on se että työsi ottaisivat kunnolla tuulta alleen, niin haukut itseäsi aina aivan vääristä syistä.

Sinä olet personaallinen ja hyvä piirtäjä. Sarjakuvallinen kerronta tuntuu kaikkien töittesi perusteella tulevan sinusta ulos luonnostaan. Visuaalisen ja kerronnallisen puolen sinä hallitsen loistavasti. Sen perusteella mitä olen töitäsi seurannut, ongelma on enemmän siinä mitä näillä taidoillasi kerrot. Kaikki työsi tuntuvat saavan lukijan hyvälle tuulelle. Jos jostain yksittäisestä asiasta muistaisin työsi niin yli-innokkaista hahmoista. Kaikki mitä muistan sarjakuvistasi on se että ne on puhdasta Auraa. Mutta en muista sinulta yhtään sarjakuvaa joka olisi jäänyt mieleen tarinana tai sen osalta mitä yrität sanoa. En muista saaneeni sarjakuvistasi muuta tunnetta kuin positiivisuuden, missä sinällään ei ole mitään vikaa, mutta ... muitakin tunteita ja sävyjä voisi tarinoissasi esiintyä. Linnunpelätin tarina taitaa olla monipuolisin tarina minkä muistan sinulta.

Pseudoa vihaavia mangateinilaumojakaan ei vielä ollut olemassa.

Rehellisesti en usko, että pseudoa vihaavilla mangateinilaumoilla on mitään vaikutusta siihen ottaisiko työt tuulta alleen. Älä välitä niistä. Aina on joku joka ei pidä töistäsi. Et sinä heille sarjakuviasi tee. Varmasti silloin oli ihan yhtä paljon, jos ei enemmän, aikuisia sarjakuvaaharrastajia jotka suhtautuivat hyvin kielteisesti mangaan ja kaikkiin vaikutteisiin mangan suunnalta.
tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #447 : 01.10.2010, klo 11:02:46 »

Sen perusteella mitä olen töitäsi seurannut, ongelma on enemmän siinä mitä näillä taidoillasi kerrot. Kaikki työsi tuntuvat saavan lukijan hyvälle tuulelle.

Tuo on kyllä hyvä pointti, en tiedä onko ongelma enemmän siinä etten osaa vakavia tarinoita vai siinä ettei niille ole ollut tilaa. Yritän nyt sen pitkän nettisarjiksen kanssa vakavampaa juonta, sillä siitä on hyvin pitkä aika kun viimeksi tein mitään pitempää. Pitkä tarina kun on ainoa joka on nyt tuntunut sujuvan luonnostaan.

Ja se on ongelma kaikille niille, jotka haluavat pitkiä tarinoita tehdä: millä ihmeen ajalla? Ja rahaa niistä ei ainakaan saa.
tallennettu

Tero Mäntylä
Peliohjelmoija?
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #448 : 01.10.2010, klo 11:29:10 »

Tuo on kyllä hyvä pointti, en tiedä onko ongelma enemmän siinä etten osaa vakavia tarinoita vai siinä ettei niille ole ollut tilaa. Yritän nyt sen pitkän nettisarjiksen kanssa vakavampaa juonta, sillä siitä on hyvin pitkä aika kun viimeksi tein mitään pitempää. Pitkä tarina kun on ainoa joka on nyt tuntunut sujuvan luonnostaan.

Kävin katsomassa tuota Miron-sarjista ja se vaikutti luopaavalta. En ehtinyt lukemaan kunnolla mutta jäi sellainen kuva että ehtikö se edetä oikeastaan mihinkään vielä.

Ja se on ongelma kaikille niille, jotka haluavat pitkiä tarinoita tehdä: millä ihmeen ajalla? Ja rahaa niistä ei ainakaan saa.

Murehdit vähemmän jälkesi laatua? Kai siihenkin aikaa kuluu. Raha kysymykseen en ota kantaa, mutta minulla on sellainen tunne että rahan saantia helpottaa jos luottaa edes jollain tasolla itse siihen mitä tekee.

tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #449 : 01.10.2010, klo 11:38:28 »

Murehdit vähemmän jälkesi laatua? Kai siihenkin aikaa kuluu.

Ton nettisarjan kanssa jouduin tinkimään jäljestä että pystyn edes jotenkin saamaan sitä tehtyä. (Tärkeintä on kokeilla toimiiko se sarjakuvana.) Mitä piirrosjälkeen tulee, olen huomannut että sillä on usein valitettavan iso merkitys.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 ... 42 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: