Author Topic: Rituaali ennen piirtämistä  (Read 11951 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eksa

• Guest
Rituaali ennen piirtämistä
« on: 18.04.2008 klo 10:18:39 »
Oon huomannut että minun on pakko joko soittaa kitaraa, käyttää koiraa, kuunella
musaa tai juoda kupponen kahvia ennen kuin voin aloittaa työt.

Onko muilla piirtäjillä myös ns. rituaalinsa.
Jos on pistä tähän keskusteluun

ezuli

• Guest
Vs: Rituaali ennen piirtämistä
« Reply #1 on: 18.04.2008 klo 11:59:59 »
Liian usein rituaalina on nukkumaanmeno. Keskiyön älynväläyksiä.

Jampam

• Jäsen
« Reply #2 on: 18.04.2008 klo 16:12:21 »
Minulla on tapana tulla surulliseksi ennen piirtämiseen ryhtymistä. Vasta sopivan ahdistuksen tai paineen alla saan kynän käteen - ja alan piirtää iloisia asioita. :)

Töissä, opiskellessa tai palavereissa tuhertelen hätäisiä piirroksia (tätä harrastaa moni). Kun pitäisi miettiä muuta, saa hyviä ideoita. Silloin ei ole aikaa toteuttaa niitä kunnolla, mikä ajaa piirtämään viilailematta ja keskittymättä. Tajunnanvirta jää näkyviin joskus hyvällä tavalla.

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #3 on: 18.04.2008 klo 18:03:53 »
Tällaisesta taitaa jo olla joku ketju? Jokatapauksessa, jos pitää Fingerporeja alkaa ideoimaan ja piirtämään joskus muiden töiden jälkeen, nollaan aivot ottamalla puolen tunnin torkut. Suosittelen!
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Eksa

• Guest
« Reply #4 on: 18.04.2008 klo 19:11:34 »
Minulla on tapana tulla surulliseksi ennen piirtämiseen ryhtymistä. Vasta sopivan ahdistuksen tai paineen alla saan kynän käteen - ja alan piirtää iloisia asioita. :)

Pitäis varmaan itekkin kokeilla... ;)

Jampam

• Jäsen
« Reply #5 on: 21.04.2008 klo 20:42:55 »
En suosittele, Eksa. Tämän "rituaalin" suorittaminen tekee yleensä aika pahantuuliseksi, eikä välttämättä enää edes huvita piirrellä. ;)

Vinkkini on, että kannattaa piirtää väärässä tilanteessa, jos ei muutoin onnistu. Itselleni se tepsii. Jos olen päättänyt piirtää, ei tule yhtään mitään. Töissä tai pahantuulisena inspiraatio iskee.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Reply #6 on: 21.04.2008 klo 21:24:00 »
Tölkki olutta ja arkeologiaohjelma Time Team taustalle pyörimään tai vaihtoehtoisesti jokin audiokirja tai pitkäpiimäinen luento Bysantin historiasta niin kyllä se siitä. Liian hyvää ei saa taustalla soiva audiokirjamateriaali olla, viimeksi kuuntelin piirtäessäni Hemingwayn Vanha mies ja meri ja piti keskeyttää piirtäminen kun oli liian mukaansatempaava.

sebastian

• Jäsen
  • En ole nero
« Reply #7 on: 22.04.2008 klo 09:14:02 »
Yritän ennen jokaista ruutua ajatella sitä, miten luksusta piirtäminen on verrattuna toimistotöihin ja miten aina kaipaan piirtämistä kun teen ns tavallista työtä. Sellaista kevyttä meditointia, jotta rauhoittuisin ja keskittyisin paremmin piirtämiseen.

MK

• Guest
« Reply #8 on: 22.04.2008 klo 09:26:14 »
ideat tulevat niin hallitsemattomasti, ettei ehdi mihinkään rutiineihin. eilen tunsin itseni vähän höntiksi, kun juoksin kotiin rauhottavaksi strollailuksi suunnittelemaltani iltakävelyltä. sitä ennen luonnostelin jo kuitin takapuolelle Anttilan Veikkaus-pisteessä kiilto silmissä muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa. Vartija seurasi minua ulos, joten ei päässyt tulemaan mitään ah, olen niin luova -nostetta.

wentaway

• Jäsen
« Reply #9 on: 29.04.2008 klo 19:05:11 »
Nyt kun sitä ihan miettii niin yleensä kyllä tulee jonkin verran käveltyä kämppää ympäri ennen kuin sitä istahtaa piirustuspöydän ääreen. Vaimo on tuosta pari kertaa huomauttanutkin kun näytän vissiin niin levottomalta.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Reply #10 on: 29.04.2008 klo 20:14:33 »
Olen keksinyt. Tästedes lakkaan vastaamasta puhelimeeni, kun alan töihin. Ehkä jopa hautaan sen jonnekin pöytälaatikkoon.

>:( Jättäkööt viestejä, mokomat. Voin tsekata sitten samalla, kun pidän kahvitaukoa ja luen sähköposteja ja Kvaakkia.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Ruttonalle

• Uusi jäsen
« Reply #11 on: 08.05.2008 klo 19:01:12 »
Tukka pois silmiltä, tuoppi teetä, huulirasva ja vesipullo viereen pöydälle - näillä lähtee. Mitään ruokaa ei saa olla näkyvissä, muuten piirtämisestä ei tule mitään... :p

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #12 on: 09.05.2008 klo 00:04:16 »
Kynää pyöräyttelen ja on we go! Niinkö näin:

http://www.youtube.com/watch?v=1q7s4E94-No&feature=related

8]

Jukka

• Jäsen
« Reply #13 on: 09.05.2008 klo 00:52:39 »
Kusella käynti
Purkki marlin juissia viereen (viime aikoina sitruuna-lime)
Jotain hyvää musikkia soimaan.
Yleensä näillä pääsee alkuun.

Eksa

• Guest
« Reply #14 on: 09.06.2008 klo 06:36:32 »
Hyviä vastauksia kaikilla kiitoksia vaaan.Tänne saa laittaa lisääkin.
Mutta on tullut hyviöä vastauksia.