Kirjoittaja Aihe: Time Stranger Kyoko  (Luettu 29255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Time Stranger Kyoko
« : 28.04.2005 klo 00:37:58 »
« Viimeksi muokattu: 28.04.2005 klo 00:40:12 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
Re: Time Stranger Kyoko
« Vastaus #1 : 28.04.2005 klo 01:02:55 »
Hm, mielenkiintoista, saadaan vihroin tällaistakin mangaa Suomeen. Henkilökohtaisesti pidän yksityiskohdista mutten isoista silmistä joten eipä tuo uutinen minua taivaaseen saata mutta kerta suomenkielinen manga vähän maksaa, voisinpa ostaakin.:3
Hyvä joka tapauksessa kun mangavalikoimaa laajennetaan ja saadaan erilaisia ja uusia mangan tyylilajeja myyntiin  ;D
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #2 : 28.04.2005 klo 02:25:12 »
On se hienoa, kun saadaan lyhytkin kioskisarja Suomeen. Onhan sekin tietysti hienoa, että saa makeaa mahan täydeltä, kun suosikkisarjaa julkaistaan 30+ pokkaria, mutta enemmän minua kiinnostaa lukea tarina, joka saadaan loppuun muutamassa osassa ilman rönsyilyjä ja turhia toistoja.

Saman piirtäjän Jeanne-sarjaan perustuvaa animea olen saksaksi dubattuna katsellut ja se oli ihan menevää perus-shoujoa. Todella mielyttävä graafisesti eivätkä hahmotkaan saaneet raivon valtaan, vaikka tietyt perustyypit ja -juonet läsnä olivatkin. Ihan vaan silmäkarkinkin takia Kyokoa voinen siis ostaa. Mukavaa vastapainoa muuten lehtipisteet täyttävälle shounen-mätölle.

Kummasti muuten sohjon lukeminen ja katseleminen on selkäytimeen vierähtänyt. Viitisen vuotta sitten ei tuollainen olisi mennyt alas mitenkään, mutta hiljalleen ensin vähän sinne viittaavien sarjojen jälkeen alkoi sietää romanssimeininkiä ja taikatyttöjä ja nykyään niistä voi jopa nauttia. Onkohan minusta tulossa höpsö romantikko vai onko se vain sokeria, joka on ottanut harmaan aivomassan paikan pääkopassa?  ;)

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 15.05.2005 klo 18:35:41 »
Kummasti olen minäkin tykästynyt shoujoon, vaikka ne lempparisarjikset tällä hetkellä löytyvätkin muualta kuin "sohjon" seasta. Varmaan tutustun tähän ihan mielenkiinnosta, kynnys alenee kummasti senkin takia, että sarja on niin lyhyt.

Nadja

• Jäsen
« Vastaus #4 : 11.07.2005 klo 21:10:00 »
Mä en itse oo koskaan erityisemmin tykännyt shoujosta, mutta TSK on ihan toinen juttu.
Mä omistan Time Stranger Kyokon ruotsiksi (XD). Se on tosi hyvä, tai ainakin mä tykkäsin siitä tosi paljon. Odotan paljon että se ilmestyy Suomeen ja aion ostaa sen. Aion myös ostaa kaikki kolme TSK:ta ruotsiksi.
Mä oon saanu kanssa tietää, että kyseinen sarja alkaa elokuussa. En kyllä muista mistä kuulin...
Jos tunnet olosi ulkopuoliseksi, tule sisälle.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #5 : 06.08.2005 klo 18:08:54 »
Kyoko oli melkosta... jaa, mitä lie, en voi sanoa kun en ole asiantuntija. Ekan osan kummiski luin. Olin ihan pihalla. Yhtäkkiä vaan hypättiin toiseen aiheeseen ja toisiin ihmisiin... Onko manga yleensäkin tällaista?

WITCHistä tykkään, mutta se onki pseudomangaa.

- se siitä kuvanlukutaidosta -

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #6 : 06.08.2005 klo 18:17:24 »
Minäkin ostin ja yritin lukea. Ei siitä mitään tullut. Ehkä tämä onkin vain tällaista kuvien ja tekstien kavalkadia, jossa yritetään hakea jotain tiettyä tunnelmaa ja saman lajityypin klisheitä peräjälkeen.

En ymmärrä edes kirjan nimeä, lienee sitä engrishiä.

Kaisu

• Jäsen
« Vastaus #7 : 06.08.2005 klo 22:01:00 »
Ostin ja pidin siitä vaikkei ole tullut tuota shoujoa niin hirveästi vastaan. Tykkäsin tarinasta ja mielestäni suomennoskin oli hyvä (vaikken kyllä ole törmännyt muun kielisiin julkaisuihin) meni eteenpäin ilman niitä monen sivun tuijottelu kohtauksia mitä joissakin mangoissa on, ja melkein pakkokin kun on lyhykäinen sarja. Hyvä! Lisää sohjoa!

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 06.08.2005 klo 22:24:27 »
Kauheaa kohkausta ja hirvittävän sekavaa meininkiä. Tuli hieman Ragnarök mieleen, mutta tämä oli paljon, paljon pahempi. No, ehkä seuraavaksi tulee jotain kiinnostavampaa.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.

Soring

• Vieras
« Vastaus #9 : 07.08.2005 klo 00:35:30 »
Ei se niin vaikeaa ole oikeesti. Mä ainakin tajusin vähän ajan päästä kuinka sitä luetaan ja sen jälkeen tarina osottautu tosi hyväksi. Mää ainakin pidin siitä  ;)

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #10 : 07.08.2005 klo 01:16:16 »
Ei se niin vaikeaa ole oikeesti. Mä ainakin tajusin vähän ajan päästä kuinka sitä luetaan ja sen jälkeen tarina osottautu tosi hyväksi. Mää ainakin pidin siitä  ;)
Mullakin oli ensin, että en oikeen älynnyt siitä mitään, mutta loppua kohti ymmärsi enemmän. Ajattelin ostaa seuraavan osankin, jos rahaa on silloin.
Hei hei.

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 07.08.2005 klo 04:26:12 »
Kauheaa kohkausta ja hirvittävän sekavaa meininkiä. Tuli hieman Ragnarök mieleen, mutta tämä oli paljon, paljon pahempi. No, ehkä seuraavaksi tulee jotain kiinnostavampaa.

Huh, ajattelin tätä kokeilla, mutta jos se kerran on Ragnarökiä paljon paljon pahempi niin... Ragnarök kun oli jo lähes lukukelvottoman raskasta ja vaivalloista läpikahlattavaa.

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #12 : 07.08.2005 klo 13:36:57 »
Huh, ajattelin tätä kokeilla, mutta jos se kerran on Ragnarökiä paljon paljon pahempi niin... Ragnarök kun oli jo lähes lukukelvottoman raskasta ja vaivalloista läpikahlattavaa.
Ei se minusta ole vaikeaa luettavaa. Eikä se Ragnarökkään niin vaikeaa luettavaa ole, jos sen pari kertaa lukee ja tarkaan.
Hei hei.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #13 : 07.08.2005 klo 14:05:04 »
Yhdessä Kyokon osassa on enemmän vauhtia, tapahtumia, huumoria ja sisältöä kuin kolmessa opuksessa muita sarjoja. Tanemura vaatii lukijaltaan viitseliäisyyttä, ja se myös palkitaan. Tämä ei ole avaraa ja sivuja tuhlailevaa sarjatuotantomangaa, jota luetaan nopeasti yksi sivu kolmessa sekunnissa.

Aiemmin suomeksi julkaistua mangaa on syytetty nopealukuisuudesta ja lukijoiden aliarvioimisesta. Nyt sitten tuli päinvastaista. Edelleenkään se ei kaikille kelpaa. Kaikki on vieläkin Ihan Väärin. Hohhoijaa.

PS: Lehtipiste.fi valistaa:
"Kruununprinsessa Kyokon seikkailuja: tavoitteena muuttua jälleen normaaliksi tytöksi. Sarjakuvaa laatutietoisille 12+ -ikäisille. Painopiste ennennäkemättömässä eurooppalaisessa huippusarjakuvassa."

Hyvä. Kuvauksessa ei ole yhtäkään lausetta tai väittämää, joka pitäisi paikkansa, mutta tämähän on sitä suomalaista sarjakuvadiskurssia, johon on jo totuttu.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2005 klo 14:24:25 kirjoittanut Jari Lehtinen »
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

TeroH

• Latteuksien latelija
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 07.08.2005 klo 15:27:05 »
Yhdessä Kyokon osassa on enemmän vauhtia, tapahtumia, huumoria ja sisältöä kuin kolmessa opuksessa muita sarjoja. Tanemura vaatii lukijaltaan viitseliäisyyttä, ja se myös palkitaan. Tämä ei ole avaraa ja sivuja tuhlailevaa sarjatuotantomangaa, jota luetaan nopeasti yksi sivu kolmessa sekunnissa.

Totta, mutta ensimmäinen osa oli silti miusta sekavaa kohkausta. Lukemalla uudestaan kuvakerronta toki selkiytyi, mutta sekava kokonaisvaikutelma ei muuttunut.

Aiemmin suomeksi julkaistua mangaa on syytetty nopealukuisuudesta ja lukijoiden aliarvioimisesta. Nyt sitten tuli päinvastaista. Edelleenkään se ei kaikille kelpaa. Kaikki on vieläkin Ihan Väärin. Hohhoijaa.

Niin aina, mielipiteet vaihtelevat. Kyoko ei tuntunut olevan miuta varten, kuten ei myöskään Ragnarök tai One Piece.
Tässä tekstissä ei ole mitään henkilökohtaista.