Kirjoittaja Aihe: Paras eurosarjakuvan putki  (Luettu 12158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Vs: Paras eurosarjakuvan putki
« Vastaus #30 : 10.07.2008 klo 13:03:15 »
Halo Jonesin korkea sijoitus johtui siitä, että se mainittiin tässä ketjussa. Muuten sitä olisi tuskin kolmen äänestäjän taholta muistettu. Ei se nyt niin ikimuistoinen ole. Enkä ole varma, olisiko se tähän kuulunutkaan lyhyenä sarjana. Jatkoa on tiemmä suunniteltu, alkuperäisten tekijöiden toimesta.

Hyvä pointti. Itse taisin tuon Halo Jonesin nostaa tapetille, sillä pähkäilin sen sopivuutta listalle. Mutta, jos Halo kelpaa listalle niin mielestäni V niin kuin Verikostokin kelpaa. Pidemmän juoksunhan tuo V teki kuin Halo. Pitäisi tuo Halo lukaista uudelleen, sillä muistikuvat siitä alkavat jo hämärtymään. Ei se ikimuistoinen ole, kuten sanoitkin, mutta laatusarjakuvaa kuitenkin.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #31 : 10.07.2008 klo 13:15:26 »
Tardin ihanalla Adelella ei ollut valitettavasti kuin kaksi kannattajaa, joista itse olin toinen. Tertsi mokoma lähetti "virallisen listansa" jälkeen yksärinä uuden ilman Adelea.

Harmi. Olisin ihan hyvin voinut äänestää "virallisestikin" Adelea.
Tämmöiset mielipiteethän vaihtuu päivittäin.

Pekka R.

• Jäsen
  • Mielenkiintoista!
« Vastaus #32 : 10.07.2008 klo 13:28:29 »
Jaa, tämmöinenkin äänestys on ollut käynnissä..! Pitäisi varmaan käydä netissä useammin. No, jälkijunassa ja kymmenen minuutin harkinnalla oma listani olisi ollut seuraava:

1. Pratt: Corto Maltese
2. Koivisto: Mämmilä
3. Charlier - Giraud: Blueberry
4. Hergé: Tintti
5. Moore & Lloyd: V niin kuin verikosto
6. Trondheim: Jussi Jänis
7. Goscinny - Uderzo: Asterix
8. Goscinny - Morris: Lucky Luke
9. Christin - Mézières: Valerian
10. Hermann: Jeremiah

Oikeastaan juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, että Corton jälkeen ei toista sijaa olisi tarvinnut jakaa lainkaan... 
Jokainen kahta suurempi parillinen luku on kahden alkuluvun summa.
- Leonhard Euler -

Severi

• Sertifioitu Höpsisti
  • Jäsen
« Vastaus #33 : 10.07.2008 klo 14:43:28 »

Laitanpa minäkin julkiseksi tämän hetken 10 suosikkiani.

1. Hergé: Tintti
2. Pratt: Corto Maltese
3. Tardi: Adele
4. Franquin: Piko ja Fantasio
5. Jacobs: Blake & Mortimer
6. Koivisto: Mämmilä
7. Goscinny - Uderzo: Asterix
8. Savolainen: Joonas
9. Christin - Mézières: Valerian
10. Janssonit: Muumit

Lisäksi olisi mm. Ankardo, Fred, Johannes ja Pirkale, Aqfaq, Lucky Luke, Ferdinand, Bob Morane, Krampit ja nyrjähdykset... mutta jos nyt pysytään kymmenessä. Varmasti minultakin jotain unohtui. Jos jokin kympistä ei täytä kriteerejä niin voi toki poimia varasijoilta paikkoja.
Eih Bennek, Eih Blavek

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 10.07.2008 klo 14:59:38 »
Halo Jonesin korkea sijoitus johtui siitä, että se mainittiin tässä ketjussa. Muuten sitä olisi tuskin kolmen äänestäjän taholta muistettu. Ei se nyt niin ikimuistoinen ole. Enkä ole varma, olisiko se tähän kuulunutkaan lyhyenä sarjana. Jatkoa on tiemmä suunniteltu, alkuperäisten tekijöiden toimesta.

Hailakat muistikuvat minullakin vaikka luulen että ne suomennetut albumit on joskus tullut ostettua, ihan mukavaa luettavaa se oli. Noissa klassisissa eurosarjoissa on monta sellaista tässä mainitsematonta jotka olisin kuitenkin valmis laittamaan sen edelle (Alix, Natasha, Bernard Prince, Benjamin, Turha joukko, Comanche, Klorofylli, Sipuleena jne, 50 erinomaisen sarjan lista ei itse asiassa olisi hankala homma ollenkaan).  Olen vähän  pihalla uudemmasta keskieurooppalaisesta mainstreamista mutta varmaan sieltäkin löytyy loistavaa tavaraa. Mooren Helvetistä ainakin on taatusti parempi kuin Halo Jones.

edit. Jerome k. Bloche on aivan mainio sarjakuva joka aina unohtuu mainita kun tällaisia listauksia tehdään. Kuten päähenkilönsä, se ei ole millään tavalla räiskyvä tai spektaakkelimainen mutta hyvin sympaattinen.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2008 klo 15:08:13 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 10.07.2008 klo 16:13:14 »
Mooren Helvetistä ainakin on taatusti parempi kuin Halo Jones.

Tämä on täysin totta. Itse taisin jättää Helvetistä-sarjan listaltani pois, koska ajattelin sen minisarjaksi. Samalla periaatteella kyllä V niinkuin verikosto ja Halo Joneskin olisi pitänyt rankata pois.

Menipä tämä nyt sekavaksi, onneksi en enää muista oman listani sisältöä, joten ei tiedä mitä kaikkea sinne tuli sekoiltua. Vaikeaa tämä listaaminen.

"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 10.07.2008 klo 16:20:09 »
Nämä äänestykset tuppaavat välillä menemään sellaisiksi, että joku manipuloi omaa suosikkiaan voittoon, joskus tiedostamattaankin.

En näe tuota suurena vääryytenä tai epäkohtana, varmaan jokaisella meistä on nämä omat suosikkimme joiden suhteen ollaan fanaattisempia kuin mikä on järkevää. Oton toiminta on tietenkin niljakasta ja peräisin pahuuden akselilta mutta sen tekemisille ei mahda mitään edes presidentti Bush.

Vaan haluaisin tietää mistä Severi on napannut avatar-kuvansa? Lapsena yksi suosikkikirjoistani oli sellainen jossa keksijä nimeltä Severi rakensi ristikkoaidantekokoneen jolla saartoi kaupungin  byrokraatit. Kirjan lopussa hän ja kaverinsa Juho-Lulle katosivat viemäreihin. Olen viimeksi nähnyt kirjan 70-luvulla mutta mielikuva on vahva, vähän kuin Robert Crumbia alle kouluikäisille. Valitettavasti se oli vain lainassa kirjastosta, kun olen yrittänyt googlettaa päädyn johonkin tutkimukseen nuorisorikollisuudesta. Voitko Severi antaa jotain vihjeitä.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #37 : 10.07.2008 klo 23:46:16 »
En enää muista kuinka olen äänestänyt. Tuli tunne, että olen unohtanut Corton listaltani. Voi voi. Se olisi mennyt heti Blueberryn jälkeen seuraavaksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #38 : 13.07.2008 klo 10:37:33 »
Loppuikos tämä äänestely jo?

Mun listani olis ollu tämmönen

1. Pratt: Corto Maltese
2. Tardi: Adele Blanc-Sec
3. Hermann : Les Tours de Bois-Maury
4. Hermann: Jeremiah
5. Herge: Tintti
6. Tardi : Nestor Burma
7. Martin : Alix
8. Peyo : Johannes ja Pirkale
9. Moore : Helvetistä
10.Warnant, Tome : Soda (en tosin ole lukenut kuin viisi, ensimmäistä)

Mitenkäs sitten Gaiman ja kumppanit? Sopiiko esim Hellblazer tähän eurolistaan? Entä Slaine?