Kirjoittaja Aihe: Shokki ja Warren-kauhu (Creepy, Eerie, Vampirella) sekä Creeps/Shudder, Carmilla  (Luettu 134700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wilpå

• Jäsen
Muikeaa.

Siis tuo Corbenin kirja. Löytyy tosin tuo enkkuversio hyllystä, mutta kyllähän mä tämän ostan myös suomeksi. Kummatkin. Ditkon olen jo tilannut ja jäänkin nyt odottamaan sen suomentamista.

Miten mahtaa noiden Fantagraphics-kirjojen suomentamisten kanssa olla? Sielläkin on huikean hienoja Jack Davis, Graham Ingels ja jack Kamen kokoomia.. Toivon varmaan liikoja, mutta aina saa toivoa...

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Pahoittelen aiempaa äreää kommenttiani.
Asian olisi voinut ilmaista paremminkin.
Kuten vaikka näin:

Meitä kaikkia, myös minua, kiinnostaa Egmontin suunnitelmat.
Mutta minusta nämä huhut nostavat vain liikaa vääriä odotuksia, etenkin jos niitä ei vahvisteta. Olisi mukavaa, jos näitä huhuja ei täällä kerrottaisi, vaan sen sijaan keskityttäisiin joko varmaan tietoon, tai keskusteluun toiveista, koska näistä kahdesta on varmempaa iloa. Huhut ovat ns. dangerzone, jonne monet keskusteluaitiot ovat vajonneet, eivätkä ole päässeet pois. Toivekeskustelussa on esimerkiksi se puoli, että vaikka toiveet eivät toteutuisi, on toiveet monesti hyödynnettävissä lukuvinkkeinä niille, jotka lukevat materiaalia myös alkukielellä, samalla se luo pohjan kritiikille koskien käännössarjakuvan kustantajaa, ja tekee keskusteluun osallistuneille tutuksi näiden kustantajien linjan, joka sekä helpottaa tulevia keskusteluja, että avartaa myös ihmisten näkökulmia sarjakuviin, joista hyvin todennäköisesti ei ole kuullutkaan, mikä jo itsessään palvelee sekä tulevia keskusteluja, että sarjakuvaa taiteenmuotona. Kvaakissa siis minusta hypetys on terveellä pohjalla, ja se on enemmän kritiikkiä harrastajien keskuudessa, ja siksi huomattavasti kiinnostavampaa kuin huhut sarjakuvista, jotka eivät ehkä koskaan toteudu. Varmatieto taas on tottakai varmatieto, ja minusta se luo todella hyvän pohjan keskustelulle ihan milloin vain. Mielummin ei tietoa ollenkaan, kuin jotain epämääräistä. On minusta jo itsessään häiritsevää, että internetin elokuvakeskusteluissa trailereilla on isompi osa kuin elokuvasta kerrotulla informaatiolla, puhumattakaan siitä että huhut ja juorut pyörittävät sitä, ja niillä on niin vahva sidos toisiinsa, että niiden välttäminen on hankalaa.

Ei lisättävää, ei puolusteltavaa. Pahoittelen.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Dennis

• Jäsen
Meitä kaikkia, myös minua, kiinnostaa Egmontin suunnitelmat.
Mutta minusta nämä huhut nostavat vain liikaa vääriä odotuksia, etenkin jos niitä ei vahvisteta.

Totta, liian suuret ja väärät odotukset jättävät happaman maun suuhun, nytkin vihjataan että tulee mahtava tjsp syyslista, itse ole nykyään skeptinen. Itse en juurikaan välitä ns. supersanakarisarjakuvista enää ja näihin Egmont on panostanut viime vuosina.

Sitten Corbenin kirjaa, Egmontin julkaisu kaiketi perustuu tuohon Dark Horsen kirjaan jonka ole hankkinut, ihan asiallinen kirja ja suosittelen.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Totta, liian suuret ja väärät odotukset jättävät happaman maun suuhun, nytkin vihjataan että tulee mahtava tjsp syyslista, itse ole nykyään skeptinen. Itse en juurikaan välitä ns. supersanakarisarjakuvista enää ja näihin Egmont on panostanut viime vuosina.

Sitten Corbenin kirjaa, Egmontin julkaisu kaiketi perustuu tuohon Dark Horsen kirjaan jonka ole hankkinut, ihan asiallinen kirja ja suosittelen.

No käytinkin sanaa "huhu" tässä ketjussa ihan vaan provona, koska tiedot tulivat luotettavalta taholta. Sitäpaitsi alunperin keskustelu olikin Egmontin supersankaritarjontaketjussa, joten luonnollisesti silloin käsittelen vaan supersankaritarjontaa. Mieluummin mä luen tietoja uusista julkaisuista kuin  Riddlen vuodatuksia henkilökohtaisesta ahdistuksesta tai Denniksen marinaa lähes tulkoon kaiken sarjakuvan huonosta tasosta tai loputonta sanoman kritiikkiä. Pitäkää ne asiat jatkossa siellä kerro ilosi/murheesi ketjussa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Dennis

• Jäsen
Mieluummin mä luen tietoja uusista julkaisuista kuin  Riddlen vuodatuksia henkilökohtaisesta ahdistuksesta tai Denniksen marinaa lähes tulkoon kaiken sarjakuvan huonosta tasosta tai loputonta sanoman kritiikkiä. Pitäkää ne asiat jatkossa siellä kerro ilosi/murheesi ketjussa.

Ihan rauhassa nyt! Älä nyt vedä hernesäkkiä nenääsi mies, "marina"=asioiden kriittinen käsittely. Ja aion jatkaa sitä linjaa jos aihetta on, suomalaiset eivät tunnu kestävän nykyään minkäälaista kriittistä käsittelyä (viittaan Sanomat-kritiikkiin) vaan kaiken pitäisi olla nami-namia ja unelmahöttöä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Pahoittelen aiempaa äreää kommenttiani.
Asian olisi voinut ilmaista paremminkin.
Kuten vaikka näin:

Jaa tekstiäsi kappaleisiin, hyvä mies. En jaksanut tuommoista  möhkälettä lähteä lukemaaan.

Pari lausetta. Ja sitten kappaleen vaihto.

Selkeyttää,

Uskotko?

Timo

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vau! Enpä oikein jaksanut uskoa Corben-kirjan suomentamiseen, hienoa olla väärässä.

Vielä kun saisivat hienon uuden version Den -Neverwheristä joskus aikaiseksi. Se olisi hienoa, kun ei tuota löydä edes englanniksi oikein mistään.

MTT

• Jäsen
Vielä kun saisivat hienon uuden version Den -Neverwheristä joskus aikaiseksi. Se olisi hienoa, kun ei tuota löydä edes englanniksi oikein mistään.

Ehdottomasti !

Den kirjat on todella vaikeita löytää ja löydettäessä myös todella kalliita. Etenkin kovakantisten kirjojen hinnat hipovat taivaita.
Ja materiaali olisi varmasti helpostikin saatavissa.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Luulisi. Tosin johtuuko siitä, kun eikös se Corbenin oma firma mennyt nurin ja nuo on kai sen omaisuutta. Mutta eihän tuo nyt ole ihmisiä ennenkään loputtomasti estänyt.

MTT

• Jäsen
Mutta eikös myös ainakin saksan Carlsen (jos vain oikein muistan, saattaa olla joku muukin kustantaja) noita denejä ole julkaissut. Jostainhan hekin ovat materiaalit saaneet.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013 klo 18:16:03 kirjoittanut MTT »

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Niin, voi olla. En vaan keksi muutakaan syytä, miksei sitä kukaan julkaise - vaan enpä mikään markkinatalouden tjs. ymmärtäjä olekaan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Tuollaiseen syksyn julkaisuun olen kirjoittanut esipuheen:

SHOKKI: TEKIJÄNÄ RICHARD CORBEN osa 1

Höh. Kirja lähti mukaan festareilta, mutta en muistanut Tonin esipuhetta. Selasin kirjaa tarkemmin vasta himassa, olisin pyytänyt Tonin nimmarin kirjaan jos olisin tajunnut, kun sarjakuvaneuvos siellä paikalla oli.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen

Lurker

• Valvoja
Olikos tämä linkki täällä jo? Joku on indeksoinut kaikki Shokit. Lähdetiedot taitavat olla vieläkin tarkemmin kuin Moogilla. Alkuperäiset kannet (muutkin kuin Warrenin) on kaivettu jostain esiin.

http://muuta.net/Shokki/index.html

Marvelin keräilijöille tiedoksi, että myös Shokki oli yksi niistä lehdistä, joissa julkaistiin Marvelia 70-luvulla.

« Viimeksi muokattu: 13.02.2014 klo 16:13:17 kirjoittanut Lurker »

jussih

• Jäsen
Vielä kun ois kuvina mukana ne viisi liitteenä ollutta julistetta. Itsellä ne löytyy, vaan aika harvoin niitä missään näkee.