Kirjoittaja Aihe: Apua! Mistä löytää Jean "Moebius" Giraudin sarjakuvia?  (Luettu 6410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
Olen jo pitemmän aikaa etsinyt Jean Giraudin, tai tässä yhteydessä Moebiuksen, sarjakuvia ja albumeita. Ja nyt en siis tarkoita esimerkiksi Blueberrya, vaan nimenomaan Moebiuksen surrealistisempia fantasia- ja sci-fi (jne) -aiheisia sarjakuvia. Erityisesti olen yrittänyt löytää albumia "40 days dans le désert B". Sangen yllättäen mistään sarjakuvaliikkeistä tai nettikaupoista ei löydy kuin hyvällä tuurilla Blueberrya (No Goodfollowsista vain jotain sekavia ja sekalaisia julkaisuja), ja netistäkään tiedon etsiminen ei pahemmin tuota tulosta.

Mistään ei myöskään näytä löytyvän minkäänlaista kattavaa listaa tai bibliografiaa Moebiuksen töistä. Olen vasta tutustunut Moebiuksen tuotantoon ja en tiedä siitä paljoakaan, joten kaikenlaisesta tähän liittyvästä tiedosta olisi siis paljon hyötyä.

Eli pyydän siis kaikilta apua, jotka asiasta jotakin tietävät. Kiitos jo etukäteen.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:Apua! Mistä löytää Jean "Moebius" Giraudin sarjakuvia?
« Vastaus #1 : 25.03.2004 klo 17:17:09 »
No jos olet Helsingissä, niin kokeile Fennicaa, Kiasman kauppaa ja vielä Kulku-Katin poika -liikkeitä.

Ei löytynyt vielä bibliografiaa, mutta perhanan hienot sivut Giraud/Mobbella on.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2004 klo 17:17:31 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #2 : 25.03.2004 klo 17:20:46 »
Helsingissä olin hiljattain liikkeellä, mutta jostain syystä en onnistunut löytämään Fennicaa! Fantasiapelitkin oli täysin Moebius-vapaa. Ennen kesää ei olekaan sitten mahdollisuutta päästä Helsinkiin asti.

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #3 : 25.03.2004 klo 17:24:56 »
Ovathan nuo sivut hienot, mutta ranskaksi. Vaikka sitä olnkin opiskellut muutaman vuoden, ei oikein sisältö aukene aivan heti.

Näyttää nuilla sivuilla olla ihan oma nettikauppansakin. Hmm. Pitäisiköhän yrittää tuolta tilata...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #4 : 25.03.2004 klo 17:50:43 »
www.bookplus.fi teki myös tenän. Ei ole oikein Mobbea heitillä tarjolla nytten. Blueberrya kyllä onpi.

Kokeile soittaa Fennicaan tai Like-kirjakauppaan ja kysy josko voisivat lähettää "40 päivää autiomaassa" -teoksen sinulle, jos niitä vielä heillä on.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 25.03.2004 klo 18:08:13 »
Akateemisen kirjakaupan valikoimasta löytyy "40 days", väittävät jopa että "heti" (Olen myös sen nähnyt Helsingin myymälässä joskus viimeisen vuoden aikana, ehkä se on se "heti"-kappale). Samoin Incal 3. Muita väittävät hankkivansa.

Moebius Akateemisessa

"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #6 : 25.03.2004 klo 19:27:32 »
Aika out-of-printille näyttää, noista Goodfellowsissa olevista Exotics löytyy omasta hyllystä ja sisältää ihan Ok-tavaraa, mm: Horny Goof ja Shore Leave On Pharagonesia pitkinä tarinoina ja muutamia lyhäreitä, joista yksi on aika paska.
Helsingin Akateemisesta minä oman 40 days... hankin, silloin viime syksynä niitä oli hyllyssä ihan useampi kappale. Vanhempia pelkkään taiteeseen keskittyneitä opuksia voi olla hankala löytää, painokset taisivat olla aika pieniä.
Suomalaisen kirjakaupan valikoimissa näyttää olevan useampaakin nimikettä, joissa tosin saatavuus vaihtelee.
Huuto.netissä noita suomenkielisiä eli Ilmatiiviit autotallit, Tähti, Aedenan puutarhat ja Jumalatar joskus näkyy, kuten myös divareissa.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #7 : 25.03.2004 klo 21:28:43 »
Akateemisen kirjakaupan valikoimasta löytyy "40 days", väittävät jopa että "heti" (Olen myös sen nähnyt Helsingin myymälässä joskus viimeisen vuoden aikana, ehkä se on se "heti"-kappale). Samoin Incal 3. Muita väittävät hankkivansa.

Moebius Akateemisessa

Viime viikolla vielä oli 40 days...  Akateemisessa kirjakaupassa, Helsingissä. Useampiakin kappaleita.

Palonen

• Jäsen
  • Uskonto on vaara
« Vastaus #8 : 26.03.2004 klo 02:27:45 »
Helsingissä olin hiljattain liikkeellä, mutta jostain syystä en onnistunut löytämään Fennicaa!

Fennica muuttanut. Entisissä Fennica Recordsin tiloissa. Yx kadunväli keskustaan päin, Albertingkadulla.

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #9 : 26.03.2004 klo 15:25:45 »

Helsingin Akateemisesta minä oman 40 days... hankin, silloin viime syksynä niitä oli hyllyssä ihan useampi kappale. Vanhempia pelkkään taiteeseen keskittyneitä opuksia voi olla hankala löytää, painokset taisivat olla aika pieniä.

Ei voi olla totta! Kävin kuluneen kuun alussa paikan päällä Akateemisessa ja kovaa siellä väittivät, että ei löydy ollenkaan Moebiusta. Outoa... Ehkä nettikauppa ja varsinainen kauppa pidetään erillään?

No, 40 days lähtee joka tapauksessa tilaukseen.

Aika out-of-printille näyttää, noista Goodfellowsissa olevista Exotics löytyy omasta hyllystä ja sisältää ihan Ok-tavaraa, mm: Horny Goof ja Shore Leave On Pharagonesia pitkinä tarinoina ja muutamia lyhäreitä, joista yksi on aika paska.

Se Exotics voisi olla ihan hyvä, mutta tämä Goodfellowsin minimitilaus 50 euroa + 10 euron postikulut pistää miettimään, että haluanko tilata tavaraa yhteensä vähintään 60 euron edestä jos oikeasti haluan vain yhden ainoan 11,6 euron lehden...

Suomalaisen kirjakaupan valikoimissa näyttää olevan useampaakin nimikettä, joissa tosin saatavuus vaihtelee.
Huuto.netissä noita suomenkielisiä eli Ilmatiiviit autotallit, Tähti, Aedenan puutarhat ja Jumalatar joskus näkyy, kuten myös divareissa.

Suomalaisesta näyttää nyt tosiaan jostain syystä löytyvän kiinnostavilta vaikuttavia  Moebius-taidekirjoja, joskin "saatavuus vaihtelee", eli tilauksessa voi mennä kuukausiakin, jos niitä ollenkaan saa. Pitää silti kysyä niistäkin.

Nuo olen löytänyt kirjastosta, mutta ne ovat juuri niitä vanhoja, suomenkielisiä painoksia...

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #10 : 26.03.2004 klo 15:30:49 »
Se Exotics voisi olla ihan hyvä, mutta tämä Goodfellowsin minimitilaus 50 euroa + 10 euron postikulut pistää miettimään, että haluanko tilata tavaraa yhteensä vähintään 60 euron edestä jos oikeasti haluan vain yhden ainoan 11,6 euron lehden...

Perun puheeni, Exotics näyttää sittenkin löytyvän myös Suomalaisesta 2 viikon varoitusajalla. Olinpa tumpelo...

tertsi

• Vieras
« Vastaus #11 : 26.03.2004 klo 21:11:33 »
Tänäänkin oli Helsingin Akateemisessa yksi kappale hyllyssä 40 days'iä.

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #12 : 27.03.2004 klo 13:13:30 »
Tänäänkin oli Helsingin Akateemisessa yksi kappale hyllyssä 40 days'iä.

Vieläkin jaksaa ärsyttää tuo. Minkälaisia idiootteja ne siellä Akateemisessa oikein ovat, kun eivät omasta kaupastaan osaa löytää tuotetta asiakkaalle? Ja minä kysyin nimenomaan sekä Jean Giraudia että Moebiusta... Bugrit.

Krokantti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #13 : 28.03.2004 klo 13:40:01 »
Osaisiko joku muuten kertoa, että mitä nämä Mobben Icaro- Incal- ja Arzach -projektit oikein ovat?

Icaro lienee jonkinlaista pseudo-magnaa, mikäli se sitä voi olla kun tekee yhteistyötä japanilaisen kanssa?

Voisikohan mistään muuten löytää enää Le Garage Hermetiquen kaikkien osien englanninkielistä painosta?

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 28.03.2004 klo 15:14:39 »
Icarossa on muistaakseni Moebiuksen kässäri ja sen japanilaisen kuvitus. En muista luinko siitä täällä vai Sarjainfossa vai katuojassa vai missä, mutt muistaakseni sitä ei hirveästi kehuttu.

Incal on Jodorowskyn kässäri ja moebiuksen kuvitus, semmoinen scifitarina. Yhden albumin verran tätä tuli ulos Jalavalta. Osaako joku valaista, miten laaja tarina on kyseessä, olen nähnyt kokooman Black Incal joka on noin 90 sivua iso, mutta onko tätä tarinaa enemmänkin?
Enkä tarkoita niitä uusia Metabarons/Incal juttuja, vaan ihan lakuperäisen kaksikon toimesta syntyneitä juttuja.

Arzachin kuvitus ja tarinat ovat molemmat Moebiuksen käsialaa. Tarina nousi maineeseensa kai enemmän kuvituksen kuin tarinansa puolesta. Omasta hyllystä löytyy Dark Horsen Arzach pikkualbumi, eikä sen tarinoista mitään kovin yhtenäistä tarinaa osaa muodostaa.

Ilmatiiviistä autotallista ei minun tietääkseni ole kokoomaa viimeaikoina näkynyt. 90-luvun alkupuolella noita julkaistiin, joten saatavuus voi olla sitä sun tätä.
Niiden kahden suomenkielisen albumin lisäksi on lisäksi tullut yksi pikkualbumi Dark Horselta (ylläri) nimeltään The Man from the Ciguri, joka selventää Ilmatiiviin autotallin kertomusta sikäli kuin se edes on mahdollista.

----

Pitäisiköhän taas lukea koko Ilmatiivis setti ja koettaa vihdoinkin ymmärtää alusta loppuun mitä hel---tiä siinä tapahtuu.  :)
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.