Kirjoittaja Aihe: Paras eurosarjakuvan putki  (Luettu 12179 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Vs: Paras eurosarjakuvan putki
« Vastaus #15 : 11.05.2008 klo 19:33:45 »
Minä olen omaa listaani kasannut, ja nyt olisin kiinnostavaa kuulla teidän mielipiteenne, siitä sopivatko seuraavat nimikkeet tähän kisaan?

Halo Jones (Moore-Gibson)
Ahmed Ahne (Goscinny-Tabary)
Kramppeja ja nyrjähdyksiä (Kallio-Nuutinen)
Pieniä voittoja (Larcenet)
Blacksad (Canales-Guarrido)
Rocky (Kellerman)
V niin kuin verikosto (Moore-Lloyd)

Osaa noista on vasta julkaistu muutama albumi ja osa on lyhyitä vitsisarjoja, joilla on kuitenkin jonkinlainen kronologia (Ahmed Ahneesta en ole ihan varma).

Omasta mielestäni nuo voisisivat sopia kisaan mukaan, riippuen siitä millaisiksi lopulliset säännöt muokkautuvat. Mitä mieltä te olette?
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #16 : 11.05.2008 klo 19:38:23 »
Ei nyt ruveta itsellemme mitään liian tiukkoja raameja tekemään. Kaikki nuo mielestäni kelpaavat (ja suuri osa niistä on omallakin listalla, - joka on vielä työn alla).

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #17 : 22.05.2008 klo 10:10:41 »
Deadline voidaan laittaa vaikka 31.5., mutta siitä voi joustaa. Taktikoinnin minimoinnin vuoksi väliaikatietoja ei anneta.

Panin putken postilla.

Hei muutkin, muistakaa tämä äänestys! Saadaan relevanttia tietoa eurosarjisputkien paremmuudesta.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #18 : 22.05.2008 klo 11:09:45 »
Kyllä tuo mun listani on virallinen.
Vaikka jos tekisin tänään uuden, niin voisi olla pikkuisen erilainen, ehkä.

Ja mä olin aika tarkka siitä, että nuo sarjat ovat edes jotenkin jatkuvajuonisia.

Muuten Modesty Blaise ainakin olisi sopinut mukaan.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2008 klo 11:11:20 kirjoittanut Tertsi »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 22.05.2008 klo 11:28:42 »

Kyllä minä ainakin pistin Modestyn listalleni. On siinä sen verran jatkuvajuonisuutta, että se tähän kisaan kelpaa. Eikö vain?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #20 : 22.05.2008 klo 12:41:39 »
Kyllä minä ainakin pistin Modestyn listalleni.

Niin minäkin, tunnustan. Miksi se ei listalle sopisi?

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 22.05.2008 klo 13:17:07 »
Miksi se ei listalle sopisi?

Ja mä olin aika tarkka siitä, että nuo sarjat ovat edes jotenkin jatkuvajuonisia.

Tertsin vastauksesta vain päättelin, että hänen mielestään Modesty ei ole tarpeeksi jatkuvajuoninen.

Toivottavasti nyt muutkin jaksaisivat listansa laatia, jottei koko hanke jää puolivillaiseksi. Viiden listan pohjalta ei oikein pysty tyhjentäviä johtopäätöksiä vetämään.

pappa-sami

• Bedevore
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 22.05.2008 klo 15:56:30 »
Vinkkinä se miten homma on hoidettu ranskalaisella BDgest-saitilla. 100 suosituimman sarjan lista:

http://www.bedetheque.com/indispensables-BD.html

Mukana on myös jenkkirsarjoja (kuten Calvin ja Hobbes) ja mangoja (kuten Monster).

Klikkaamalla sarjaa saa näkyviin sarjan esittelyn bedeteekissä. Sarjasivun yläreunassa on sydän-nappi (aktiivinen jos kirjautunut sisään), jota painamalla voi äänestää kyseistä sarjaa.

Klikkaamalla albums-tabbia saa vastaavasti näkyviin 100 suosituinta albumia. Bedeteekissä kunkin albumin yhteydessä on myös sydän-nappi.

Ehkä Lakoman kanssa voisi yhteistyössä tehdä samanlaisen systeemin tänne kvaakkiin.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 23.05.2008 klo 08:11:22 »
Tosi hienosti hoidettu listaus. Jokaisesta sarjasta oli kiitettävästi lisätietoa, vaikken ranskaa osaakaan. Näytesivu sekä ilmestyneiden albumeiden nimet ja lukumäärä oli minusta tärkeintä infoa.

Listan muutamat jenkkisarjat ja mangat ihmetyttivät kolmesta syystä.
1) Niitä oli niin vähän
2) Ne olivat laadukkaita, mutta olisi listalle todennäköisesti löytynyt parempiakin
3) Niiden sijoitukset olivat melko matalia

Nämä ovat tietysti makukysymyksiä, joten tästä ei kannata kauheasti peistä vääntämään.

Ranskisten listan kärjen tuntumasta löytyivät myös Niilo Pielinen ja Mustat sivut, jotka ovat erinomaista sarjakuvaa, mutta itse en ottanut niitä tähän sarjakuvajuoksulistaan mukaan niiden formaatin takia. Hyvien sarjakuvien listallani ne olisivat kyllä sijoituneet melko korkeille sijoille.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #24 : 23.05.2008 klo 08:23:25 »
Mustat sivut ei tietenkään käy listalle, mutta Niilo Pielinen toki. Sehän on jatkuva, yhden sivun mittainen putki, jossa on selvä jatkumo vaikka jokainen tarina onkin oma vitsinsä. Niilo ok! Ei liikaa rajoja tälle äänestykselle, muuten hylätään puolet ehdokkaista jollakin perusteella. Kvaak olemme me.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 23.05.2008 klo 11:43:18 »
Mustat sivut ei tietenkään käy listalle, mutta Niilo Pielinen toki. Sehän on jatkuva, yhden sivun mittainen putki, jossa on selvä jatkumo vaikka jokainen tarina onkin oma vitsinsä. Niilo ok! Ei liikaa rajoja tälle äänestykselle, muuten hylätään puolet ehdokkaista jollakin perusteella. Kvaak olemme me.

No, minulta Niilo jäi tällä kertaa listan ulkopuolelle. En taida enää viitsiä Joea vaivata päivitetyllä listalla. Kyllähän Niilo kuuluisi sinne kärkikymmenikköön ihan selvästi.

Czaba

• Jäsen
  • No mutta..
« Vastaus #26 : 26.05.2008 klo 18:12:20 »
Laitoin listan menemään yksärillä. Onkohan ihmiset muistaneet osallistua tähän äänestykseen? Sääli jos jää muutamien iloksi...

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 29.05.2008 klo 00:23:48 »
Pratt:Corto Maltese
Bourgeon:Tuulen matkustajat
Giraud:Blueberry
Tardi:Adele
Mezieres&Christin:Valerian

Nämä joissa jatkumo on kyseenalaisempi:Asterix, Modesty, Piko  ja Tintti. Nämä on silti yksittäisiä tarinoita vaikka vanhoihin seikkailuihin viitataan ja Asterixia lukuunottamatta niiden maailmakin muuttuu ja kehittyy.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2008 klo 00:43:01 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 09.07.2008 klo 08:24:52 »
Mites äänestys jaksaa? Joko koko homma on unohdettu vähäisen osallistumisen takia? jossain vaiheessa olisi mukava nähdä tuloksia, vaikka äänestäneitä ei niin montaa olisikaan.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 10.07.2008 klo 11:19:33 »
Mielenkiintoinen listaus, vaikkakin hieman ennalta arvattava (etenkin 8 ensimäistä). Harmi vain, että äänestäneitä oli noin vähän. Nyt pari korkeaa sijoitusta mahdollisti korkean loppusijoituksen vaikka osa äänestäjistä ei ollut edes koko sarjaa noteerannut. Viittaan siis Tintin ja Asterixin menestykseen.

Eikös tätä voi vielä päivittää, jos joskus jostain puhtkahtaa uusia innokkaita äänestäjiä. Itse voisin silloin päivittää omaa listaani, sillä ainakin tuo Niilo Pielinen sieltä unohtui.